16.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΟι Γάλλοι ετοιμάζονται για τη μεγάλη επιστροφή, νέα προσφορά για Belh@rra και...

Οι Γάλλοι ετοιμάζονται για τη μεγάλη επιστροφή, νέα προσφορά για Belh@rra και Ενδιάμεση Λύση στο τραπέζι

- Advertisement -

 

Η πρόσφατη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Dassault, που θα υπογραφτεί στις πρώτες μέρες του Νέου Έτους, είναι μια απλή απόδειξη των εξαιρετικών ελληνογαλλικών σχέσεων. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι ελληνογαλλικές σχέσεις δεν έχουν επηρεαστεί καθόλου από την ακύρωση της αγοράς των δυο γαλλικής κατασκευής Belh@rra Helleniques. Όσα γράφτηκαν, ήταν πέρα από τη σφαίρα του φανταστικού, και άγγιζαν το γελοίο. Η αλήθεια είναι πως κάθε τόσο διαβάζουμε ένα μυθιστόρημα για τα εξοπλιστικά, που αγγίζει ενίοτε τα όρια της κωμωδίας. Οι Ελληνογαλλικές σχέσεις είναι εξαιρετικές.

Τα καταφέραμε! Υπογραφές για Rafale, Meteor, επιπλέον SCALP-EG, εκσυγχρονισμό Exocet και FOS, όλα σε 3 μήνες και αεροσκάφη το 2021!

Οι δε Γάλλοι, είναι εντυπωσιασμένοι από την ταχύτητα που θα συζητήθηκε, συμφωνήθηκε, και ετοιμάστηκε η σύμβαση για τα Rafale, καθώς η εμπειρία τους από τη σύμβαση FOS των Mirage 2000 ήταν μάλλον “επώδυνη”. Η Φλοράνς Παρλί, που διατηρεί μια εξαιρετική γραμμή επικοινωνίας με τον Έλληνα ΥΕΘΑ Νίκο Παναγιωτόπουλο, αναμένεται στις πρώτες μέρες του 2021, γύρω στις 15 του μήνα, προκειμένου να παραστεί μαζί με τον Ν.Παναγιωτόπουλο, στην τελετή υπογραφής των 18 Rafale. Μέχρι τότε η συμφωνία για τα αεροσκάφη αλλά και τα όπλα τους, θα έχει πλέον τη σφραγίδα της Βουλής, αλλά και του Ελεγκτικού, αλλά το βασικότερο, της ΠΑ γιατί αυτή θέλει επειγόντως τα αεροσκάφη. Υπήρχαν πληροφορίες πως η Παρλί, σήμερα 23 Δεκέμβρη, επιστρέφοντας από προγραμματισμένο ταξίδι στο Λίβανο, θα προσγειωνόταν στην Ελλάδα, προκειμένου να παραστεί στην υπογραφή των Rafale. Αυτό δεν έγινε, και θα έρθει όταν το επιτρέψει το πρόγραμμά της (και το πρόγραμμα του ΥΕΘΑ) στις αρχές του έτους (μέχρι το πολύ 15 Γενάρη). Όσοι μας διαβάζουν, θυμούνται πως το έχουμε ήδη γράψει.

Οι Γάλλοι είναι ακόμη εδώ, οι Belh@rra συνεχίζουν σαν short listed για το Πολεμικό Ναυτικό! Κι όμως, έχουν πλεονέκτημα!

Έτσι, οι Γάλλοι της Naval Group έχουν κερδίσει λίγο ακόμη χρόνο προκειμένου να ολοκληρώσουν ίσως μια νέα πρόταση για το ΠΝ. Το ΓΕΝ, έχει δουλέψει πολύ καιρό πάνω στις Belh@rra, και μπορεί να αξιολογήσει κάθε νέα πρόταση που θα φέρουν οι Γάλλοι. H Naval Group μπορεί να επανέλθει κάθε στιγμή με νέα βελτιωμένη πρόταση, που θα περιλαμβάνει μια FDI αλλά τουλάχιστον με λύσεις που επιθυμεί το ΠΝ, όπως σύστημα CIWS, αλλά και κάποιο ικανό σύστημα ECM. Θεωρούμε πως αυτά είναι πως χωρίζουν κατ’ελάχιστον το ΠΝ από την FDI. Άλλωστε οι Γάλλοι έχουν δηλώσει πως δεν έχουν θέμα με την κατασκευή των φρεγατών σε ελληνικό ναυπηγείο, ενώ έχουν και λύση για την κατασκευή στη Γαλλία. Με λίγα λόγια, όλα λύνονται με ένα ECM κι ένα RAM!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι Γάλλοι επιστρέφουν, προσφέρουν 4 “γαλλικές” Belh@rra στα 4 δις, με κατασκευή στην Ελλάδα

Θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ, η έλευση της THALES μαζί με την NAVAL GROUP  προκειμένου η δεύτερη να κάνει την κατασκευή των νέων φρεγατών, αλλά και την THALES να κάνει τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Μπορεί οι εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ να μην έχουν πολύ σχέση με τις νέες FDI (SETIS), αλλά λόγω TACTICOS  θα έχουν συμβατότητα, τουλάχιστον στο interface με τις εκσυγχρονισμένες S (μέχρι να αποσυρθούν περίπου σε μια δεκαετία).

