15.9 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑBlast from the past: Το θρυλικό Ντεσεβό στα "χρώματα" του πολέμου

Blast from the past: Το θρυλικό Ντεσεβό στα “χρώματα” του πολέμου

- Advertisement -

Το Citroën 2CV (ελληνιστί: Ντεσεβό) υπήρξε ένα από τα πιο εικονικά οχήματα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μαζί με τον Σκαραβαίο της VW και το 500ακι της Fiat. Λίγοι γνωρίζουν σήμερα πως το Ντεσεβό χρησιμοποιήθηκε από τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις ως φορέας βαρέων όπλων, αλλά και από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό στις ζούγκλες της Μαλαισίας.
Τα οπλισμένα Ντεσεβό χρησιμοποιήθηκαν από Γάλλους πεζοναύτες στην Αλγερία και από την Groupe d’Hélicoptères de l’Aéronavale (GHAN), δεδομένου πως το όχημα ήταν αρκετά ελαφρύ για να μεταφερθεί με ελικόπτερο. Πιθανότατα είδαν δράση την εποχή του Πολέμου της Αλγερίας (1954-1962), αφού η παρουσία τους στη περιοχή εκείνη την εποχή θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη.
Τα οπλισμένα-αερομεταφερόμενα Ντεσεβό, ήταν πιθανότατα δημιούργημα του υποπλοίαρχου Eugène-Pierre Babot, ο οποίος ανέλαβε τη διοίκηση της GHAN το 1958. Ο Babot σκέφτηκε να πάρει το κλασικό Ντεσεβό και να το κάνει “κάμπριο”, αφαιρώντας την οροφή και να προσθέσει σημεία πρόσδεσης για να μπορεί να “δεθεί” σε ελικόπτερο.
Δυο ήταν οι εκδόσεις του οπλισμένου Ντεσεβό. Στην πρώτη, έφερε αμερικανικής προελεύσεως πυροβόλο άνευ οπισθοδρομήσεως (ΠΑΟ) M20 των 75mm, ενώ στη δεύτερη έφερε γερμανικής προελεύσεως πυροβόλο MG 151/20 των 20mm. Τα γερμανικά πυροβόλα ήταν λάφυρα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και οι Γαλλικές ΕΔ τα χρησιμοποίησαν εκτενώς για να εξοπλίσουν αεροσκάφη, ελικόπτερα και διάφορες άλλες πλατφόρμες.
Συνέχεια κειμένου μετά τις εικόνες.
Το Ντεσεβό στην υπηρεσία του Βασιλικού Ναυτικού
Το 1957, το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό (RN), αποφασίζει να στείλει 2 αεροπλανοφόρα (HMS Bulwark και HMS Albion) και πεζοναύτες στη Μαλαισία, για να αντιμετωπίσουν ντόπιους επαναστάτες. Η ανάγκη για οχήματα όμως που θα ήταν αρκετά ανθεκτικά και συνάμα αρκούντως ελαφριά για να αερομεταφερθούν ήταν κάτι παραπάνω από προφανής.
Ένας Βρετανός αξιωματικός είχε προσέξει το Ντεσεβό σε μια αντιπροσωπεία στο Πόρτσμουθ και αποφάσισε να το δανειστεί για να το δοκιμάσει στη πράξη πάνω στο HMS Bulwark. Στη συνέχεια παρήγγειλε άλλα 4 ίδια οχήματα (αφού επέστρεψε το δανεικό).
Οι πρώτες δοκιμές μεταφοράς του Ντεσεβό από ελικόπτερο έλαβαν χώρα στη Μεγάλη Βρετανία το 1957 και με την επιτυχή περάτωσή τους, το 1959 παραγγέλθηκαν περίπου 65 επιπλέον οχήματα για να εξοπλίσουν το 42ο Σύνταγμα Πεζοναυτών.
Η πρώτη παρτίδα των 35 οχημάτων κατέφθασε έγκαιρα για την 3η αποστολή του HMS Bulwark στη Μαλαισία στα τέλη του 1959. Μια δεύτερη παρτίδα οχημάτων φορτώθηκε στο HMS Albion το 1961. Τα οχήματα μεταφέρθηκαν στη ξηρά με ελικόπτερα όπως είχε προβλεφθεί, ωστόσο οι επιδόσεις τους στη μάχη δεν είναι ευρύτερα γνωστές. Σίγουρα όμως διέπρεψαν στη μεταφορά πεζοναυτών και υλικών στους ανύπαρκτους δρόμους της ζούγκλας της Μαλαισίας.
Μπορεί το θρυλικό Ντεσεβό να μην ήταν το ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, ωστόσο η αξιοπιστία του κινητήρα και της ανάρτησης, μαζί με την ανθεκτικότητα του πλαισίου του, οδήγησαν 2 από τους μεγαλύτερους στρατούς της εποχής να το εντάξουν στα οπλοστάσιά τους.

Πρώτη δημοσίευση 29/8/2018

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι λόγοι που το ΠΝ κοιτά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το LCS-17,...

86
Το άρθρο του Βασίλη Νέδου στην "Καθημερινή", της 7ης Απριλίου 2024, ήταν διαφωτιστικό σε σχέση με όσα σχεδιάζονται στο Πολεμικό μας Ναυτικό. To οποίο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1975: Operation “Frequent Wind”, η δραματική...

7
Λαμβάνει χώρα η τελική φάση εκκένωσης της Σαϊγκόν από αμερικανικό προσωπικό και Νοτιεβιετναμέζους πολίτες που κινδύνευαν από αντίποινα των Βορειοβιετναμέζων που έχουν εισβάλλει στην...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1975: Operation “Frequent Wind”, η δραματική εκκένωση της Σαϊγκόν

Λαμβάνει χώρα η τελική φάση εκκένωσης της Σαϊγκόν από αμερικανικό προσωπικό και Νοτιεβιετναμέζους πολίτες που κινδύνευαν από αντίποινα των Βορειοβιετναμέζων που έχουν εισβάλλει στην...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1945: Επιχειρήσεις “Manna” και “Chowhound”, βομβαρδιστικά “σπέρνουν” τρόφιμα στην Ολλανδία

Ξεκινά από την RAF η επιχείρηση “Manna”, η από αέρος ρίψη τροφίμων κοντά σε κατεχόμενες Ολλανδικές πόλεις που μαστίζονταν από την πείνα. Η επιχείρηση,...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Απριλίου 1999: Το ΝΑΤΟ βομβαρδίζει τον πύργο τηλεπικοινωνιών Avala στη Σερβία

Τη νύχτα της 29ης προς 30ή Απριλίου 1999, ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη βομβαρδίζουν και καταστρέφουν πλήρως τον τηλεπικοινωνιακό πύργο Avala στη Σερβία, κοντά στο Βελιγράδι. Είχε...