17.4 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕλικόπτερο CSAR για την ΠΑ: ζητήθηκαν προσφορές για 14 UH-60M, AW-139M, Η175M...

Ελικόπτερο CSAR για την ΠΑ: ζητήθηκαν προσφορές για 14 UH-60M, AW-139M, Η175M και Η225M

- Advertisement -

Η Πολεμική Αεροπορία, όπως όλα δείχνουν, κινείται γοργά στην υλοποίηση ενός προγράμματος αγοράς νέου ελικοπτέρου που θα αναλάβει τις αποστολές CSAR (Combat Search and Rescue, έρευνα και διάσωση μάχης). Θα πρέπει να πούμε πως αναζητούνται 14 ελικόπτερα που θα αντικαταστήσουν στις αποστολές τα 12 “πολιτικά” Super Puma που χρησιμοποιούνται σήμερα, χωρίς όμως αυτά να αποσυρθούν. Αντίθετα, αυτά με τη σειρά τους θα αντικαταστήσουν τα απαρχαιωμένα ΑΒ205 και ΑΒ212. Θυμίζουμε πως αρκετά από τα Super Puma αγοράστηκαν με κονδύλια της Ε.Ε., και δεν μπορούσαν να έχουν πολεμική αποστολή. Τα τελευταία 4 αγοράστηκαν με εθνικούς πόρους, αλλά δεν διέφεραν τελικά από τα πρώτα (μόνο στην παραλλαγή).

ΕΚΤΑΚΤΟ: Τι συζητήθηκε στο σημερινό ΣΑΓΕ, ελικόπτερα C/SAR για ΠΑ, αναβάθμιση Phalanx, πολυβόλα MINIMI

Η σελίδα έχει αναλύσει παλιότερα τι σημαίνει στρατιωτικό ελικόπτερο, και τι στρατιωτικοποιημένο. Τα Super Puma της ΠΑ είναι η εμπορική έκδοση (ούτε καν η στρατιωτικοποιημένη), χωρίς τα απαραίτητα εξελιγμένα συστήματα εξοπλισμού και αυτοπροστασίας, που θα τους επέτρεπαν να διεισδύσουν με αρκετή ασφάλεια σε εχθρική περιοχή και να διασώσουν πιλότους που έχουν καταρριφθεί εκεί. Βέβαια, καθώς οι πιλότοι της ΠΑ και το ειδικό προσωπικό διάσωσης μάχης έχουν κάνει την ανάγκη φιλοτιμία, τα Super Puma θα αναλάμβαναν το ρόλο αν χρειάζονταν. Το πρόβλημα είναι πως τα ελικόπτερα μετά από μια 20ετία χρήσης υστερούν και η αναβάθμισή τους κοστίζει πολλά και θα ξεπερνούσε ακόμη και τα 15 εκατ. ευρώ το ένα. Έτσι σωστά η ΠΑ επέλεξε ένα πρόγραμμα υποστήριξης τους για κάποια χρόνια, αλλά και την αγορά νέων ελικοπτέρων που θα καλύψουν ουσιωδώς τις ανάγκες της.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί ζητά ελικόπτερα UH-60M ο Στρατός – ξεκαθαρίζουμε τους μύθους

Η πρόταση που είχε “πέσει” στο τραπέζι αρχικά, ήταν η ΠΑ να ακολουθήσει το Πολεμικό Ναυτικό (που έχει αγοράσει το SH-60F σαν S70B/B6, αλλά και το UH-60Μ σαν MH-60R) και τον Στρατό (που ετοιμάζεται να παραγγείλει το UH-60M), αγοράζοντας μια έκδοση του ΗΗ-60 κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες της. Τελικά, για πολλούς λόγους η ΠΑ αποφάσισε να δει κι άλλους τύπους ελικοπτέρων, σε μια ακόμη απόδειξη πως η επίτευξη διακλαδικής ομοιοτυπίας παραμένει “ψιλά γράμματα”.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Ετοιμαζόμαστε για αγορά 50 ελικοπτέρων UH-60M, για Στρατό και Αεροπορία

Ποια είναι αυτά τώρα: Ένα είναι το ελικόπτερο που διακινήθηκε πως “επελέγη” από την ΠΑ (δεν έχει επιλεγεί όπως φανερώνει και η αναζήτηση προσφορών, απλά έτσι κυκλοφόρησε από συγκεκριμένες πηγές), δηλαδή το AW-139 της ιταλικής Leonardo. Ένα ικανότατο πολιτικό ελικόπτερο, που διαθέτει και “στρατιωτικοποιημένη” έκδοση, την AW-139M. To AW-139M είναι o τύπος που εξετάζει η ΠΑ, κι όχι το Boeing MH-139A, μια έκδοση του AW-139M για την Αμερικανική Αεροπορία, που θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε αποστολές εντός ΗΠΑ. Η ΠΑ δεν μπορεί να εξετάσει το MH-139A, καθώς το τελευταίο εκτός του ότι ακόμη δεν έχει γίνει αποδεκτό (λόγω πολύ σοβαρών παρατηρήσεων αξιοπλοϊας και μεγάλων επιχειρησιακών περιορισμών), είναι ακριβότερο του AW-139. Πάντως η ίδια η Ιταλία για ρόλο πραγματικού CSAR διαθέτει το πολύ μεγαλύτερο και καλά εξοπλισμένο HH-101A Caesar.

