Μέχρι πρότινος, το αμερικανικό Ναυτικό προσπάθησε να πείσει το Κογκρέσο να εγκρίνει την απόσυρση των καταδρομικών κλάσης Ticonderoga προβάλλοντας επιχειρήματα με βάση το κόστος χρήσης τους. Δοκίμασε όμως κι επιχειρήματα που σχετίζονταν με επιχειρησιακή ετοιμότητα, υποστηρίζοντας ότι η ύπαρξή τους δεσμεύει υπερβολικά τη βιομηχανία επισκευής πλοίων.
Ωστόσο το Κογκρέσο σε μεγάλο βαθμό δεν έχει επηρεαστεί, συνεχίζοντας να θέτει όρια τον αριθμό των καταδρομικών που επιτρέπεται να αποσυρθούν πριν από το τέλος της 35 ετών επιχειρησιακής ζωής τους.
Τώρα, το Ναυτικό δοκιμάζει μια νέα επιχειρηματολογία: υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των των πληρωμάτων των πλοίων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις στις 9 Μαρτίου από τον υφυπουργό Άμυνας με αρμοδιότητα το Ναυτικό Κάρλος Ντελ Τόρο στα πλαίσια του συνεδρίου αμυντικών προγραμμάτων McAleese, «ο κλάδος δεν θέλει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί μερικά από τα καταδρομικά του που είναι στην χειρότερη κατάσταση, επειδή δεν είναι πλέον ασφαλές. Η φθορά τους είναι σημαντική και η ασφάλεια των ανθρώπων μας στο αμερικανικό Ναυτικό πρέπει αναμφισβήτητα να είναι πάντα προτεραιότητα σε περιόδους ειρήνης. Και επομένως θα ήταν ανεύθυνο να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε ορισμένες από αυτές τις πλατφόρμες σήμερα με μεγάλο κίνδυνο για την ασφάλεια του προσωπικού».
Γιατί το Αμερικανικό Ναυτικό κόπτεται να αποσύρει καταδρομικά Ticonderoga
Από την πλευρά του, ο Αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων, ναύαρχος Μάικ Γκίλντεϊ μίλησε αμέσως μετά τον υφυπουργό όπου κληθείς να διευκρινίσει αυτές τις ανησυχίες για την ασφάλεια, απάντησε…
H συνέχεια στο navaldefence.gr