21.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙΠρώτη πτήση του τουρκικού ελικοπτέρου Τ625 με τοπικής κατασκευής κινητήρα 1.400 ίππων

Πρώτη πτήση του τουρκικού ελικοπτέρου Τ625 με τοπικής κατασκευής κινητήρα 1.400 ίππων

- Advertisement -

Η παραγωγή κινητήρων για τα εξοπλιστικά της προγράμματα είναι από τα μεγάλα στοιχήματα της Τουρκίας, καθώς εκεί χωλαίνει σημαντικά. Είναι γνωστή η μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη του άρματος Altay γιατί δεν βρίσκεται κινητήρας (τελικά θα παραχθεί αρχικά με νοτιοκορεατικό), υπάρχει πίεση για κατασκευή ισχυρών κινητήρων για τα πιο εξελιγμένα μη επανδρωμένα, υπάρχει γενική ανάγκη απεξάρτησης από εισαγωγές.

Έτσι η πρώτη πτήση του ελικοπτέρου Τ625 Gokbey -που ανακοινώθηκε σήμερα- με χρήση κινητήρων TS1400 είναι σαφώς ορόσημο. Ο κινητήρας είναι turboshaft και έχει εξελιχθεί από την εταιρία TEI (TUSAS Engine Industries), θυγατρική της Turkish Aerospace, της μεγαλύτερης αμυντικής της χώρας. Έχει ισχύ 1.400 ίππων (μεγίστη ανάγκης 1.660), μπορεί να λειτουργήσει σε υψόμετρο έως 20.000 ποδών και διαθέτει ψηφιακό σύστημα ελέγχου και αυτοδιάγνωσης (FADEC).

Η TEI έχει εμπειρία στην παραγωγή αεροπορικών κινητήρων καθώς έχει άδεια κατασκευής των T700 της General Electric για τα Black Hawk, των F110 των τουρκικών F-16, ενώ παράγει απάρτια για άλλους κινητήρες της General Electric της οποίας είναι υποκατασκευαστής. Ακόμη έχει πιστοποίηση συντήρησης αρκετών μοντέλων κινητήρων, με πιο πρόσφατη την αδειοδότηση επισκευής των ναυτικών αεροστροβίλων LM2500 που αφθονούν στο Τουρκικό Ναυτικό (στις φρεγάτες κλάσης Barbaros, Gabya, Istanbul και στις κορβέτες Ada).

To Gokbey τώρα είναι ένα νέο ελαφρύ-μεσαίο ελικόπτερο, δικινητήριο, 6 τόνων μικτού βάρους απογείωσης, γενικών καθηκόντων που προορίζεται για στρατιωτική και πολιτική χρήση και κατασκευάζεται από την Turkish Aerospace. Πρωτοπέταξε με κινητήρες LHTEC CTS800, 1.500 ίππων, αμερικανικής κατασκευής, οι ίδιοι που χρησιμοποιούνται και στο επιθετικό ελικόπτερο Τ129 που φτιάχνει η TAI. Ήδη έχει ξεκινήσει η παραγωγή του, χαμηλού ρυθμού και εντός του 2023 η Τουρκική Στρατοχωροφυλακή θα παραλάβει 3.

Ο στόχος βέβαια είναι ο νέος κινητήρας, TS1400, να μπει στα επιθετικά ελικόπτερα Τ129 και σε άλλα τουρκικής κατασκευής, όπως και να εξελιχθεί ώστε να μπορέσει να προσφέρει ακόμη περισσότερη ιπποδύναμη, π.χ. για το υπό εξέλιξη βαρύ επιθετικό ελικόπτερο Τ929 ΑΤΑΚ2.

Τι προβλέπει φέτος η Turkish Aerospace για τα τουρκικά προγράμματα ελικοπτέρων και αεροσκαφών

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

37 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Απριλίου 1980: Επιχείρηση “Eagle Claw”, η αποτυχημένη...

1
Πιεζόμενη από την κοινή γνώμη να αναλάβει δράση, η κυβέρνηση Κάρτερ εξαπολύει την επιχείρηση “Eagle Claw” για να απελευθερώσει τους 52 διπλωμάτες και στρατιωτικούς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολωνία: Έτοιμη να βοηθήσει το Κίεβο να επαναπατρίσει τους άνδρες σε στρατεύσιμη ηλικία

Ο Πολωνός υπουργός Άμυνας δήλωσε ότι η χώρα του είναι έτοιμη να βοηθήσει το Κίεβο να επιστρέψουν στην Ουκρανία οι άνδρες που είναι σε...

Συνομιλίες για επίτευξη ειρήνης με την Ουκρανία χωρίς τη συμμετοχή της Μόσχας δεν έχουν νόημα

Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα δήλωσε σήμερα πως τυχόν συνομιλίες για τον τερματισμό της σύγκρουσης στην Ουκρανία δεν έχουν νόημα χωρίς...

Η αμερικανική βοήθεια δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα του Κιέβου

Η μαζική υποστήριξη δεν είναι «το μαγικό ραβδί»: η αμερικανική βοήθεια στην Ουκρανία δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα στο μέτωπο και οι ΗΠΑ...