25.4 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣThinkOutOfTheBox: Τριμαράν LCS Independence, υπάρχουν κι αυτά!

ThinkOutOfTheBox: Τριμαράν LCS Independence, υπάρχουν κι αυτά!

- Advertisement -

Ο όρος LCS ή Littoral Combat Ship ή Πλοίο Παράκτιων Επιχειρήσεων είναι μάλλον προκλητικός για την ελληνική κοινή γνώμη. Μετά τη “σκληρή” φρεγατιάδα το 2020-2021, οι LCS απέκτησαν φανατικούς πολέμιους στην Ελλάδα. Αυτό που μάλλον παραμένει άγνωστο σε πολλούς, είναι πως τα LCS είναι κατηγορία πλοίων, και όχι κλάση, καθώς το Αμερικανικό Ναυτικό έχει σε υπηρεσία δυο διαφορετικά σκαριά, τα Independence & Freedom, με το καθένα να κατασκευάζεται από διαφορετικό ναυπηγείο.

H Independence τώρα, του ναυπηγείου Austal, είναι κατασκευασμένη 100% από αλουμίνιο, ενώ η Freedom είναι από χάλυβα, με υπερκατασκευή από αλουμίνιο και κέβλαρ. Τα δυο πλοία είναι πολύ διαφορετικά σαν σχεδίαση, το τονίζουμε, αλλά αναλαμβάνουν τις ίδιες αποστολές. Ο λόγος που το Αμερικανικό Ναυτικό διάλεξε δύο ναυπηγεία και δύο ξεχωριστά μεταξύ τους σκάφη για το πρόγραμμα LCS, ήταν κυρίως για να μοιράσει το έργο στην αμυντική βιομηχανία της χώρας, καθώς προβλεπόταν να είναι πολύ μεγάλο, φθάνοντας κάπου τα 50 πλοία (τελικά παραγγέλθηκαν 35, τα 16 Freedom που ονομάζονται με “μονό” αριθμό και τα 19 Independence, που παίρνουν “ζυγή” αρίθμηση).

Βέβαια, οι αλλαγές στην ισορροπία δυνάμεων σε παγκόσμιο επίπεδο, έκαναν τις LCS και των δυο κλάσεων μη ικανοποιητικές απέναντι σε απειλές σαν το Kινεζικό Nαυτικό. Τα πλοία είχαν σχεδιαστεί σαν ταχυκίνητες μονάδες, προπομποί σε κλειστές θάλασσες για τα Arleigh Burke, αλλά τελικά έπρεπε να σταθούν απέναντι στις πάνοπλες κινεζικές αρμάδες, που δεν ήταν ο ρόλος τους. Έτσι το Αμερικανικό Ναυτικό, βλέποντας και το κόστος συντήρησης τους που ήταν υψηλό καθώς χρησιμοποιήθηκε μια -αποτυχημένη- επιλογή να την αναλαμβάνουν ιδιωτικοί εργολάβοι, συν τα προβλήματα εξέλιξης που παρουσιάστηκαν και στις δύο κλάσεις, αποφάσισει να αποσύρει σταδιακά τα πιο “παλιά” από αυτά (αλλά πρακτικά λίγων ετών), και να μετακινήσει κονδύλια στο επόμενο πρόγραμμα, αυτό των φρεγατών Constellation.

Όπως πρώτη η σελίδα μας έχει γράψει, το Πολεμικό Ναυτικό έχει ενδιαφερθεί από το 2020 για μεταχειρισμένα LCS Freedom, καθώς τα σκάφη είχαν ελάχιστη χρήση. Πλέον όμως βρισκόμαστε στο 2024, και στο ΠΝ έχει γίνει γνωστό και κατανοητό πως προϋπολογισμός για αγορά νέων πλοίων άμεσα είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει. Έτσι, αναγκαστικά στράφηκε το 2023 σε διαπραγματεύσεις με την αμερικανική πλευρά για την εξασφάλιση 4 ως 6 πλοίων, ως μια “ενδιάμεση λύση”.

Το ΠΝ με δομημένα επιχειρήματα, πίεσε την αμερικανική πλευρά για την ταχεία και εν ενεργεία αποδέσμευση των ήδη υπηρετούντων LCS 13, 15, 17 και 19, δηλαδή των πιο νέων Freedom (έχουν ήδη αποσυρθεί τα LCS 1, 5, 7, 9). Όπου με αυτό τον τρόπο το ΠΝ εξασφάλιζε μηδενικά κόστη επανενεργοποίησης και το Αμερικανικό Ναυτικό αντίστοιχα μηδενικά κόστη απόσυρσης.

Βέβαια η απόφαση για το ποιά σκάφη τελικά θα αποσυρθούν από τις ΗΠΑ, εξετάζεται κάθε χρόνο, προτείνεται από το Ναυτικό της χώρας και εγκρίνεται από το Κογκρέσο, το οποίο μπορεί να παρέμβει και να επιβάλλει την δική του άποψη. Έτσι, τα LCS 13, 15, 17 & 19 βγήκαν από τη λίστα των μελλοντικών αποσύρσεων, και θα παραμείνουν επιχειρησιακά, καθώς φαίνεται πως έχουν λύσει τα βασικά προβλήματα τους και αποδίδουν, διατηρώντας και τη μεγάλη οροφή σκαφών που θέλει το Αμερικανικό Ναυτικό.

