22.3 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΚυβέρνησης Μελόνι: Κάνει στροφή στο προσφυγικό και μεταναστευτικό;

Κυβέρνησης Μελόνι: Κάνει στροφή στο προσφυγικό και μεταναστευτικό;

- Advertisement -

Η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού και του προσφυγικού συνεχίζουν να αποτελούν, αναμφίβολα, κύρια πρόκληση για την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι. Στους πέντε μήνες διακυβέρνησης από τη συντηρητική συμμαχία των Αδελφών της Ιταλίας, της Λέγκα και της Φόρτσα Ιτάλια, παραμένει το ποιο ευαίσθητο και πολυσύνθετο θέμα της πολιτικής ατζέντας της χώρας. Τις δυο τελευταίες εβδομάδες, δε, μονοπώλησε -σχεδόν- το σύνολο της επικαιρότητας. Στις 26 Φεβρουαρίου, ένα καϊκι μήκους είκοσι μέτρων έσπασε στα δυο και βυθίστηκε μπροστά στις ακτές της Καλαβρίας. Οι διασώστες κατάφεραν να βοηθήσουν ογδόντα ανθρώπους, αλλά ο απολογισμός των θυμάτων ήταν βαρύτατος: ανασύρθηκαν νεκροί εβδομήντα τέσσερις μετανάστες και πρόσφυγες, ενώ οι αγνοούμενοι ξεπέρασαν τους σαράντα.

Το τραγικό αυτό συμβάν προκάλεσε τεράστια συγκίνηση και έδειξε, για μια ακόμη φορά, πόσο δύσκολη είναι η διαχείριση του όλου αυτού ζητήματος. Η ιταλική κυβέρνηση επέμεινε ότι η Frontex δεν την ειδοποίησε εγκαίρως ότι στο πλεούμενο υπήρχαν άνθρωποι που κινδύνευαν να χάσουν τη ζωή τους. Μέρος του τύπου, όμως, υποστήριξε ότι δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθούν ταχύπλοα της Οικονομικής Αστυνομίας, αλλά το Ιταλικό Λιμενικό, το οποίο διαθέτει πιο μεγάλα σκάφη, ειδικά εξοπλισμένα για επιχειρήσεις διάσωσης.

Τα μέσα ενημέρωσης υπογράμμισαν με έμφαση, επίσης, ότι οι δουλέμποροι συνεχίζουν να επιβιβάζουν «απελπισμένους της θάλασσας» σε βάρκες και αλιευτικά τα οποία ξεκινούν το ταξίδι τους από τα τουρκικά παράλια, παρά τη συμφωνία που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υπογράψει με την Τουρκία, με στόχο τον έλεγχο του μεταναστευτικού.

Ως γνωστόν, κατά την εκστρατεία της, πριν από τις βουλευτικές εκλογές του περασμένου Σεπτεμβρίου, η Μελόνι είχε αναφερθεί επανειλημμένα στη δυνατότητα να εγκριθεί ένα είδος ευρωπαϊκού ναυτικού μπλόκου, για τον περιορισμό της παράτυπης μετανάστευσης. Τα κόμματα της Κεντροαριστεράς ήταν κάθετα αντίθετα και είχαν απαντήσει ότι πρόκειται για κάτι το ανέφικτο, διότι η Ευρώπη δεν μπορεί να εμβολίζει πλοία με πολίτες οι οποίοι αναζητούν ένα καλύτερο μέλλον.

Μετά το πρόσφατο ναυάγιο της Καλαβρίας, η Ιταλίδα πρωθυπουργός επανήλθε στο κύριας σημασίας αυτό θέμα, με μια σειρά μέτρων. Η κυβέρνησή της αποφάσισε ότι οι ποινές, για τους δουλεμπόρους που εκμεταλλεύονται τα «ταξίδια της απελπισίας», θα πρέπει να διπλασιαστούν: από τα μέχρι τώρα δεκαπέντε χρόνια φυλάκισης, η καταδίκη τους θα μπορεί να αγγίξει τα τριάντα, στις περιπτώσεις που -κατά τον διάπλου της Μεσογείου- χάνονται ανθρώπινες ζωές. Παράλληλα, η επικεφαλής της κυβέρνησης της Ρώμης ανακοίνωσε αύξηση των απελάσεων και των επαναπατρισμών, αλλά και καθορισμό επίσημων, νόμιμων ροών, για τους οικονομικούς μετανάστες που θέλουν να έρθουν στην Ιταλία, χωρίς τη βοήθεια δικτύων του οργανωμένου εγκλήματος.

Η νέα αυτή στρατηγική της κυβέρνησης Μελόνι βασίζεται, ουσιαστικά, σε δυο κύρια στοιχεία: από τη μία, στη συνεχή καταπολέμηση των δουλεμπόρων. Με εκστρατείες πληροφόρησης στην Ιταλία και στο εξωτερικό, ώστε να σταλεί ξεκάθαρο μήνυμα στους μετανάστες ότι «δεν συμφέρει να τους εμπιστεύονται και να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους».

