Το νέο ρωσικό αεροπλανοφόρο υποτίθεται ότι θα εκτοπιζει μεταξύ 40.000 και 45.000 τόνους και θα έχει αυτονομια 60 ημερών – σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τα προτεινόμενα υπερελαφρά αεροπλανοφορα ή ακόμα και το συμβατικό σχεδιο Lamantin των 80.000 τόνων.
Παραμένει αβέβαιο αν ο σχεδιασμός θα χρησιμοποιήσει ένα σύστημα απονησωσης με κεκλιμένη ράμπα ή αν θα ενσωματώσει ηλεκτρομαγνητικά συστήματα καταπέλτη τα οποία αναπτύσσονται μεν στη Ρωσία αλλά σαφώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακομα.
Από την άλλη πλευρά, ένα σχέδιο καταμαράν περιλαμβάνει σημαντικούς κινδύνους – δηλαδή ότι θα είναι λιγότερο σταθερό σε άσχημο καιρο, γεγονός που το καθιστά κάθε άλλο παρα ιδανικό ως πλατφόρμα για ανοιχτές θαλασσες. Για την παροχή υποστήριξης σε επιχειρήσεις ενάντια σε απειλές πλησιέστερα στις ρωσικές ακτές ωστόσο, ο σχεδιασμός θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ιδανικός – και θα ακολουθούσε μια αυξανόμενη έμφαση σε τέτοιες αμυντικές ναυτικές ικανότητες.
Πλεονεκτήματα του σχεδιασμού θα ήταν το χαμηλότερο κόστος και η μειωμένη οπισθέλκουσα – γεγονος που θα του επέτρεπ να πετυχει ταχύτητες που τα συμβατικά σχέδια αεροπλανοφόρων θα δυσκολευονταν να πετύχουν χωρίς να ενσωματώσουν πολύ μεγαλύτερες, πιο καυσιμοβορες και πιο ακριβές διατάξεις προωσης.
Παρόλαυτα, δεν παύει να πρόκειται για μια σχεδίαση που σε τέτοια κλίμακα τουλάχιστον δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ και πουθενά. Και παρά τα αρνητικά σχόλια όπως ότι «αποκλειεται να είναι χειρότερο από αυτό που έχουν τωρα» το γεγονός είναι ότι μια τέτοια σχεδίαση περιλαμβάνει μάλλον απαράδεκτο ρίσκο τεχνολογικό και οικονομικό για τα δεδομένα της Ρωσίας.
Διαβάστε περισσότερα:
100 + 100 = 200 χιλιάδες τόνοι διπλωματίας: Δυο αμερικανικά αεροπλανοφόρα στην Μεσόγειο
Η Ρωσία παρουσιάζει νέο σχέδιο αεροπλανοφόρου στο Διεθνές Φόρουμ για την άμυνα «Army 2019»
Σκέψεις: Ρωσικό πρόπλασμα αεροπλανοφόρου με ναυτικά Su-57 και MiG-35
Οικονομικό και αξιόπιστο χωρίς εξωτικά συστήματα το νέο προτεινόμενο ρωσικό αεροπλανοφόρο
Δεν λέει να στεριώσει: Πυρκαγιά στο μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας «Ναύαρχος Κουζνετσόφ»