Το ελικόπτερο AW139M της Leonardo στη DEFEA 2023

Υπάρχουν επίσης στα χέρια της Αεροπορίας τιμές για μια έκδοση του ΗΗ-60Μ, ενώ ζητήθηκε από την Airbus προσφορά για τα ελικόπτερα H175Μ SAR αλλά και για Η225Μ που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής!

Το Η175 είναι επίσης ένα πολιτικό ελικόπτερο, στην κατηγορία του AW-139 (γύρω στους 7 τόνους μικτό βάρος). Αν και η βασική αποστολή του είναι το SAR (τυπική έρευνα-διάσωση) κι όχι το CSAR (διάσωση μάχης), η ΠΑ από τη στιγμή που εξετάζει το AW-139 οφείλει να ρωτήσει και για τα Η175. Πάντως, η Airbus θεωρούμε πως θα απαντήσει με προσφορά και με το “πολιτικό” Η175 (για να ανταγωνιστεί τις τιμές του επίσης πολιτικού AW-139) αλλά και με το στρατιωτικοποιημένο Η175Μ, που συμμετέχει στο διαγωνισμό της RAF για νέο μέσο μεταφορικό ελικόπτερο.

To H175M έχει πολλές ομοιότητες με το AW-139

Η “έκπληξη” ίσως είναι η αίτηση για προσφορά για το “αγαπημένο” ελικόπτερο CSAR πολλών πολεμικών αεροποριών, το Η225Μ της Airbus (γνωστό και ως Caracal, ή Super Cougar). Αυτό θεωρείται υπό προϋποθέσεις “στρατιωτικό” ελικόπτερο, καθώς στη σχεδίασή του έχουν ληφθεί υπόψιν τα “θέματα” του Super Puma (H215) σε πολεμικές επιχειρήσεις, χωρίς όμως να γνωρίζουμε αν πληρούνται όλες οι σχετικές απαιτήσεις. Το ελικόπτερο είναι όμως combat proven λύση σε CSAR απλά υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα… κοστίζει περισσότερο από τα UH-60M, AW-139M & H175M!

Η225Μ της Βραζιλίας με 2 ΑΜ.39!

Ολοκλήρωση παραδόσεων ελικοπτέρων H225M CSAR για την Βραζιλία

Έτσι, η ΠΑ λίαν συντόμως θα έχει στα χέρια της 4 προσφορές, οι δυο για στρατιωτικά ελικόπτερα μικτού βάρους 10-11 τόνων, με σοβαρές δυνατότητες διείσδυσης και επιβίωσης (HH-60M & H225M) αλλά και για δύο ελαφρύτερα, περισσότερο “πολιτικά με παραλλαγή” (AW-139M & H175M). Και σαφώς προκαλεί εντύπωση η μεγάλη διαφορά μεγεθών, βαρών, ικανοτήτων των αεροσκαφών που θα εξεταστούν, καθώς ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες.

Πάντως από τη στιγμή που η ΠΑ δηλώνει -με διερεύνηση πολλών τύπων- πως δεν την ενδιαφέρει η ομοιοτυπία αλλά η αποστολή, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως θα οριστεί αυτή! Καθώς ελικόπτερα SAR διαθέτει (Super Puma), άρα θα πρέπει να δούμε και που θα φτάνει το θέμα CSAR. Για παράδειγμα, θα μπορούσε η ΠΑ να αποδεχτεί επιχειρησιακά την αδυναμία διάσωσης των πιλότων της σε κακό καιρό (όπου μόνο τα HH-60M και H225Μ έχουν πλήρεις δυνατότητες πτήσης σε ακραίες συνθήκες);

To H175M όπως προσφέρεται στη RAF

Αν θα έπρεπε να επιλέξουμε κάποιο τύπο CSAR, πέραν της ομοιοτυπίας, αυτός θα μπορούσε να ήταν το Η225Μ, που θεωρητικά θα επιτρέψει και την ομαλή μετάβαση των χειριστών και τεχνικών από τα Super Puma. Αν πρέπει να διαλέξουμε αμιγώς τεχνοκρατικά, τότε μια παραλλαγή του ΗΗ-60Μ είναι η κατάλληλη λύση. Σε κάθε περίπτωση έχουμε ένα βήμα προς αναζήτηση μιας νέας προμήθειας αεροσκαφών και θα δούμε την εξέλιξη της με μεγάλο ενδιαφέρον!

Νέο ελικόπτερο SAR/CSAR για την Πολεμική Αεροπορία, “κόντρα” HH-60M με AW139

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

154 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
154 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1986: Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ

0
Ο αντιδραστήρας Νο 4 του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνομπίλ στην Ουκρανία αστοχεί με αποτέλεσμα το χειρότερο πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία. Αυτό συνέβη στη 01:23...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Ελληνικοί Patriot/S-300 για Ουκρανία: “Όχι” λέμε εμείς αλλά από ουσία τίποτα

"Θέμα γίναμε" διεθνώς, όχι κατ' ανάγκη αρνητικά, σχετικά με την άρνηση μας να στείλουμε πυροβολαρχίες αντιαεροπορικών πυραύλων Patriot στην Ουκρανία, καθώς η χώρα μας...

Ελληνικό: 314 βόμβες εντοπίστηκαν μέχρι τώρα στο παλιό αεροδρόμιο!

Συνολικά 314 βόμβες έχουν μέχρι σήμερα εντοπιστεί από το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) στον χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, όπως ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης...