19.1 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΓερμανία: Περαιτέρω διεύρυνσης του χάσματος μεταξύ πλούσιων και φτωχών λόγω της ενεργειακής...

Γερμανία: Περαιτέρω διεύρυνσης του χάσματος μεταξύ πλούσιων και φτωχών λόγω της ενεργειακής κρίσης

- Advertisement -

H ενεργειακή κρίση θέτει τη Γερμανία ενώπιον μεγάλης πρόκλησης για τους επόμενους μήνες, προειδοποίησε ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ και έκανε λόγο για τον κίνδυνο να διευρυνθεί περαιτέρω το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών.

Περιέγραψε μάλιστα ως «συντριπτικό» τον φόβο που επικρατεί στην αγορά και στην κοινωνία για το μέλλον. Τα δύο πρώτα τρίμηνα πήγαν πολύ καλά σε πολλούς τομείς, δήλωσε ο κ. Χάμπεκ μιλώντας σε εκδήλωση του Οικονομικού Φόρουμ του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) στο Βερολίνο και αναφέρθηκε ενδεικτικά στον τουρισμό, τη γαστρονομία και την παροχή υπηρεσιών, όπου, μετά την πανδημία, σημειώθηκαν και πάλι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης. «Η πανδημία έμεινε πίσω. Το παρόν δεν είναι τόσο κακό, αλλά ο φόβος της ύφεσης, ο φόβος του μέλλοντος, ακόμη και του άμεσου μέλλοντος, είναι συντριπτικός», δήλωσε ο υπουργός.

Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ήδη οι πάροχοι ενέργειας, ο κ. Χάμπεκ μίλησε για τον κίνδυνο επιπτώσεων ντόμινο στις ενεργειακές αγορές, εφόσον επιδεινωθεί η κρίση του φυσικού αερίου. «Δεν θα επιτρέψουμε να έχουμε συστημικές επιπτώσεις στη γερμανική και στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου, διότι τότε θα υπάρξουν φαινόμενα ντόμινο και θα επηρεαστούν άλλοι τομείς ή ακόμη και συνολικά η ασφάλεια του εφοδιασμού, από τη χρεοκοπία μίας εταιρίας», τόνισε ο υπουργός, αναφερόμενος στις συζητήσεις για τη διάσωση της εταιρίας Uniper.

Όπως εξήγησε, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε αλλαγές στη νομοθεσία προκειμένου να υποστηρίξει εταιρίες όπως η Uniper. Επισήμανε επίσης ότι η αιτία των προβλημάτων είναι ο σημαντικός περιορισμός της ποσότητας φυσικού αερίου που διοχετεύεται στον αγωγό Nord Stream 1 από τη Ρωσία. «Οι ποσότητες φυσικού αερίου που παραγγέλθηκαν από τη Ρωσία με σχετικά φθηνά συμβόλαια, κάποιες φορές δεν φτάνουν σε εμάς και οι συμβάσεις δεν εξυπηρετούνται, με αποτέλεσμα, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι συμβάσεις των παρόχων με τις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και τη βιομηχανία, να καθίσταται αναγκαία η προμήθεια φυσικού αερίου από άλλες αγορές, σε πολύ υψηλές τιμές. «Αυτό είναι το πρόβλημα. Οι εταιρίες μπορούν να αντέξουν για λίγο, αλλά όχι επ’αόριστον», τόνισε.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές της ενέργειας, ο υπουργός Οικονομίας διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει για την ώρα να μετακυλήσει τις αυξήσεις στους καταναλωτές, καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος περιορισμού της αγοραστικής δύναμης. «Αυτά τα σενάρια όμως δεν είναι και νόμοι της φύσης», είπε χαρακτηριστικά ο Ρόμπερτ Χάμπεκ, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι κάποια προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω ρυθμίσεων, παροχής δημόσιου χρήματος, κοινωνικών αποζημιώσεων και άλλων μέτρων. «Η χώρα έχει ως τώρα αποδείξει την αξία της ως πολιτικό σύστημα και ως κοινωνία», σημείωσε.


«Εάν τα επόμενα δύο τρίμηνα θα μπορούσαν να είναι παρόμοια με τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους, τότε αυτό θα ήταν ένα κοινωνικό, πολιτικό αριστούργημα, το οποίο δεν είναι πραγματικά αναμενόμενο. Αλλά είναι στο χέρι μας να διασφαλίσουμε ότι δεν θα πάει τελείως άσχημα κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες», κατέληξε ο υπουργός.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

13
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Απριλίου 1299: Η επανάσταση του Καλλέργη στην...

1
Λήγει στην Κρήτη η επανάσταση του Αλέξη Καλλέργη κατά της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, που κατείχε το νησί.Kεφαλή της αρχοντικής οικογένειας των Καλλέργηδων του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Λευκός Οίκος: Η προβλήτα στη Γάζα δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει την χερσαία μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας

Η υπό κατασκευή προβλήτα στη Γάζα αναμένεται να επιτρέψει σε "δύο με τρεις εβδομάδες" τη μεταφορά περισσότερης ανθρωπιστικής βοήθειας στον παλαιστινιακό θύλακα που βομβαρδίζεται...

Λευκός Οίκος: Το Ισραήλ συμφωνεί να ακούσει τις ανησυχίες μας πριν ξεκινήσει μια εισβολή στη Ράφα

Το Ισραήλ έχει συμφωνήσει να ακούσει τους προβληματισμούς και τις σκέψεις των ΗΠΑ πριν από μια εισβολή στη Ράφα της Γάζας, όπως δήλωσε σήμερα...

Νέο εργοστάσιο στο Βέλγιο για παραγωγή των θωρακισμένων οχημάτων Griffon

To Βέλγιο έχει προγραμματίσει την αγορά 382 θωρακισμένων οχημάτων 6Χ6 Griffon, γαλλικής σχεδίασης, της Nexter (πλέον KDNS France) με συνεργασία με την Arquus και...