16.1 C
Athens
Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΓιατί η Ελλάδα πρωτοπορεί στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση της...

Γιατί η Ελλάδα πρωτοπορεί στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης

- Advertisement -

Τι κοινό έχουν οι θερμικές κάμερες, η τεχνητή νοημοσύνη, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (ΜΕΑ) και λοιπά μέσα εναέριας επιτήρησης, καθώς και οι καινούργιοι φράκτες; Αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση των εισροών παράνομων μεταναστών. Και ναι, η Ελλάδα πρωτοπορεί σε αυτόν τον τομέα.

Η χαοτική κατάσταση στο Αφγανιστάν, μετά τη σαρωτική επικράτηση των Ταλιμπάν, έφερε πάλι στο προσκήνιο το θέμα της παράνομης μετανάστευσης που η Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και δεν το παραδέχεται ευθέως, σίγουρα ανησυχεί πολύ.

Αν και οι εξελίξεις στο Αφγανιστάν ήταν ραγδαίες, η ΕΕ έδειξε -που δεν το συνηθίζει- γρήγορα αντανακλαστικά. Το θέμα φύλαξης των εξωτερικών συνόρων του μπλοκ, ήρθε εσπευσμένα στην επιφάνεια.

Έχουν προηγηθεί πρόσφατες συζητήσεις επί συζητήσεων επί του θέματος και μάλιστα σε ανώτατο επίπεδο. Τα συμπεράσματα πλέον είναι κάτι περισσότερο από σαφή και η ΕΕ θέλει να ενισχύσει παντοιοτρόπως τα σύνορά της, ή, στη χειρότερη περίπτωση, να “φορτώσει” αυτούς τους πρόσφυγες/μετανάστες σε άλλες, εκτός ΕΕ χώρες, έναντι αδράς αμοιβής (βλέπε Τουρκία).

Επειδή όμως η Τουρκία έχει αποδείξει πως δεν είναι αξιόπιστη σε αυτά τα θέματα και στο παρελθόν έχει εκβιάσει χρήματα από την ΕΕ (και τα έχει πάρει), το όλο θέμα πλέον περιστρέφεται γύρω από την ενεργή αντιμετώπιση του ζητήματος, που δε μπορεί να είναι άλλη από την αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων.

Η Ελλάδα, καθότι έχει υπάρξει μια από τις κύριες εισόδους παράνομων μεταναστών και έχει προσφάτως αντιμετωπίσει επιτυχώς μια ασύμμετρη επίθεση από την Τουρκία, με τη δια της βίας προώθηση μεταναστών και προσφύγων στον Έβρο, δεν έμεινε στάσιμη και υιοθέτησε μια ολιστική προσέγγιση σε αυτό το πρόβλημα, πριν καν προκύψει το θέμα του Αφγανιστάν.

Μετά απ’ όλα αυτά, οι αρχές της ΕΕ και των χωρών-μελών αναπτύσσουν όλο και περισσότερο συστήματα επιτήρησης υψηλής τεχνολογίας στα εξωτερικά σύνορα του μπλοκ, μια τάση που θα μπορούσε να επιταχυνθεί καθώς ορισμένες χώρες προσπαθούν να εμποδίσουν τους ανθρώπους που φτάνουν από το Αφγανιστάν.

Η χώρα μας ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την ολοκλήρωση ενός φράχτη 40 χιλιομέτρων και ενός νέου αυτοματοποιημένου συστήματος επιτήρησης κατά μήκος των συνόρων με την Τουρκία, εγκατεστημένο με σκοπό να αποτρέψει τους ανθρώπους που διαφεύγουν μαζικά από το Αφγανιστάν, με σκοπό να ζητήσουν άσυλο στην Ευρώπη.

Η Frontex, ο οργανισμός φύλαξης των συνόρων της ΕΕ, ανακοίνωσε επίσης τη δοκιμή μέσων επιτήρησης υψηλής τεχνολογίας, καθώς η κρίση στο Αφγανιστάν κλιμακώθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Αυτές οι κινήσεις αποτελούν μέρος μιας πολύ ευρύτερης τάσης αυτοματισμού με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και με τη χρήση νέας τεχνολογίας συστημάτων επιτήρησης, που αναγκαστικά θα διαμορφώσουν στο μέλλον στη φύλαξη των συνόρων, σίγουρα θα υιοθετηθεί από περισσότερες χώρες. Μάλιστα, το 2018, η Ελλάδα είχε αποκτήσει ένα σύστημα ανίχνευσης ψεύδους, εγκεκριμένο από την Κομισιόν, που ενσωμάτωνε τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να αναλύει τις μικροεκφράσεις των ταξιδιωτών για να διαπιστώσει εάν ο ερωτώμενος ψεύδεται. Είναι άγνωστο εάν αυτό το σύστημα είναι ακόμη σε λειτουργία.

Βέβαια, το Associated Press, τον περασμένο Ιούνιο, είχε δημοσιεύσει ένα εκτενές άρθρο για τα νέα ηλεκτρονικά μέσα που υπάρχουν ή πρόκειται να τοποθετηθούν στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο, για να εμποδίζουν τη διέλευση παράνομων μεταναστών. Το δημοσίευμα, μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για ανιχνευτές ψεύδους με τεχνητή νοημοσύνη, δορυφορικά και επίγεια πλάνα και ανιχνευτές παλάμης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει όμως το ηχοβολιστικό κανόνι που είναι προσαρμοσμένο σε θωρακισμένο όχημα της Ελληνικής Αστυνομίας και μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο του AP.

