23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝJapan Airlines Α350: Η παραλίγον τραγωδία που θα μπορούσε να είναι εκατόμβη...

Japan Airlines Α350: Η παραλίγον τραγωδία που θα μπορούσε να είναι εκατόμβη νεκρών

- Advertisement -

Οι σκηνές που καταγράφηκαν σε βίντεο από την κατάληξη της πτήσης JL516 της Japan Airlines από το Αεροδρόμιο Chitose του Sapporo στην βόρεια Ιαπωνία, νωρίτερα σήμερα, προς το Αεροδρόμιο Haneda του Τόκυο είναι πραγματικά εφιαλτικές.

Δεν δείχνουν όμως το πραγματικό πλαίσιο της τραγωδίας που αποφεύχθηκε κατά τη σύγκρουση στη φάση της τροχοδρόμησης μετά την προσγείωση του Airbus A350-941 («JA13XJ», msn 538) που την εκτελούσε, με το DHC-8-300MPA («JA722A») της Ιαπωνικής Ακτοφυλακής που αναχωρούσε.

Το Airbus A350 με 367 επιβάτες (σε τυπική «πυκνή» διαμόρφωση που χρησιμοποιείται στην Ιαπωνία σε εσωτερικές πτήσεις με μεγάλα αεροπλάνα) και 12μελές πλήρωμα είχε ξεκινήσει την πτήση του στις 16:27 τοπική ώρα Ιαπωνίας (07:27 ώρα Γκρήνουιτς) για τη διαδρομή των 890 χιλιομέτρων περίπου (προβλεπόμενης διάρκειας μιας ώρας και 25 λεπτών) την οποία εκτέλεσε κανονικά.

Προσγειωνόταν στις 17:47 (08:47 ώρα Γκρήνουιτς), όταν στην τροχοδρόμηση και ενώ κινείτο ακόμη με μεγάλη ταχύτητα, φέρεται να συγκρούστηκε με το DHC-8-300MPA, στο οποίο επέβαινε πλήρωμα έξι ατόμων.

Αποτέλεσμα της σφοδρής σύγκρουσης ήταν να υποχωρήσει το ρινιαίο σκέλος του Airbus, το οποίο σύρθηκε στο τάρμακ, ενώ είχε ξεσπάσει φωτιά, η οποία επεκτάθηκε γρήγορα στο σημείο στο οποίο σταμάτησε το μεγάλο επιβατικό.

Σκηνές που κατέγραψαν οι επιβάτες με τα κινητά τους τηλέφωνα δείχνουν τις φλόγες να είναι ορατές ενώ το αεροπλάνο τροχοδρομούσε και την καμπίνα να γεμίζει καπνό πολύ γρήγορα.

Παρόλα αυτά η εκκένωση από δυο θύρες εξόδου μέσα από τις τσουλήθρες που αναπτύχθηκαν ήταν υποδειγματική και το σύνολο των επιβαινόντων απομακρύνθηκε χωρίς να υπάρξει απώλεια ζωής, παρά 20 περίπου τραυματίες.

Να σημειώσουμε ότι όλα τα επιβατικά αεροπλάνα, από τη σχεδίασή τους πρέπει να επιδείξουν δυνατότητα εκκένωσης της καμπίνας, πλήρη επιβατών μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές μόνο από τις θύρες διαφυγής ανοικτές (ώστε να συνυπολογιστεί η περίπτωση της αχρήστευσης κάποιων εκ’ αυτών ή την ύπαρξη φωτιάς σε μια πλευρά του αεροπλάνου, όπως στο σημερινό συμβάν).  Η δυνατότητα αυτή επιδεικνύεται στη διάρκεια της πιστοποίησης του τύπου με επιβαίνοντες που επιλέγονται με αντιπροσωπευτική ποικιλία ηλικιών, φύλου, σωματότυπου κ.ά. Προφανώς τα πρωτόκολλα εκκένωσης της καμπίνας του Airbus A350-941 υλοποιήθηκαν κατά γράμμα, κάτι στο οποίο, όπως σημειώνουν πολλοί, συνετέλεσε και η πειθαρχία που επιδεικνύουν άτομα ασιατικής κουλτούρας.

Δυστυχώς πέντε από τα έξη μέλη του πληρώματος του αεροσκάφους της Ακτοφυλακής σκοτώθηκαν, καθώς το DHC-8 συνεθλίβη από το A350. Αποτελεί δε θαύμα η διάσωση του ενός εκ των πιλότων.

Το περιστατικό στο Haneda θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε εκατόμβη νεκρών, καθώς συγκρούσεις αεροσκαφών στο έδαφος είναι ιδιαίτερα πολύνεκρες αφού εμπλέκουν δυο αεροσκάφη. Να θυμίσουμε ότι το πλέον πολύνεκρο περιστατικό στην ιστορία της Αεροπορίας αφορά στη σύγκρουση δυο 747, ενός της Πτήσης 4805 της KLΜ και ενός της Πτήσης 1736 της Pan AM στις 27 Μαρτίου 1977 μέσα σε ομίχλη στην Τενερίφη, όταν το ένα απογειωνόταν και το άλλο τροχοδρομούσε στον ενεργό διάδρομο.

Το μεγάλο ερώτημα στην περίπτωση του σημερινού συμβάντος είναι πως τα δυο αεροπλάνα βρέθηκαν στον ίδιο ενεργό διάδρομο 34R του Haneda, με τον ανθρώπινο παράγοντα να είναι κυρίαρχος.

Το DHC-8-300MPA είναι ένα από τα οκτώ που διαθέτει η Ιαπωνική Ακτοφυλακή, εξοπλισμένο με ραντάρ σε ρόλο ναυτικής περιπολίας και υποστήριξης Έρευνας-Διάσωσης. Στην προκειμένη περίπτωση το αεροπλάνο αναφέρεται ότι μετέφερε προμήθειες και εξοπλισμό στην Αεροπορική Βάση Nigata, ως συνδρομή των σωστικών συνεργείων μετά τον χθεσινό σεισμό.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν το DHC-8 ανέμενε να αναχωρήσει, αλλά το πως βρέθηκε στον ενεργό διάδρομο αποτελεί ακόμη αναπάντητο ερώτημα. Στο παρελθόν τέτοια περιστατικά οφείλονται σε λανθασμένη οδηγία του πύργου ελέγχου στο αεροπλάνο σε αναμονή στον τροχόδρομο να εισέλθει στον διάδρομο για απογείωση ή σε παρανόηση τέτοιων οδηγιών από το αεροσκάφους που περιμένει.

Σημειώνεται ότι το σύστημα TCAS/II (Traffic Collision Avoidance System), που αφορά την προειδοποίηση για εναέρια σύγκρουση μεταξύ αεροσκαφών, δεν αποτελεί επίσημα βοήθημα στο έδαφος ή ακόμη και σε χαμηλό ύψος, στην προσέγγιση, εντούτοις χρησιμοποιείται από πολλές αεροπορικές εταιρίες ως επιπρόσθετη πηγή ενίσχυσης της αντίληψης της κατάστασης από το πλήρωμα.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

9 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...