21.3 C
Athens
Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ17-1-2008: το «θαύμα» της Πτήσης BAW038 του 777 της British Airways στο...

17-1-2008: το «θαύμα» της Πτήσης BAW038 του 777 της British Airways στο Χήθροου

- Advertisement -

Στις 17 Ιανουαρίου 2008, το Boeing 777-200 με νηολόγιο «G-YMMM» των Βρετανικών Αερογραμμών εκτελούσε το τακτικό δρομολόγιο από το Πεκίνο στο Λονδίνο στην Πτήση BAW038, που μέχρι τα τρία χιλιόμετρα πριν την προσγείωση ήταν απόλυτα φυσιολογική.

Σε εκείνο το σημείο και σε ύψος 180 μέτρων, το σύστημα διαχείρισης που υλοποιούσε αυτόματα τη διαδικασία προσέγγισης, προσπάθησε να αυξήσει την ώση των δυο κινητήρων για τον τελικό ελιγμό, μια συνηθισμένη εξέλιξη στη συγκεκριμένη φάση της πτήσης.

Εκείνη τη μέρα όμως η επιπλέον ισχύ δεν ήταν τελικά διαθέσιμη και παρά την άμεση παρέμβαση του πληρώματος που μάζεψε τα πτερύγια καμπυλότητας από το «Flaps 30» σε «Flaps 25», το Boeing 777 δεν κατάφερε να φτάσει στο διάδρομο 27L. Η επέμβαση  όμως του κυβερνήτη που «επέκτεινε» την απόσταση που διάνυσε το αεροσκάφος μετά την απώλεια της ώσης, απέτρεψε τη συντριβή εκτός των ορίων του αεροδρομίου. Το 777 έπιασε στο μαλακό έδαφος και σταμάτησε ελάχιστα μέτρα πριν την αρχή του διαδρόμου.

Παρά τις ζημίες που υπέστη με την καταστροφή του συστήματος προσγείωσης, που ένα μέρος του δεξιού σκέλους διαπέρασε την άτρακτο τραυματίζοντας σοβαρά έναν επιβάτη, οι υπόλοιποι 46 τραυματισμοί ήταν ελαφρείς. Το περιστατικό ήταν και η πρώτη απώλεια του τύπου που είχε μπει σε υπηρεσία το 1995.

Η διαδρομή από το Πεκίνο εκείνη τη μέρα διέσχισε την Κίνα, την Μογγολία και την Σκανδιναβία σε ύψη από 38 έως 40 χιλιάδες πόδια σε ασυνήθιστα χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι −74 °C. Έτσι οι ελάχιστες  ποσότητες νερού (που βρίσκονται φυσικά) στα καύσιμα πάγωσε και περιόρισε τη ροή τους όταν απαιτήθηκε επιπλέον ισχύ στην τελική φάση της προσγείωσης.

Το σύστημα που φρόντιζε για την προστασία των κινητήρων από τέτοια παγοποίηση  όπως αυτή που δημιουργήθηκε τη μέρα του περιστατικού, αν και επαρκές με βάση τις τότε απαιτήσεις πιστοποίησης, απέτυχε να διασφαλίσει τη ροή καυσίμου.

Με βάση τα ευρήματα του συμβάντος  ο κατασκευαστής βελτίωσε την σχεδίαση της συγκεκριμένης υποδομής αλλά και την εκπαίδευση των χειριστών ώστε να αντιμετωπίζουν ασυνήθιστες  αντιδράσεις της λειτουργείας τους και την καλύτερη παρακολούθηση των παραμέτρων τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

77
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Οκτωβρίου 1935: Κίνημα Κονδύλη, η επαναφορά της...

3
Εκδηλώνεται πραξικόπημα στην Ελλάδα, οργανωμένο από τον απόστρατο στρατιωτικό και πρώην υπουργό Γεώργιο Κονδύλη.Η περίοδος του Μεσοπολέμου, ειδικά μετά την Μικρασιατική Εκστρατεία και Καταστροφή,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Οκτωβρίου 1935: Κίνημα Κονδύλη, η επαναφορά της Βασιλείας στην Ελλάδα

Εκδηλώνεται πραξικόπημα στην Ελλάδα, οργανωμένο από τον απόστρατο στρατιωτικό και πρώην υπουργό Γεώργιο Κονδύλη.Η περίοδος του Μεσοπολέμου, ειδικά μετά την Μικρασιατική Εκστρατεία και Καταστροφή,...

Ακόμη μία επιτυχημένη βολή Aster 30 με κατάρριψη υπερηχητικού στόχου!

Στις 7 Οκτωβρίου η φρεγάτα τύπου FREMM “FS Alsace” του Γαλλικού Ναυτικού, εκτέλεσε επιτυχημένη βολή πυραύλου Aster 30 εναντίον υπερηχητικού στόχου -πυραύλου MICA- που...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Οκτωβρίου 680: Μάχη της Καρμπάλα, το Σχίσμα μεταξύ Μουσουλμάνων διευρύνεται

Τη 10η του Μουχάραμ έτους 61, του ισλαμικού ημερολογίου έγινε μια από τις σημαντικότερες μάχες των διαδόχων του προφήτη Μωάμεθ, με έπαθλο την εξουσία...