Από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα πως το ΠΝ μπορεί πλέον να κοιτά μόνο τα LCS 5, 7, 9 & 11, τα οποία όμως είναι αποσυρμένα και θέλουν σημαντικό κόστος επαναφοράς σε υπηρεσία, οπότε βγαίνουν εκτός ενδιαφέροντος του. Κάτι που θα φέρει… στεναγμό ανακούφισης στους πολλούς “φίλους” τους εντός Ελλάδος.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το ΠΝ απορρίπτει τα LCS 5, 7, 9 και 11, επιμένει μόνο για τα LCS 13, 15, 17 και 19

Έτσι το ΠΝ θα πρέπει να κινηθεί άμεσα σε εξεύρεση άλλων λύσεων: όπου εδώ και χρόνια έχουμε δείξει και προς τις LCS Independence. Εδώ όμως, το ΠΝ, που τις εξέτασε επισταμένα το 2023, ήταν εξαιρετικά επιφυλακτικό λόγω της αλουμινένιας κατασκευής τους.

Συγκεκριμένα τα Independence σε αμερικανική υπηρεσία έχουν παρουσιάσει ένα μεγάλο πρόβλημα, με ρηγματώσεις στο κύτος, οι οποίες δεν κρίθηκαν επικίνδυνες για το σκάφος αλλά σίγουρα απαιτούν επισκευή. Το ζήτημα δεν είναι άγνωστο, παρουσιάζεται σε σκάφη που έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο, και μετά η επισκευή είναι δαπανηρή και θέλει εξειδικευμένο προσωπικό. Για το πρόβλημα βρέθηκε λύση με ενίσχυση της δομής σε συγκεκριμένα σημεία η οποία εφαρμόστηκε στα τελευταία σκάφη της κλάσης που ήταν υπό κατασκευή και μάλλον θα μπει και σε όσα είχαν παραχθεί ήδη.

Παρόλα αυτά παραμένουν σε πολύ καλή κατάσταση, και με ελάχιστα χρόνια χρήσης. Επίσης, δεν έχουν κάποιο μηχανολογικό θέμα, αλλά το Αμερικανικό Ναυτικό δεν είναι πολύ ικανοποιημένο από το σύστημα διαχείρισης μάχης ICMS, που ουσιαστικά ένα αμερικανοποιημένο Tacticos. Το οποίο όμως Tacticos, είναι το πλέον διαδεδομένο CMS στο δικό μας Πολεμικό μας Ναυτικό!

Ποια πλοία θα αποσύρει το Αμερικανικό Ναυτικό – τι γίνεται με τις LCS για την Ελλάδα;

Αυτή τη στιγμή διαθέσιμα τέτοια σκάφη, είναι το αποσυρμένο LCS 2, USS Independence (το πρώτο του τύπου), που όμως δεν μας ενδιαφέρει καθώς ήταν και “δοκιμαστικό” της όλης κλάσης. Στην ίδια κατηγορία ανήκει και το επόμενο, επίσης αποσυρμένο, LCS 4, USS Coronado. Το Αμερικανικό Ναυτικό όμως έχει αποφασίσει την απόσυρση άλλων δύο, που τώρα υπηρετούν, του LCS 6, USS Jackson, και του LCS 8, USS Montgomery, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα.

Θα είναι λοιπόν δόκιμο το ΠΝ να εξετάσει και αυτά τα πλοία, που είναι ακόμη σε υπηρεσία, ως ενδιάμεση λύση. Όπου αν γίνει αποδεκτό το θέμα της αλουμινένιας κατασκευής (δηλαδή της ειδικής συντήρησης που θα απαιτούν), έχουν τα εξής πλεονεκτήματα:

H συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

54 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
54 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στρατιωτικές σχολές, κρίσιμη τριπλή αποτυχία σε βάσεις, εισακτέους, αύξηση θέσεων!

Πολύ ανησυχητική είναι πλέον η εικόνα των Στρατιωτικών Σχολών καθώς τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν στις φετινές Πανελλαδικές, δείχνουν σημαντικό πλέον έλλειμμα ενδιαφερομένων να εισαχθούν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

38
Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Ιουλίου 1824: Μάχη της Άμπλιανης, μια...

0
Οι δυνάμεις του Πανουργιά, ενισχυμένες με τους οπλαρχηγούς Κίτσο Τζαβέλα, Δράκο, Δαγκλή, Ζέρβα και Νοταρά, αναχαιτίζουν την τουρκική προέλαση των Ισούφ και Αμπάζ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Deputy FM Kotsiras: Disagreements with Türkiye on fundamental issues remain

Deputy Foreign Minister George Kotsiras in an interview with the newspaper Political, emphasized that disagreements with Türkiye on fundamental issues remain. "Debate does not...

Trial for deadly fire at Mati: Witnesses blame Coast Guard, Fire Department and Police

Responsibility to the Coast Guard for the handling of the tragedy that unfolded in Mati was attributed in her testimony by a witness who...

Emergency inspections on ships by Hellenic Coast Guard

Coast Guard officials detected a series of violations during recent inspections of various types of ships. Out of a total of 660 inspections conducted...