Επίσης, η Ελλάδα έχει υιοθετήσει ένα πιλοτικό σύστημα επιτήρησης των συνόρων με αερόστατο της Frontex, σε συνεργασία με το ελληνικό Λιμενικό. Τα αερόστατα θα πετούν σε διάφορα ύψη ούτως ώστε να δοκιμαστεί η αποτελεσματικότητά τους στην ανίχνευση παράτυπων διελεύσεων των συνόρων καθώς και η δυνατότητά τους στην υποστήριξη επιχειρήσεων διάσωσης στη θάλασσα και στην καταπολέμηση του διασυνοριακού εγκλήματος. Το ένα είναι εγκατεστημένο εντός του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρουπόλεως ενώ ένα δεύτερο αναμένεται να εγκατασταθεί περί τα μέσα Αυγούστου στη Λήμνο.

Φυσικά, εκτός του τείχους των 40 χιλιομέτρων, η Ελλάδα -πριν καν αντιδράσει η ΕΕ- έχοντας ως μάθημα το παρολίγον πάθημα στον Έβρο το Μάρτιο του 2020, φρόντισε να λάβει και άλλα μέτρα αποτροπής της παράνομης μετανάστευσης. Θα πρέπει να προσθέσουμε πως τότε, συνέδραμαν στον Έβρο, περίπου 100 στελέχη από 20 διαφορετικά κράτη, ενώ μια αξιοσημείωτη περίπτωση ήταν αυτή της Αυστρίας που έστειλε ειδικά διαμορφωμένο τεθωρακισμένο όχημα.

Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί κάμερες και ραντάρ που καταγράφουν τις κινήσεις στην τουρκική πλευρά των συνόρων, σε απόσταση έως 15 χιλιομέτρων, παρέχοντας έγκαιρη προειδοποίηση στις ελληνικές αρχές.

Μόλις στις αρχές του τρέχοντος μηνός, εγκαινιάστηκε ένα ακόμη φυλάκιο στις Καστανιές του Έβρου, ενισχύοντας περισσότερο την εκεί μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης όλης της υποδομής φύλαξης της συνοριακής γραμμής. Ήδη από το 2020, τοποθετήθηκα τεχνητά εμπόδια, νέα παρατηρητήρια, ενίσχυση του φωτισμού και άλλα έργα, σε όλο το μήκος των ελληνοτουρκικών συνόρων. Συνδυαστικά, κατασκευάστηκαν οκτώ νέα υπερυψωμένα αντιβαλλιστικά παρατηρητήρια κατά μήκος των τεχνητών εμποδίων, για χρήση από τον Ελληνικό Στρατό και θα πραγματοποιηθούν εργασίες βελτίωσης σε 57 υφιστάμενες υποδομές (φυλάκια/παρατηρητήρια).

Συμπερασματικά, η Ελλάδα έχει ενισχύσει τα παραδοσιακά μέσα επιτήρησης και το κυριότερο, έχει επενδύσει στην ενσωμάτωση και αξιοποίηση μέσων τελευταίας τεχνολογίας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Ελλάδα έχει πρωτοπορήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Σε πνεύμα Δένδια ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ; – ζητά λιγότερους ανώτατους αξιωματικούς

Από την επιτροπή Ενόπλων Δυνάμεων της αμερικανικής Γερουσίας πέρασε ο υποψήφιος υπουργός Άμυνας του Ντοναλντ Τραμπ, ο Pete Hegseth, όπου υποβλήθηκε σε μπαράζ ερωτήσεων...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή αχτίδα...

24
To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 19 Ιανουαρίου 1812: Η άλωση της Ciudad Rodrigo...

0
Μετά από πολυήμερη πολιορκία οι βρετανικές δυνάμεις του στρατηγού Άρθουρ Γουέσλεϋ, δούκα του Γουέλιγκτον, εφορμούν και καταλαμβάνουν τα τείχη της ισπανικής οχυρής πόλης Ciudad...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ατμόπλοιο ΧΕΙΜΑΡΑ- σαν σήμερα ο “ελληνικός Τιτανικός

Στις 19 Ιανουαρίου 1947 βυθίζεται το ατμόπλοιο ΧΕΙΜΑΡΑ (HEIMARA) στον Νότιο Ευβοϊκό και γράφεται μία μαύρη σελίδα της ελληνικής ακτοπλοΐας... αφού χάνονται σχεδόν 400...

ΕΛΚ: Σύνοδος στο Βερολίνο για ασφάλεια, ανταγωνιστικότητα, περιορισμό της παράτυπης μετανάστευσης και επανένωση της Κύπρου

«Το θέμα δεν είναι πλέον το να συμφωνήσουμε, αλλά το να δράσουμε και μάλιστα με την αίσθηση του κατεπείγοντος. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες, πρέπει να...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 55, Ιανουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 55, Ιανουάριος 2024, είναι στα περίπτερα από το Σάββατο 04-01 με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...