Ελληνικές Belh@rra. Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;

Εκεί που υπάρχει πρόβλημα με την γαλλική πλευρά, είναι η λεγόμενη Ενδιάμεση Λύση. Το ΠΝ (κι εμείς) δεν μπορούμε να ξεχάσουν/με το “ναυάγιο” των FREMM. Κι αν το σκεφτούμε, είναι πολύ δύσκολο για τους Γάλλους να αποδεσμεύσουν δυο από τα καλύτερα πλοία τους, τα οποία, σημειωτέον, δεν έχουν σύστημα CIWS. Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές πως απαιτείται επέμβαση σε υψηλότατο επίπεδο προκειμένου να δούμε κάποιο αξιόλογο πλοίο από γαλλικής πλευράς στο Ελληνικό ΠΝ. Έτσι, ίσως θα υπάρξει μέχρι τότε αρκετός χρόνος, στη NAVAL GROUP να φέρει μια καλή πρόταση, σε συνεργασία με την THALES, αλλά και στον Μακρόν να αποδεσμεύσει κάποια/ες FREMM για το ΠΝ.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη

Αν αυτό δεν γίνει, τότε προς το τέλος του Ιανουαρίου θα φύγει η περίφημη LoR, κι ενώ έχει πλέον αναλάβει ο Τζο Μπάιντεν το Λευκό Οίκο. Όπως πλέον γνωρίζουμε όλοι, όλα βρίσκονται στο τραπέζι από πλευράς ΗΠΑ, είτε μιλάμε για αντιτορπιλικά Arleigh Burke είτε για καταδρομικά Ticonderoga. Αυτό που σίγουρα δεν συζητάμε είναι αεροπλανοφόρα και πυρηνικά υποβρύχια. Εντάξει, μπορεί να το ακούσουμε κι αυτό!

Συζήτηση και Απαντήσεις για τις MMSC. Πως συνδυάζονται με το πρόγραμμα ανανέωσης του ΠΝ;

Σε αναμονή της κας Παρλί λοιπόν. Αν δούμε να φτάνουν μαζί της και εκπρόσωποι της Naval, εκτός από της Dassault, τότε τα πράγματα θα πάνε καλά για τους φίλους μας, οπαδούς των Belh@rra. Αν δεν δούμε, ασχέτως αν έχει φύγει ή όχι η LoR για MMSC, τότε οι ΗΠΑ έχουν τον πρώτο λόγο, συνεπώς όσοι περιμένουν να δουν γαλλικά πολεμικά, δύσκολο. Το σίγουρο είναι πως τίποτα δεν έχει κλείσει, ας αφήσουμε τις “κραυγές”, κι ας αφήσουμε το ΥΠΕΘΑ, και το ΓΕΝ να κάνουν αυτό που πρέπει, να διαπραγματευτούν. Λίγη υπομονή, και προσοχή στην παραπληροφόρηση, τέτοιες χρονιάρες μέρες.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

181 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
181 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Απριλίου 1915: Συμμαχική απόβαση στην Καλλίπολη, το...

0
Πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στην χερσόνησο της Καλλίπολης η πρώτη αποβίβαση συμμαχικών στρατευμάτων από ANZAC (Australian and New Zealand Army...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

FM Gerapetritis holds talks with Kuwait counterpart, emphasizing bilateral relations & regional cooperation

Greek Foreign Minister George Gerapatritis wrapped up his visit to Kuwait with a meeting with his counterpart Abdullah Ali Al-Yahya on Thursday.The discussions highlighted...

Frigate Hydra intercepts two Houthi drones in the Red Sea

The Hellenic Navy frigate Hydra - while escorting a merchant ship, as part of the EUNAVFOR ASPIDES operation - on Thursday intercepted two Unmanned...

Ολοκληρώθηκε η διήμερη περιοδεία του ΥΠΕΞ Γεραπετρίτη σε Κατάρ και Κουβέιτ

Στις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τις περιφερειακές επιπτώσεις πιθανής κλιμάκωσης της κρίσης, αλλά και στις δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα ως ελκυστικός επενδυτικός...