21 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗ«Φάντασμα του Κιέβου», η ανάγκη για ένα μυθικό ήρωα

«Φάντασμα του Κιέβου», η ανάγκη για ένα μυθικό ήρωα

- Advertisement -

Το να βλέπεις ακόμη και σε μεγάλες εφημερίδες όπως οι Times του Λονδίνου άρθρα ότι «πέθανε ο θρυλικός ουκρανός πιλότος «Φάντασμα του Κιέβου» που έκανε πάνω από 40 καταρρίψεις» σίγουρα εντυπωσιάζει. Και αυτή είναι η κατάληξη μιας ιστορίας που ξεκίνησε στις πρώτες μέρες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Όπου υποτίθεται υπήρχε ένας -ανώνυμος τότε- πιλότος της Ουκρανικής Αεροπορίας που είχε γίνει «φόβος και τρόμος» των Ρώσων με πολλαπλές καταρρίψεις, με το δικό του MiG-29.

Στοιχεία για όλα αυτά; Τίποτα το στιβαρό. Όταν εδώ και δεκαετίες τα μαχητικά έχουν κάμερες βολής, όταν πολλοί πιλότοι φέρουν στο πιλοτήριο δικές τους μικρές κάμερες, είχαμε ένα σωρό φήμες και ημιεπίσημες ουκρανικές διαρροές για έναν πιλότο που έκανε 6 kills μόνο την πρώτη μέρα του πολέμου! Μέχρι και βίντεο με αερομαχίες φτιαγμένα σε εξομοιωτές-βιντεοπαιχνίδια κυκλοφόρησαν, με το αδαές κοινό στο διαδίκτυο να τα αναπαράγει ως υποτίθεται «αποδείξεις της δράσεις του φαντάσματος».

Καθώς οι μέρες περνούσαν η παραπληροφόρηση διογκωνόταν. Ο τέως ουκρανός πρόεδρος Ποροσένκο ανέβασε μια φωτογραφία πιλότου λέγοντας πως «αυτός είναι το Φάντασμα». Τελικά ήταν μια παλιά φωτό, άσχετη τελείως. Ανώνυμες ουκρανικές πηγές δήλωναν πως Φάντασμα είχε κάνει πλέον πάνω από 10 καταρρίψεις, για να φθάσουμε πλέον στην αποκάλυψη: Ότι ο πιλότος αυτός υπήρχε, λεγόταν Stepan Tarabalka, ήταν 29 ετών, τιμήθηκε ως ήρωας της Ουκρανίας, σκοτώθηκε το Μάρτιο όταν καταρρίφθηκε, ήθελε από μικρός να γίνει πιλότος, γεννήθηκε στην δυτική Ουκρανία, ήταν παντρεμένος με ένα παιδί και πως ήδη έχει προγραμματιστεί να πουληθούν σε δημοπρασία στο Λονδίνο το κράνος του και η μάσκα του!

Το πιο εντυπωσιακό; Πως ο Tarabalka έκανε από τις 24 Φεβρουαρίου που ξέσπασε ο πόλεμος έως τις 13 Μαρτίου που σκοτώθηκε, πάνω από 40 καταρρίψεις. Δηλαδή σε 18 μέρες έγινε ο μεγαλύτερος «Άσσος» πιλότος μετά τον 2ο Παγκόσμιο. Πως πέτυχε κάπου διπλάσιες καταρρίψεις από ότι ο θρυλικός σοβιετικός πιλότος Nikolai Sutyagin στον πόλεμο της Κορέας  που είχε 22 «kills» σε 13 μήνες. Πως πέτυχε σχεδόν πενταπλάσιες καταρρίψεις από τους βόρειοβιετναμέζους Nguyen Van Coc και Mai Van Cuong (9 και 8 kills σε δύο χρόνια). Πως πέτυχε οκταπλάσιες νίκες από τους Αμερικανούς Randall Cunningham/Willy Driscoll που είχαν 5 «Κills» με το Phantom τους σε 5 μήνες.  Πως κατάφερε να ξεπεράσει τον Ιρανό Jalil Zandi, με 11 «Kills» κατά τον πόλεμο Ιράν-Ιράκ. Πως έκανε πάνω από διπλάσιες καταρρίψεις από τον Ισραηλινό Giora Epstein, που χρειάστηκε 7 χρόνια και 3 πολέμους για να κάνει 17 «Kills».

Δεν αμφισβητoύμε την ύπαρξη του πιλότου. Η Ουκρανική πλευρά έδωσε πλέον στη δημοσιότητα φωτογραφίες του, στοιχεία από την ζωή του, τα ονόματα της οικογένειας του, από που κατάγεται. Αλλά οφείλουμε να πούμε πως η αναφορά για 40+ καταρρίψεις σε 18 μέρες στην εποχή των τζετ μοιάζει απίθανη. Και πως όλη αυτή η φημολογία και παραφιλολογία προέρχεται -κατά την άποψη μας- από μια αρχική φήμη η οποία καλλιεργήθηκε έντεχνα στη συνέχεια για να δώσει στους Ουκρανούς ελπίδα. Έναν «ανώνυμο» ήρωα με σχεδόν υπερφυσικές ιδιότητες, μια εικόνα δηλαδή που να μπορεί να εξάψει και να ανεβάσει το ηθικό. Δεν είναι κάτι καινούργιο, δεν είναι πρωτότυπο, στην δίνη του πολέμου διαχρονικά έχει γίνει πολλές φορές, ώστε το κοινό να μπορεί να ταυτιστεί με έναν μύθο και να αντέχει τις κακουχίες.

Ποια η αλήθεια; Κάποτε θα τη μάθουμε. Προς το παρόν ας μείνουμε στο ότι υπήρξε ένας Ουκρανός πιλότος που έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για τη χώρα του και έπεσε μαχόμενος. Και αυτό είναι αρκετό, χωρίς να χρειάζεται σώνει και καλά να τον «ντύσουν» με παράδοξα – για το αεροπορικό όπλο, την εποχή, την περίσταση- επιτεύγματα, που αν δεν αποδειχθούν ίσως αμαυρώσουν την προσφορά του.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

44 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14/26 Απριλίου 1821: Μάχη του Λεβιδίου, αναλαμπή νίκης...

0
Με την ελληνική επανάσταση να βρίσκεται στην τρίτη εβδομάδα της στον Μωριά, οι αποτυχίες που μετρούσε ήταν περισσότερες από τις επιτυχίες, γεγονός που έφερε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Airbus Racer: φιλοδοξίες για 50% υψηλότερες ταχύτητες από τα συμβατικά σημερινά ελικόπτερα

Το 2013, η τότε Eurocopter, σήμερα γνωστή πλέον ως Airbus  Helicopters, είχε ταράξει τα νερά στον κόσμο των αεροσκαφών περιστρεφόμενων πτερύγων όταν το πειραματικό...

Ρώσος υπουργός Άμυνας: Τα ουκρανικά πλήγματα στον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια θα έχουν συνέπειες

Τα ουκρανικά πλήγματα στον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού, όπως μετέδωσε το...

Αϊτή: Το προεδρικό συμβούλιο μετάβασης αναλαμβάνει την εξουσία

Το προεδρικό συμβούλιο μετάβασης στην Αϊτή, που γεννήθηκε έπειτα από μακρές και δύσκολες διαπραγματεύσεις, ορκίστηκε χθες Πέμπτη, αφού υπέβαλε επίσημα την παραίτησή του ο...