25.3 C
Athens
Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Οι Type 23 η μόνη επιλογή για Ενδιάμεση Λύση αν κινηθούμε...

ΑΠΟΨΗ: Οι Type 23 η μόνη επιλογή για Ενδιάμεση Λύση αν κινηθούμε “εκτός” USN, αναλυτικά οι επιλογές για το πλοίο

- Advertisement -

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ

Απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων GP. O πρωταρχικός στόχος μιας τέτοιας κίνησης θα ήταν η αντικατάσταση των τριών μη εκσυγχρονισμένων Φ/Γ «S» και θα είχε ως αποτέλεσμα τη χρονική μετάθεση προγράμματος νέων ναυπηγήσεων για πλοία GP.

H πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση στον συγκεκριμένο χώρο είναι οι MEKΟ 200ANZ του Ναυτικού της Αυστραλίας (κατασκευάστηκαν στο διάστημα 1996 έως 2006), για τις οποίες υπάρχει σχεδιασμός να ξεκινήσει η σταδιακή απόσυρσή τους από το 2024 και η αντικατάσταση από την κλάση Hunter. Στην παρούσα όμως φάση το χρονοδιάγραμμα είναι αβέβαιο, καθώς η κοπή μετάλλου της 1ης Φ/Γ της νέας κλάσης θα γίνει τον Δεκέμβριο του 2022 (τον Δεκέμβριο του 2020 θα ξεκινήσει η προετοιμασία για την ανάπτυξη του πρωτοτύπου) και η αποδοχή της πρώτης μονάδας αναμένεται στα τέλη της δεκαετίας του 2020.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα!

Εκτιμάται ότι το IOC θα επιτευχθεί το 2031 και η ολοκλήρωση των παραδόσεων των 8+1 φρεγατών αναμένεται στις αρχές της δεκαετίας του 2040. Η κλάση Hunter στηρίχθηκε στη σχεδίαση της Type 26 και είναι ένα πλοίο σημαντικά μεγαλύτερο σε μέγεθος (εκτόπισμα 8.600 τόνους) από τη MEKO 200ANZ και αυξημένες δυνατότητες: AEGIS, ραντάρ CEAFAR2 AESA, 4×8 Mk41 για ESSM/SM-2MR, Ε/Π MH-60R κ.ά. Οι MEKO 200ANZ είναι εξαιρετικές μονάδες με ανάλογο σύστημα πρόωσης CODOG με τις MEKO 200HN, αλλά διαφορετικούς κινητήρες diesel (MTU 12V1163 TB83) και έναν αεριοστρόβιλο LM-2500-30 έναντι δύο των ελληνικών φρεγατών.

HMS Argyll, Type 23, photo: Kostas Tsoulos

Χρησιμοποιούν σύγχρονο εξοπλισμό που περιλαμβάνει: CMS 9LV453 Mk3E, ραντάρ επιτήρησης 2D AN/SPS-49(V)8 και AESA 3D CEAFAR με ραντάρ καταύγασης CWI CEAMOUNT για τα βλήματα ESSM και CEROS 200 FCS για το πυροβόλο. Στον οπλισμό περιλαμβάνεται εκτοξευτής 1×8 Mk41 Mod5 για βλήματα ESSM. Το ζητούμενο είναι φυσικά η διαθεσιμότητα 2-3 σκαφών στα επόμενα χρόνια και κυρίως το κόστος, καθώς είναι προφανές ότι το Ναυτικό της Αυστραλίας δεν θα παραχωρήσει τα σκάφη έναντι «πινακίου φακής», ειδικά σε ένα δυνητικό ελληνικό αίτημα «να βγάλει» πρόωρα πλοία από υπηρεσία.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα!

Μια άλλη κλάση που θα μπορούσε να προκαλέσει το ενδιαφέρον του ΠΝ είναι οι φρεγάτες F123 του Γερμανικού Ναυτικού. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα προβλήματα του προγράμματος F125 και την απόσυρση των πλοίων της κλάσης F122, είναι αβέβαιο κατά πόσο μπορούν να αποδεσμευτούν. Πρόκειται για τέσσερα πλοία που παραδόθηκαν στο διάστημα 1994 έως 1996, εκτοπίσματος 4.900 τόνων με ραντάρ LW08 και SMART-S, δύο STIR 1.8, CMS TACTICOS, Link 11/16, δύο RAM Mk31 και έναν εκτοξευτή 1×8 Mk41 Mod3.

Η μοναδική ίσως ρεαλιστική περίπτωση για απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων GP στην παρούσα φάση αφορά στις φρεγάτες Type 23, για τις οποίες λέγεται ότι έχει επιδείξει ενδιαφέρον το ΠΝ. Το Βασιλικό Ναυτικό έχει δρομολογήσει την αντικατάσταση της κλάσης από τις Type 26 και Type 31. Το παλαιότερο πλοίο της κλάσης, το HMS Argyll, θα αποσυρθεί το 2023 και θα ακολουθεί μία μονάδα κατ’ έτος. Η ελληνική επιδίωξη θα είναι η απόκτηση τουλάχιστον τριών φρεγατών και η παραχώρησή τους με πολύ χαμηλό τίμημα και το μεγαλύτερο -κατά το δυνατόν- μέρος του εξοπλισμού-οπλισμού τους. Υπενθυμίζεται ότι το 2005 τρεις φρεγάτες του τύπου πουλήθηκαν στη Χιλή με τίμημα 134 εκατ. λίρες, όταν είχαν μέσο όρο ηλικίας 15 ετών.

Οι Type 23 σχεδιάστηκαν ως… H συνέχεια εδώ, στο αδελφό μας site, navaldefence.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

184 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
184 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

34
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Σεπτεμβρίου 1943: H σφαγή της Βιάννου

13
Γερμανικά στρατεύματα κατοχής πραγματοποιούν τιμωρητική επιχείρηση στην επαρχία Βιάννου Κρήτης. Ως αντίδραση στην εκτέλεση των σκοπών ενός μικρού φυλακίου από ομάδα ανταρτών στην Κάτω...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Πολύ κοντά η συζήτηση με τη Λιβύη για οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, δηλώνει ο Γ. Γεραπετρίτης

«Θα έχουμε πάρα πολύ άμεσα την έναρξη των συζητήσεων των τεχνικών επιτροπών για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών» με τη Λιβύη, ανέφερε ο υπουργός...

Το μη επανδρωμένο V-BAT δοκιμάζεται στην Ουκρανία μαζί με “καμικάζι” drone – ενδιαφέρει και την Ελλάδα!

Όπως αναφέρει το Janes, το γνωστό μη επανδρωμένο καθέτου αποπροσγειώσεως V-BAT, της αμερικανικής εταιρείας Shield AI, είναι σε δοκιμές στην Ουκρανία, "συνδεδεμένο" με ένα...