Τα κρατικά ναυπηγεία China State Shipbuilding Corporation (CSSC) που έχουν σχεδιάσει και ναυπηγούν την εγχώρια κλάση αποβατικών δεξαμενόπλοιων Type 071 (κωδικοποίηση κατά NATO: Yuzhao)ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι την προσφέρουν για εξαγωγή στην διεθνή αγορά.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για ειδική εξαγωγική έκδοση με την κωδικοποίηση Type 071E και προσφέρεται σε μία βασική διαμόρφωση όπου κάποια υποσυστήματα που μπορούν να επιλεγούν από τον πελάτη, ανάλογα με τις ανάγκες τυποποίησης που έχει.
Τα συγκεκριμένα πλοία έχουν ένα αρκετά ευρύ κατάστρωμα το οποίο μπορεί να υποστηρίξει αεροκίνητες επιχειρήσεις με ταυτόχρονη από/προσνήωση μέχρι τριών μέσων ελικοπτέρων όπως το κινέζικο Z-20 ενώ μπορεί να υποστηρίξει επιχειρήσεις και με βαρύτερα ελικόπτερα, όπως το Ζ-8 (κινέζικης κατασκευής Super Frelon).
Σημειώνεται δε ότι για το σύνολο των αερομέσων αυτών, διαθέτει αρκετά ευρύ κλειστό υπόστεγο ώστε να χωρέσουν και εξυπηρετηθούν όλα ταυτόχρονα, καθιστώντας το έτσι ένα μικρό ελικοπτεροφόρο. Πρακτικά, μία μοίρα τέτοιων πλοίων μπορεί να πραγματοποιήσει εκτενείς αεραποβατικές επιχειρήσεις.
Εκτός των αερομέσων (μέχρι 4 βαρέα ελικόπτερα ή περισσότερα ελαφρά) μπορεί να εξαπολύσει αερόστρωμνα όπως το Type 726 ή άλλα μικρά αποβατικά σκάφη από την δεξαμενή του, ενώ μπορεί να μεταφέρει μέχρι 800 πεζοναύτες, άρματα μάχης κι άλλα οχήματα.
Η Ταϊλάνδη, που διατηρεί καλές σχέσεις με την Κίνα αν και γέρνει και προς την Δύση, έχει ήδη παραγγείλει πρόσφατα μία τροποποιημένη έκδοση της κλάσης αυτής. Παρόμοιο ενδιαφέρον είχε παρουσιάσει στο παρελθόν κι η Αίγυπτος, αλλά το θέμα «σκάλωσε» στην χρηματοδότηση της προμήθειας…
Το προβαλλόμενο κόστος ενός τέτοιου πλοίου πάντως υποτίθεται ότι είναι μόλις το ένα τρίτο των ευθέως αντίστοιχων αμερικανικών πλοίων κλάσης San Antonio. Η ίδια η Κίνα έχει ήδη ναυπηγήσει και παραλάβει πέντε πλοία της κλάσης για το Ναυτικό της και ναυπηγεί περισσότερα.
Η Ταϊλάνδη είναι ο πρώτος εξαγωγικός χρήστης του κινεζικού LPD Type 071
Έξι νέα αποβατικά LPD type 071 μέσα σε μόλις δώδεκα χρόνια για το κινέζικο Ναυτικό