Η Πολεμική Αεροπορία της Λετονίας (Latvijas Gaisa speki) παρέλαβε δύο αεροσκάφη βασικής εκπαίδευσης τύπου Tarragon. Η παράδοση τους έγινε σε τελετή στις 2 Δεκεμβρίου στο αεροδρόμιο Adazi, 60 χιλιόμετρα βόρεια της πρωτεύουσας, Ρίγα.
Το Tarragon παράγεται από την λετονική Pelegrin και παρουσιάστηκε στο κοινό το 2010. Σχεδιαστικά προέρχεται από το μοντέλο Master της ιταλικής Millennium, του οποίου τα δικαιώματα απέκτησε η λετονική εταιρεία μετά την χρεοκοπία του κατασκευαστή. Στην ανάπτυξη του, η Pelegrin συνεργάστηκε με την ιταλική CFM Air, που ασχολείται κυρίως με σχέδια Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Ήδη το Tarragon έχει πετύχει πωλήσεις ως ελαφρύ ιδιωτικό μονοκινητήριο σε πολλές χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ.
Η άτρακτος μήκους 7,53 μέτρων έχει χαμηλά τοποθετημένη κύρια πτέρυγα, κλειστό cockpit με δύο καθίσματα χειριστών σε διάταξη tandem και μονοκόμματη καλύπτρα σχήματος φυσαλίδας.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Tarragon είναι η κατασκευή του από προεμποτισμένα μιγματα ανθρακονημάτων, αλλά και η ποικιλία κινητήρων που δέχεται. Αυτοί μπορεί να είναι ο SA-R917TNi ULM, ο Rotax 912ULS ή ο Rotax 912iS, όλοι με ισχύ 100 hp, ο υπερτροφοδοτούμενος Rotax 914 των 115 hp και ο Power SA917Ti Turbo Injection των 130 hp. Το Tarragon χρειάζεται 150 μέτρα στρωμένου δρόμου για να προσγειωθεί και η ελάχιστη απόσταση για απογείωση είναι 225 μέτρα.
Η γέννηση του στρατιωτικών προδιαγραφών Tarragon ανοίγει με τη σειρά του ένα νέο πεδίο εξαγωγών και προοπτικών για την σχεδόν ανύπαρκτη πολεμική βιομηχανία της Λετονίας. Είναι ένα παράδειγμα που ακολούθησε κατά κόρον η γειτονική Τουρκία, που αγόραζε δικαιώματα παραγωγής ολοκληρωμένων συστημάτων από το εξωτερικό, έστηνε εργοστάσια με μεγα-παραγγελίες του Στρατού της και μετά τα βάφτιζε “εγχώριας ανάπτυξης”. Αποτελεί ένα χρήσιμο μάθημα και για την Ελλάδα και την όχι και τόσο ανύπαρκτη όσο νομίζουμε αμυντική της βιομηχανία.