23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΑντιδράσεις των γερμανικών ναυπηγείων για τη κατακύρωση του χρυσοφόρου προγράμματος φρεγατών στην...

Αντιδράσεις των γερμανικών ναυπηγείων για τη κατακύρωση του χρυσοφόρου προγράμματος φρεγατών στην ολλανδική Damen

- Advertisement -

Ο ηττημένος του διαγωνισμού των 6,7 δις Ευρώ για την ναυπήγηση της νέας φρεγάτας MKS 180 του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ναυτικού υπέβαλε μήνυση διαμαρτυρόμενος για την επιλογή των ολλανδικών ναυπηγείων Damen για το πρόγραμμα βαρέων φρεγατών.
Η εταιρία German Naval Yards του Κιέλου σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα είπε πως έχει “σοβαρές αμφιβολίες για τη νομιμότητα της απόφασης” και ότι “θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια στη διάθεσή της” για να την ανατρέψει.
Το γερμανικό υπουργείο Αμύνης επέλεξε στις 13 Ιανουαρίου τα ναυπηγεία της Damen για τη ναυπήγηση των τεσσάρων πρώτων φρεγατών πολλαπλού ρόλου (MKS-Mehrzweckkampfschiff).
Η υπέρβαση που προσπάθησε να κάνει η γερμανικό κυβέρνηση σε μια διαγωνιστική διαδικασία που ήδη είχε χαρακτηριστεί αμφισβητούμενη ήταν πως “έτρεξε” τον διαγωνισμό μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκμεταλλευόμενη την επικράτεια σαν ενοποιημένο χώρο επιχειρείν και αγοράς. Με τον τρόπο αυτό όμως τα γερμανικά ναυπηγεία αφέθηκαν στο έλεος του ανταγωνισμού και έχασαν.
Η διαμαρτυρία της German Naval Yards και του διαγωνιζομένου μέλους της, ThyssenKrupp Marine Systems, εκκινούν μια νομική διαμάχη που ξεκινά με το γερμανικό υπουργείο Αμύνης να αξιολογεί το αίτημά τους στο νομικό του τμήμα και μετά μπορεί να φτάσει και να περάσει από όλα τα επίπεδα των γερμανικών δικαστηρίων.
Δεν ξέρουμε πόσο μακρυά μπορεί να φτάσει αυτή η αντιδικία σε βάθος χρόνου. Υπάρχουν διαφωνίες που λύθηκαν μέσα σε λίγες εβδομάδες κι άλλες που κράτησαν χρόνια. Το υπουργείο πάντως υποσχέθηκε να απαντήσει μέχρι το τέλος του μήνα κατά πόσον η επιλογή των Ολλανδικών ναυπηγείων ήταν παράτυπη.
Η ολλανδική Damen έχει δεσμευτεί να ναυπηγήσει τα πλοία στις εγκαταστάσεις των Γερμανών συνεταίρων της, Lürssen, υποσχόμενη να επενδύσει το 80% της αξίας του συμβολαίου στη Γερμανία.
Η αντιδικία έρχεται σε μια στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο που εξαιρεί από ευρωπαϊκό διαγωνισμό προγράμματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας. Αν λοιπόν η ναυπήγηση πολεμικών πλοίων χαρακτηριστεί “κρίσιμος τομέας τεχνολογίας”, άξιος προστασίας τότε μελλοντικά προγράμματα θα αποδίδονται αυτόματα σε γερμανικές εταιρίες.
Για να γίνει, βέβαια, αυτό πρέπει να τηρηθούν δύο προϋποθέσεις: πρώτον, να εγκρίνει το γερμανικό κοινοβούλιο κανονισμούς τομέων επιλογής εθνικής σημασίας ώστε να εξαιρεθούν μελλοντικά προγράμματα από ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς στη βάση της εθνικής ασφάλειας και δεύτερον, να συντάξει η κυβέρνηση ένα διυπουργικό έγγραφο πολιτικής στο οποίο οι κρίσιμοι τομείς για την ασφάλεια να καθορίζονται και να περιλαμβάνουν τα ναυτικά σχέδια πολεμικών ως “κρίσιμης τεχνολογικής σημασίας”.
Το τελευταίο έντυπο, το οποίο επιβλέπει το ομοσπονδιακό υπουργείο οικονομικών και ενέργειας, θα είναι έτοιμο εντός των επομένων εβδομάδων.
Νομικοί εμπειρογνώμονες λένε πως η διαμαρτυρία της German Naval Yards δεν έχει βάση “πατώντας” σε αυτό που περιγράφεται ως “κρίσιμης σημασίας τεχνολογία” αλλά από την άλλη, η επίλυση της έναστασης έρχεται σε μια στιγμή που η γερμανική κυβέρνηση ευνοεί -έστω κι ανεπίσημα- την απόδοση συμβολαίων σε εγχώριους κατασκευαστές.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...