Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε ότι η Ρωσία παραμένει έτοιμη να συμμετάσχει σε ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία, στηριζόμενη στις συμφωνίες που είχαν επιτευχθεί στις συνομιλίες της Κωνσταντινούπολης, καθώς και στις νεότερες προτάσεις που συζητήθηκαν στο Άνκορατζ στην Αλάσκα (στη συνάντηση με τον Τραμπ), αλλά και στην τρέχουσα πραγματικότητα στα μέτωπα.
Κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με μέλη της ρωσικής κυβέρνησης, ο Πούτιν υποστήριξε ότι οι συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης είχαν τότε αγνοηθεί από την ουκρανική αντιπροσωπεία και ότι, κατά τη γνώμη της Μόσχας, εξακολουθούν να αποτελούν κατάλληλη βάση για μελλοντικές συνομιλίες.
Παράλληλα, ο Πούτιν κατηγόρησε το Κίεβο ότι επιχειρεί να παρουσιάσει μια εικόνα ισχυρής διαπραγματευτικής θέσης ενόψει πιθανών συνομιλιών. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάσταση στο πεδίο των μαχών δεν επιβεβαιώνει αυτή την εικόνα.
Ο Ρώσος ηγέτης υποστήριξε ότι οι ρωσικές δυνάμεις συνεχίζουν να προωθούνται καθημερινά σε διάφορους τομείς του μετώπου, τονίζοντας ότι οι εξελίξεις στο πεδίο θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε οποιαδήποτε μελλοντική ειρηνευτική διαδικασία.
Οι δηλώσεις έρχονται σε μια περίοδο κατά την οποία οι διεθνείς προσπάθειες για την επανεκκίνηση των διαπραγματεύσεων παραμένουν ιδιαίτερα δύσκολες, ενώ οι στρατιωτικές επιχειρήσεις συνεχίζονται και από τις δύο πλευρές.
Πάντως η Ουκρανία έχει εντείνει τα πλήγματα βαθιά μέσα στη Ρωσία, προκαλώντας ζημιές σε στρατιωτικές και ενεργειακές υποδομές. Την ίδια στιγμή, η Μόσχα βρίσκεται αντιμέτωπη με αυξανόμενες πιέσεις στον ενεργειακό της τομέα και με σημαντικό οικονομικό κόστος από τον παρατεταμένο πόλεμο. Για πολλούς παρατηρητές, η ανανεωμένη ρητορική περί διαπραγματεύσεων δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από αυτές τις εξελίξεις.