23.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑ/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

Α/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!

- Advertisement -

H συνέντευξη του Α/ΓΕΑ την περασμένη εβδομάδα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον από όσο ανέδειξαν τα περισσότερα μέσα, καθώς αποκαλύφθηκαν αρκετές λεπτομέρειες για τα μελλοντικά προγράμματα της ΠΑ. Ανάμεσα σε αυτά τα οποία συζητήθηκαν είναι και το μέλλον των ελληνικών F-16C/D Block 50, που όπως είναι γνωστό “εξαιρέθηκαν” από την διακρατική συμφωνία της Ελλάδας με τις ΗΠΑ. Αυτό όμως που μας είπε ο Α/ΓΕΑ ήταν πως τα F-16C/D θα εκσυγχρονιστούν και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, και μάλιστα μας εξήγησε τον τρόπο. Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν πως ο εκσυγχρονισμός των Block 50 έχει παραπεμφεί στις ελληνικές καλένδες, αλλά τελικά αυτό δεν ισχύει!

Εκσυγχρονισμός F-16, «Τα πράγματα θα κινηθούν πολύ γρηγορα» διαβεβαίωσε ο Α/ΓΕΑ, το πρώτο F-16V έτοιμο σε 12 μήνες!


Καταρχάς, όπως έχουμε ήδη γράψει, τα πρώτα μαχητικά που θα εκσυγχρονιστούν είναι τα αεροσκάφη του προγράμματος Peace Xenia IV, F-16C/D Block52+Adv. Τα αεροσκάφη αυτά είναι και τα πλέον “εύκολα” στην μετασκευή F-16 στην ΠΑ, συνεπώς η μετατροπή τους θα ξεκινήσει άμεσα, και όπως έχουμε ήδη γράψει, υπάρχει η δυνατότητα να αποδοθεί το πρώτο αεροσκάφος F-16V σε 12 μήνες από σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι εντός του 2021 η ΠΑ θα έχει αρκετά αεροσκάφη F-16V για να ξεκινήσει την δυναμική εκπαίδευση στον νέο τύπο, και αργά αλλά σταθερά θα προστίθενται νέα αεροσκάφη. Το δε κόστος μετατροπής είναι το χαμηλότερο όλων των αεροσκαφών που θα εκσυγχρονιστούν.

Ο λόγος όμως της επιλογής των PXIV σαν πρώτα, δεν είναι μόνο η “ευκολία” που επιτρέπει την άμεση εκκίνηση του προγράμματος. Είναι και ο προηγμένος εξοπλισμός επιπέδου Block 5x +Adv που φέρουν, ο οποίος θα “μεταμοσχευτεί” στα παλαιότερα Block 50. Και ναι λοιπόν, η ΠΑ λαμβάνοντας για μια ακόμη φορά την απόλυτα σωστή απόφαση, δημιουργεί ένα απόθεμα εξαρτημάτων που θα επιτρέψει την μετατροπή των παλαιών μας Block 50 σε Block 50+Adv. Τα εξαρτήματα από τα Block 52+Adv είναι περιουσία της Ελληνικής Κυβέρνησης, και προφανώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν στα αεροσκάφη της.

Τι θα απογίνουν τα F-16C/D Block 30 και Block 50;


Γεννιέται βέβαια το ερώτημα, πως θα γίνει αυτό από την στιγμή που δεν έχει προβλεφτεί στην σύμβαση FMS μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδος. Ας δούμε τι χρειάζεται να απαντηθεί για τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 50.

  1. Που θα βρεθούν απάρτια για 38 αεροσκάφη που θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv;
  2. Ποιος θα φτιάξει το πρωτότυπο;
  3. Πως θα πληρωθεί το “υποπρόγραμμα”;

Στην πρώτη ερώτηση η απάντηση δόθηκε λίγο πιο πάνω, τα περισσότερα απάρτια θα προέλθουν από τα F-16 Peace Xenia IV. Βέβαια η αλήθεια είναι πως τα PXIV είναι λιγότερα από τα PXII, αλλά κι εκεί θα δοθεί λύση στο πρόβλημα (περισσότερα παρακάτω). Σημειώνουμε πως το ένα από τα 38 αεροσκάφη είναι ήδη εκσυγχρονισμένο όπως θα δούμε!
Επίσης η δεύτερη ερώτηση έχει απαντηθεί, υπάρχει ελληνικό πρωτότυπο μετατροπής Block 50, το περίφημο TC1 που υπηρετεί σήμερα στην 116ΠΜ αντί για την 111ΠΜ. Το TC-1/«1024», το υβρίδιο Viper που ξεκίνησε την καριέρα του ως F-16C Block 50, αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως πλατφόρμα δοκιμών της εγκατάστασης του ASPIS, έγινε «PXIII» (από την άποψη των ηλεκτρονικών) και είναι σήμερα υβριδικό μοντέλο με ηλεκτρονικά του επιπέδου PXIV αλλά όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικών των αεροσκαφών PXII. Χάρη σε αυτό το αεροσκάφος, τα PXII μπορούν να μετατραπούν σε PXIII ή PXIV χωρίς -ας πούμε- προβλήματα, καθώς όλα αυτά έχουν λυθεί εδώ και πολλά χρόνια πριν.