Από την άλλη -λόγω και των πιέσεων των βιομηχάνων, που χρειάζονται εργαζόμενους από το εξωτερικό-  θα δοθεί έμφαση στην αύξηση των αδειών παραμονής για λόγους εργασίας, με ακριβή, προκαθορισμένο αριθμό, για κάθε τριετία. Στους τομείς της γεωργίας, του τουρισμού, όπως και σε πολλές βιομηχανίες της βόρειας Ιταλίας, υπάρχει μεγάλη ανάγκη εργατικού δυναμικού και ο στόχος είναι να δοθεί προτεραιότητα σε όποιον διαθέτει αναγνωρισμένη επαγγελματική κατάρτιση.

Πραγματοποιώντας μερική στροφή, σε σχέση με το παρελθόν, η σαρανταεξάχρονη Ιταλίδα πρωθυπουργός θέλει δείξει ότι «δεν επιθυμεί να καταπολεμήσει τους μετανάστες που σέβονται τον νόμο, αλλά τους διακινητές που εκμεταλλεύονται την ανάγκη και την απελπισία τους».

Την ίδια ώρα, όμως, παραμένει ανοικτό το θέμα των διασώσεων. Διότι, φυσικά είναι αδύνατον, από τη μία ημέρα στην άλλη, να σταματήσουν -από την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική- οι αναχωρήσεις  των σαπιοκάραβων των διακινητών, τα οποία έχουν ως προορισμό τις ακτές της Καλαβρίας, της Απουλίας και της Σικελίας.

Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές, μετά και το ναυάγιο της 26ης Φεβρουαρίου, η Μελόνι είπε ξεκάθαρα σε όλους τους υπουργούς της ότι προέχει η διάσωση κάθε ανθρώπινης ζωής, πέρα από οποιαδήποτε πολιτική διαφορά ή προσέγγιση.

Θα πρέπει να διαπιστωθεί, όμως, αν τα υπουργεία από τα οποία εξαρτώνται οι επιχειρήσεις αυτές θα καταφέρουν, από εδώ και στο εξής, να συντονίσουν τη δράση τους. Δεν είναι τόσο απλό: ο γραμματέας της Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι (υποστηρικτής της πιο αδιάλλακτης, σκληρής γραμμής στο μεταναστευτικό) είναι επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών, το οποίο ελέγχει την ακτοφυλακή. Στο υπουργείο Εσωτερικών βρίσκεται ο τεχνοκράτης, πρώην νομάρχης Ματέο Πιαντεντόζι, ενώ υπουργός αρμόδιος «για την Πολιτική Προστασία και τις πολιτικές της θάλασσας» είναι ο Νέλο Μουζουμέτσι, από το κόμμα της Μελόνι. Έως τώρα, η μεταξύ τους συνεννόηση δεν ήταν πάντα η καλύτερη δυνατή. Για να πετύχει μεγαλύτερη βοήθεια από την Ευρώπη- και με ουσιαστικότερη οικονομική στήριξη των βορειοαφρικανικών χωρών από την ΕΕ-, η κυβέρνηση της Ρώμης θα πρέπει να αποδείξει, πρώτα, ότι οι επιχειρήσεις διάσωσης ακολουθούν κοινή γραμμή και κριτήρια, χωρίς κανέναν δισταγμό ή παρέκκλιση.

 

(φωτο αρχείου)

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΛΒΟ: ψάχνει ξανά μνηστήρα όταν όλη η Ευρώπη παραγγέλνει τα Leopard 2 που έφτιαχνε…

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΕΛΒΟΠωλείται εκ νέου η Ελληνική Βιομηχανια Οχημάτων; Δημοσιεύματα αυτό αναφέρουν.H πολύπαθη εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε μόλις το Φεβρουάριο του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η 4η φρεγάτα FDI πιο “κοντά” στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

51
Η επερχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη Γαλλία, στο ναυπηγείο του Λοριάν, στις 6 Ιουνίου (ενώ θα παραστεί στις εκδηλώσεις για την επέτειο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Μαΐου 1982: Η βύθιση του HMS Coventry...

21
Βυθίζεται μετά από αεροπορική επίθεση το αντιτορπιλικό του βρετανικού στόλου HMS Coventry. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη απώλεια πολεμικού πλοίου των Βρετανών κατά τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τα “δυο πρόσωπα” του προγράμματος φρεγατών Constellation

Την περασμένη Πέμπτη το Αμερικανικό Ναυτικό ανέθεσε το συμβόλαιο κατασκευής της πέμπτης (FFG-66) και έκτης (FFG-67) φρεγάτας του προγράμματος Constellation στην Fincantieri Marinette Marine...

12 ελικόπτερα UH-60M για τη Βραζιλία, πόσο στοιχίζουν

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση 12 ελικοπτέρων γενικής χρήσης UH-60M Black Hawk στη Βραζιλία, με υλικά και υπηρεσίες, με...

Παγκόσμια Τράπεζα: Πάνω από ένας στους 4 Σύρους ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας

Πάνω από το ένα τέταρτο των Σύρων ζει σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, ανακοίνωσε σήμερα η Παγκόσμια Τράπεζα, 13 χρόνια μετά την έναρξη του καταστροφικού...