31 C
Athens
Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑBlast from the past: Το θρυλικό Ντεσεβό στα "χρώματα" του πολέμου

Blast from the past: Το θρυλικό Ντεσεβό στα “χρώματα” του πολέμου

- Advertisement -

Το Citroën 2CV (ελληνιστί: Ντεσεβό) υπήρξε ένα από τα πιο εικονικά οχήματα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μαζί με τον Σκαραβαίο της VW και το 500ακι της Fiat. Λίγοι γνωρίζουν σήμερα πως το Ντεσεβό χρησιμοποιήθηκε από τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις ως φορέας βαρέων όπλων, αλλά και από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό στις ζούγκλες της Μαλαισίας.
Τα οπλισμένα Ντεσεβό χρησιμοποιήθηκαν από Γάλλους πεζοναύτες στην Αλγερία και από την Groupe d’Hélicoptères de l’Aéronavale (GHAN), δεδομένου πως το όχημα ήταν αρκετά ελαφρύ για να μεταφερθεί με ελικόπτερο. Πιθανότατα είδαν δράση την εποχή του Πολέμου της Αλγερίας (1954-1962), αφού η παρουσία τους στη περιοχή εκείνη την εποχή θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη.
Τα οπλισμένα-αερομεταφερόμενα Ντεσεβό, ήταν πιθανότατα δημιούργημα του υποπλοίαρχου Eugène-Pierre Babot, ο οποίος ανέλαβε τη διοίκηση της GHAN το 1958. Ο Babot σκέφτηκε να πάρει το κλασικό Ντεσεβό και να το κάνει “κάμπριο”, αφαιρώντας την οροφή και να προσθέσει σημεία πρόσδεσης για να μπορεί να “δεθεί” σε ελικόπτερο.
Δυο ήταν οι εκδόσεις του οπλισμένου Ντεσεβό. Στην πρώτη, έφερε αμερικανικής προελεύσεως πυροβόλο άνευ οπισθοδρομήσεως (ΠΑΟ) M20 των 75mm, ενώ στη δεύτερη έφερε γερμανικής προελεύσεως πυροβόλο MG 151/20 των 20mm. Τα γερμανικά πυροβόλα ήταν λάφυρα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και οι Γαλλικές ΕΔ τα χρησιμοποίησαν εκτενώς για να εξοπλίσουν αεροσκάφη, ελικόπτερα και διάφορες άλλες πλατφόρμες.
Συνέχεια κειμένου μετά τις εικόνες.
Το Ντεσεβό στην υπηρεσία του Βασιλικού Ναυτικού
Το 1957, το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό (RN), αποφασίζει να στείλει 2 αεροπλανοφόρα (HMS Bulwark και HMS Albion) και πεζοναύτες στη Μαλαισία, για να αντιμετωπίσουν ντόπιους επαναστάτες. Η ανάγκη για οχήματα όμως που θα ήταν αρκετά ανθεκτικά και συνάμα αρκούντως ελαφριά για να αερομεταφερθούν ήταν κάτι παραπάνω από προφανής.
Ένας Βρετανός αξιωματικός είχε προσέξει το Ντεσεβό σε μια αντιπροσωπεία στο Πόρτσμουθ και αποφάσισε να το δανειστεί για να το δοκιμάσει στη πράξη πάνω στο HMS Bulwark. Στη συνέχεια παρήγγειλε άλλα 4 ίδια οχήματα (αφού επέστρεψε το δανεικό).
Οι πρώτες δοκιμές μεταφοράς του Ντεσεβό από ελικόπτερο έλαβαν χώρα στη Μεγάλη Βρετανία το 1957 και με την επιτυχή περάτωσή τους, το 1959 παραγγέλθηκαν περίπου 65 επιπλέον οχήματα για να εξοπλίσουν το 42ο Σύνταγμα Πεζοναυτών.
Η πρώτη παρτίδα των 35 οχημάτων κατέφθασε έγκαιρα για την 3η αποστολή του HMS Bulwark στη Μαλαισία στα τέλη του 1959. Μια δεύτερη παρτίδα οχημάτων φορτώθηκε στο HMS Albion το 1961. Τα οχήματα μεταφέρθηκαν στη ξηρά με ελικόπτερα όπως είχε προβλεφθεί, ωστόσο οι επιδόσεις τους στη μάχη δεν είναι ευρύτερα γνωστές. Σίγουρα όμως διέπρεψαν στη μεταφορά πεζοναυτών και υλικών στους ανύπαρκτους δρόμους της ζούγκλας της Μαλαισίας.
Μπορεί το θρυλικό Ντεσεβό να μην ήταν το ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, ωστόσο η αξιοπιστία του κινητήρα και της ανάρτησης, μαζί με την ανθεκτικότητα του πλαισίου του, οδήγησαν 2 από τους μεγαλύτερους στρατούς της εποχής να το εντάξουν στα οπλοστάσιά τους.

Πρώτη δημοσίευση 29/8/2018

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διάσωση πιλότων πίσω από τις εχθρικές γραμμές, η περίπτωση της Ελλάδας

Η εκπαίδευση ενός πιλότου μαχητικού αεροσκάφους είναι μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, που απαιτεί σημαντικούς πόρους από το κάθε κράτος, ενώ οι χειριστές επιλέγονται...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γαλλία και Βρετανία σε στρατηγική σύγκλιση με κοινή πυρηνική αποτροπή...

1
Πέρα από τα κοσμικά της πρόσφατης επίσκεψης Μακρόν στη Βρετανία, η ουσία των συμφωνηθέντων με τον εκεί πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ, είναι μια υψηλής πολιτικής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουλίου 1789: Άλωση της Βαστίλης, το σύμβολο...

3
Σε μια δραματική και πολυαίμακτη κίνηση στο πρελούδιο της Γαλλικής Επανάστασης, ο λαός του Παρισιού κινούμενος από επαναστατικό οίστρο καταλαμβάνει το φρούριο της Βαστίλης....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουλίου 1789: Άλωση της Βαστίλης, το σύμβολο της Γαλλικής Επανάστασης

Σε μια δραματική και πολυαίμακτη κίνηση στο πρελούδιο της Γαλλικής Επανάστασης, ο λαός του Παρισιού κινούμενος από επαναστατικό οίστρο καταλαμβάνει το φρούριο της Βαστίλης....

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουλίου 1943: Μάχη του Λεοντίου, ο ΕΛΑΣ διαλύει ιταλικό τάγμα

Τάγμα του Ιταλικού στρατού κατοχής σε αντιανταρτική δράση, αφού πυρπόλησε τα ελληνικά χωριά Αγία Παρασκευή και Μικρόνιο και λεηλάτησε την Γκρέκα και την Αράχωβα,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουλίου 1916: Μάχη στο δάσος d’Elville, λυσσαλέες συγκρούσεις στο Δυτικό Μέτωπο

Ξεκινά η μάχη του δάσους d'Elville, μια φάση της ευρύτερης μάχης του Σομ, μιας από τις πιο καθοριστικές συγκρούσεις του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου που...