Τι συνέβη μέχρι σήμερα και τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον στο πρόγραμμα F-16V


Η τρίτη ερώτηση είναι πιο δύσκολη. Το πρόγραμμα του 1,5 δις, δεν περιλαμβάνει ούτε καν πρόβλεψη για τα PXII, τι θα γίνει λοιπόν; Καταρχάς πρέπει να πούμε ευθαρσώς κάτι, το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού δεν θα φτάσει ούτε για αστείο τόσο ψηλά σε κόστος, θα “κλείσει” πολύ χαμηλότερα. Αναγνωρίζουμε πως κάποιοι μιλούν για “πρωτόγνωρα κόστη” αλλά τα 1,528 δις είναι η οροφή κι όχι το πραγματικό κόστος, πέραν του ότι περιλαμβάνει και FOS  ύψους 280 εκ. Η ΠΑ όμως θεωρεί πως το κόστος θα κινηθεί πολύ χαμηλότερα, και με χρήματα από το πρόγραμμα θα μπορέσει να αγοράσει απαραίτητα απάρτια για τον εκσυγχρονισμό των Block 50, κυρίως υπολογιστές και Link 16. Τα αεροσκάφη μπορούν να “συμπληρώσουν τα ραντάρ ίσως από τα AN/APG-68v9 των PXIII, που είναι ίδιου τύπου θεωρητικά, αλλά παλαιότερα από τα αντίστοιχα των ΡΧIV.

AN/APG-68(V)9

Σύμφωνα με ανεξάρτητες πληροφορίες του περιοδικού μας, το πρόγραμμα θα το εκτελέσει η ΕΑΒ απευθείας, σαν κύριος ανάδοχος και εκτός FMS, με υποκατασκευαστή την Lockheed Martin. Η δουλειά που θα εκτελεστεί είναι κατά μεγάλο μέρος και δομική, καθώς τα ελληνικά Block 50 έχουν αρκετές ώρες πτήσης, συνεπώς θα πρέπει να ελεγχθούν πριν γίνει ο εκσυγχρονισμός. Βέβαια τα ελληνικά αεροσκάφη έχουν εξαντλήσει περίπου το 50% των ωρών τους, την στιγμή που τα αμερικανικά έχουν εξαντλήσει τουλάχιστον το 80%. Συνεπώς έχει λογική η περαιτέρω επένδυση στα ΡΧΙΙΙ αεροσκάφη καθώς μπορούν να προσφέρουν για τουλάχιστον άλλα τόσα χρόνια (θεωρητικά)!

Αμερικανικό F-16C Block 50 συμπλήρωσε 9.500 ώρες πτήσης


Το μόνο που δεν μπορεί να διευκρινιστεί είναι ο χρόνος που θα γίνει αυτό, και δυστυχώς είναι κάτι που ίσως δεν αφορά τόσο την ΠΑ ή ακόμη και το Υπουργείο Οικονομικών. Είναι η δυνατότητα της ΕΑΒ να εκτελέσει αυτές τις εργασίες, από την στιγμή που θα εμπλακεί για πολλά χρόνια στον εκσυγχρονισμό των F-16V και οι εγκαταστάσεις της και το προσωπικό της θα είναι απασχολημένες. Είναι όμως ένα θέμα που θα θίξουμε ξανά στο μέλλον.
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

71 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
71 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί δεν αγοράζουμε ιαπωνικά όπλα σαν τις φρεγάτες Μogami; Μπορούμε ή όχι;

Στην ατέρμονη ελληνική συζήτηση για εξοπλισμούς δεν είναι καθόλου σπάνιο να εμφανιστεί κάποιος και να αναφωνήσει «φρεγάτες Mogami να πάρουμε!», ή «πυροσβεστικά αεροσκάφη ShinMaywa...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αντέχουμε να πουλήσουμε τα Mirage 2000-5 και τα F-16...

Των Φαίδωνα Γ. Καραϊωσηφίδη & Ηλια Παπανικολάου. Επιπλέον στοιχεία Brian Schofield, Aerospace Analyst. Δημοσιεύθηκε στην "ΠΤΗΣΗ", τεύχος 46, Μάρτιος 2024.Το παρακάτω κείμενο γράφηκε πριν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Μαρτίου 1942: Επιδρομή στο Σαιν Ναζέρ, στόχος...

0
Τη νύχτα της 27ης προς 28η Μαρτίου 1942, μια ισχυρή δύναμη Βρετανών του Νο 2 Commando, με στοιχεία της Ταξιαρχίας Ειδικών Αποστολών και συνοδεία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τheon: προμηθεύει τις Γαλλικές Αρχές με συστήματα νυχτερινής όρασης

Τετραετής συμφωνία-πλαίσιο για την προμήθεια των ARGUS και ARGUS PANOPTES της THEON SENSORS υπογράφτηκε από το γαλλικό Υπουργείο Εσωτερικών και τη SUNROCK, συνεργάτιδα-εταιρία της...

Δεν θα γίνει η επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ 

Δεν θα πραγματοποιηθεί η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στις ΗΠΑ στις αρχές Απριλίου, που θα περιελάμβανε και συνάντηση με τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν,...

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας ξανά σε λειτουργία

Μετά από 13 χρόνια, η δεξαμενή Νο 3 (χωρητικότητας AFRAMAX), η μεγαλύτερη πλωτή της χώρας, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ξανά σήμερα. Η δεξαμενή μετονομάστηκε...