12.2 C
Athens
Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΕλληνικά F-16V: πόσο καθυστερημένο είναι το πρόγραμμα των Viper;

Ελληνικά F-16V: πόσο καθυστερημένο είναι το πρόγραμμα των Viper;

- Advertisement -

H  ανακοίνωση Lockheed Martin και Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) χθες, περί της παράδοσης του εικοστού F-16 που αναβαθμίστηκε στη διαμόρφωση Viper (F-16V) για την Πολεμική Αεροπορία. ήταν σίγουρα ευχάριστη είδηση.

Η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε το 20ο αναβαθμισμένο F-16V

Δεν κρύβει όμως το γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι καθυστερημένο και μάλιστα σημαντικά όπως θα δούμε παρακάτω, ενώ υπάρχει και ένας άγνωστος (λόγω έλλειψης πληροφόρησης από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη) παράγοντας που ίσως είναι περισσότερο ανησυχητικός.

Αυτός δεν είναι άλλος από το εάν η δεδομένη πλέον καθυστέρηση βαίνει μειούμενη λόγω λήψης διορθωτικών μέτρων, έχει απλά σταθεροποιηθεί ή  εξελίσσεται αυξανόμενη, που θα είναι προφανώς η χειρότερη των περιπτώσεων.

Για το πόσο καθυστερημένες είναι οι παραδόσεις των εκσυγχρονισμένων F-16V, που επιστρέφουν στις τάξεις της ΠΑ θα πρέπει να ανατρέξουμε στο χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί στην εκκίνηση του προγράμματος το 2019 και το οποίο δεν ξέρουμε κατά πόσο έχει ανασκευαστεί, αλλά εξελίσσονταν κανονικά τουλάχιστον μέχρι τους πρώτους μήνες του 2023.

Όπως είχαμε δημοσιεύσει στο τεύχος 405 του 2020, της “ΠΤΗΣΗΣ” το χρονοδιάγραμμα ήταν όπως παρακάτω:

Δηλαδή, μέχρι και το τέλος του 2024 οι παραδόσεις θα πρέπει να φτάσουν τα 39 Viper, 36  PXIII (Block 52+) και τρία PXIV (Block 52M, δηλαδή το γενικό πρωτότυπο Viper Kit Proof και από ένα μονοθέσιο και διθέσιο Block 52+ Advanced).

Σημειώνεται ότι η πρόγραμμα, μετά τα πέντε πρωτότυπα, που παραδόθηκαν όλα την περίοδο 2021-2022, προχωρεί αποκλειστικά με αεροπλάνα Block 52+ (PXIII) και όταν εκσυγχρονιστούν στο σύνολό τους, τότε και μόνο θα προχωρήσει με PXIV.

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι σήμερα, στο μέσον του 2024, το πρόγραμμα παρουσιάζει σοβαρή απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα.

Η ανακοίνωση αναφέρει βέβαια ότι 16 αεροσκάφη βρίσκονται σε εξέλιξη προς αναβαθμιση σε διαμόρφωση Viper και άρα επιπλέον μαχητικά αναμένεται να παραδοθούν κατά τη διάρκεια του έτους. Από όσο είναι γνωστό οι αναβάθμισεις γίνονται σε 12 αεροπλάνα ταυτόχρονα, άρα τα επιπλέον τέσσερα που αναφέρονται, βρίσκονται (ή θα βρεθούν) σε στάδιο προετοιμασίας;

Για να ικανοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα στο τέλος του 2024 θα πρέπει να παραδοθούν άλλα 19 αεροσκάφη, κάτι που θεωρείται απίθανο (ή μάλλον αδύνατο).

Από τις ενημερώσεις για το χρονοδιάγραμμα του 2019 που προαναφέρθηκαν, οι εργασίες αναβάθμισης των F-16 PXIII την περίοδο αυτή  (2024) απαιτούν περίπου 10 μήνες ανά αεροσκάφος (στο διάστημα προ του 2023 χρειάζονταν 11-1,5 μήνες).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμα που γνωρίζουμε, στο τέλος Ιουνίου 2024 προβλεπόταν να έχουν παραδοθεί 31, άρα η απόκλιση είναι ήδη στα 11 αεροπλάνα και αναμένουμε να δούμε ποιά θα είναι στο τέλος του χρόνου. Το ερώτημα είναι εάν στο τέλος του 2024 η «ψαλίδα», όπως ελπίζουμε όλοι, θα κλείνει και με τι ρυθμό.

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter και στο YouTube!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

38 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
38 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

8
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Ιανουαρίου 1996: Η κρίση στα Ίμια κορυφώνεται

9
Τις πρώτες πρωϊνές ώρες της 31ης Ιανουαρίου, Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη μικρή Ίμια, που έχει μείνει αφύλακτη και υψώνουν την τουρκική σημαία.https://military-history.gr/1995-12-25-figen-akat/Στις 05:30 το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Γιατί η Ελλάδα “έκοψε” το πρόγραμμα του IRIS-T Block 2, ενώ χρηματοδοτεί το ΕΛΚΑΚ!

H ανακοίνωση της γερμανικής εταιρείας Diehl Defence στις 30 Ιανουαρίου 2025 σχετικά με την έναρξη της ανάπτυξης και της προετοιμασίας παραγωγής του πυραύλου αέρος-αέρος...

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...

Η Ελληνοτουρκική Αντιπαράθεση στα Ίμια (1996). Ο «Μύθος» του Εθνικού Τακτικού Πλεονεκτήματος

Του Παούνη Θ. Νικόλαου* – Βαλκανιολόγου, Διεθνολόγου. Το κείμενο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 2018 και αποτελεί άποψη του συγγραφέα Αναμφίβολα η κρίση των Ιμίων,...