Αφού η Κίνα αντέγραψε, τουλάχιστον εξωτερικά, το αμερικανικό ελικόπτερο S-70, που οι ΗΠΑ είχαν πουλήσει στην πολιτική του έκδοση την δεκαετία του ’80, τώρα φαίνεται ότι αναπτύσσει και ναυτική έκδοση για χρήση ως οργανικό ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο μονάδων επιφάνειας.
Φωτογραφία που διέρευσε στα κινέζικα κοινωνικά δίκτυα απεικονίζει ένα ελικόπτερο που ξεκάθαρα πρόκειται για έκδοση του Ζ-20 πάνω σε ένα κινεζικό αντιτορπιλικό.
[シコルスキー S-70]
米国から輸入された多用途ヘリ。PLAで最も高い高度を飛行でき、チベット等の高山地域で輸送任務に従事している。米中の関係悪化に伴い24機で調達が打ち切られた。また本機を国産化したZ-20も開発されている。pic.twitter.com/qUjq4jdbUL— 人民解放軍 画像bot (@PLA_Photo_bot) July 3, 2019
Σύμφωνα με το κινέζικο περιοδικό Weapon, το οποίο συνδέεται με την κρατική εταιρεία China North Industries Group Corporation, που αποτελεί κύριο κατασκευαστή κινεζικού στρατιωτικού εξοπλισμού και όπλων, η ναυτική έκδοση φαίνεται ότι είναι γενικά το ίδιο ελικόπτερο με την έκδοση του στρατού.
Ωστόσο από την φωτογραφία, η ναυτική έκδοση δείχνει ότι φέρει αναδιπλούμενες έλικες κύριου ρότορα για την ελαχιστοποίησει του καταλαμβανόμενου χώρου στο υπόστεγο του πλοίου.
Επιπλέον, μπορεί να διαθέτει πρόσθετες δυνατότητες αντιδιαβρωτικής προστασίας αλλά και ισχυρότερα σκέλη προσγείωσης προκειμένου να μπορεί να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες απαιτήσεις επιχειρήσεων σε ναυτικό περιβάλλον.
#ChinaDefense China’s latest vessel-borne utility helicopter will boost the combat capabilities of its navy to new levels. https://t.co/Fe8cIFHt3w pic.twitter.com/2dxqVsIQtf
— Global Times (@globaltimesnews) July 3, 2019
Το ελικόπτερο στην φωτογραφία πάντως δεν είναι πραγματικό αλλά ένα μοντέλο πλήρους μεγέθους για έλεγχο και δοκιμές, όσον αφορά την πρακτική προσαρμοστικότητα του Z-20 για χρήση σε πλοία. Έτσι είναι εφικτό να δοκιμαστούν διάφορα πράγματα όπως το πώς θα εισερχόταν στο υπόστεγο, πόσο χώρο θα καταλάμβανε κ.ά.
Σε σύγκριση με άλλα ελικόπτερα που βρίσκονται σε υπηρεσία με το κινέζικο Ναυτικό (PLAAN), το Z-20 έχει ένα αξιόλογο βάρος απογείωσης χωρίς όμως να είναι τεράστιο για χρήση σε πλοία, όπως για σύγκριση το Ζ-8ΚΗ, αντίγραφο του γαλλικού Super Frelon.
Ένα ναυτικό Ζ-10 θα είχε πολλές χρήσεις με το κινέζικο Ναυτικό, ως οργανικό ελικόπτερο φρεγατών και αντιτορπιλικών, ως μεταφορικό ελικόπτερο σε αμφίβια αποβατικά κι επιθετικά πλοία και βέβαια και σε αεροπλανοφόρα.
Καθώς πρόκειται για μία σχεδίαση εγνωσμένης αποτελεσματικόητας, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κάθε αποστολή, από ανθυποβρυχιακό πόλεμο μέχρι αποστολές αναγνώρισης, τακτικές μεταφορές καθώς και έρευνα και διάσωση.
Αυτή τη στιγμή το βασικό ναυτικό ελικόπτερο του κινεζικού Ναυτικού είναι το Ζ-9, που αποτελεί αντίγραφο κατ’ όπιν άδειας του γαλλικού Dauphin.
Το σκηνικό έντασης συντηρείται στη Νότια Σινική Θάλασσα: Βολές πυραύλων και από ελικόπτερα