Στο περιθώριο της έκθεσης οπλικών συστημάτων «LAAD 2023», που γίνεται αυτές τις ημέρες στη Βραζιλία, οι Embraer και Saab ανακοίνωσαν χθες την υπογραφή μνημονίου για εμβάθυνση της συνεργασίας τους.
Στο πλαίσιο αυτό οι δύο εταιρείες θα προωθήσουν το μεταγωγικό C-390 στη Σουηδική Αεροπορία και θα αξιολογήσουν την εγκατάσταση εξοπλισμού και συστημάτων της Saab στο αεροσκάφος. Η Σουηδία αναζητά τον διάδοχο του C-130H και αναφέρθηκε πέρυσι ότι ήρθε σε συμφωνία με την Ιταλία για την αγορά μεταχειρισμένων C-130J της Ιταλικής Αεροπορίας. Πριν λίγες εβδομάδες όμως μεταδόθηκε πως η μεταβίβαση των ιταλικών αεροσκαφών δεν προχωρά, χωρίς να αναφερθεί ο λόγος.
Οι Embraer και Saab συνεργάζονται στο πρόγραμμα κατασκευής 36 μαχητικών Gripen E/F για τη Βραζιλιάνικη Αεροπορία, η οποία είναι θέμα χρόνου να αποκτήσει περισσότερα αεροσκάφη του τύπου.
Παίζει σενάριο με ανταλλαγή Gripen E/F από τους Σουηδούς με ίδιας αξίας C-390 από τους Βραζιλιάνους; Συναλλαγή δίχως χρήματα δηλαδή.
Μπράβο μεγειά τους εμείς λέμε να πάρουμε C130 που εντός ολίγου θα υπάρχει καί version της αποκάλυψης επίσης του βάζεις μποφορς αλλάζει πλευρό καί από κάτω τρέχουν να γλυτώσουν και οι επάνω σπάνε μεγάλη και ατελείωτη πλάκα και είναι και πολεμικό μαμά
προφανως μια ανταλλαγη αγορων αναμεσα στα 2 κρατη ειναι αμοιβαια επωφελης και μην ξεχναμε οτι ουσιαστικα το c390 θα μπει και σε 2η νατοικη αεροπορια μετα του Βελγιου.
με οτι σημαινει αυτο.
Δεν είναι για εμάς τέτοια αεροπλάνα. Εμείς έχουμε συγκεκριμένους εθνικούς προμηθευτές , ούτε λόγος φυσικά για διαγωνισμούς με προδιαγραφές.
Εάν είναι να προμηθευτούμε τέτοια α/φ (που επείγει βέβαια σαν προμήθεια), το συγκεκριμένο είναι η καλύτερη επιλογή αυτή την εποχή.
Το συγκεκριμένο είναι εξαιρετικό αεροσκάφος, αλλά απορώ γιατί ορισμένοι το θεωρείται καταλληλότερο για την Ελλάδα, όταν κατασκευάζουμε ήδη τμήματα της ατράκτου του C-130 στην ΕΑΒ, η οποία είναι και ο αποκλειστικός προμηθευτής των συγκεκριμένων τμημάτων.
Και όχι, δεν πρόκειται για απλή “λαμαρινοδουλειά” που λένε κάποιοι, είναι σύνθετη εργασία η οποία ελέγχεται με αυστηρότατα κριτήρια.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι σε ενδεχόμενη αγορά καινούργιων C-130 να διεκδικήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αύξηση του όγκου των εργασιών που θα εκτελούνται στη χώρα μας.
Όσο για τη θεωρία του μονοπωλίου της LM στην Ελλάδα, να θυμίσω ότι οι τελευταίες μεγάλες αγορές τόσο για την ΠΑ όσο και για το ΠΝ έγιναν από Γαλλία, ενώ σε Ευρωπαϊκή χώρα θα καταλήξουν και οι κορβέτες.