23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑΥπάρχει χώρος για τη συμμετοχή περισσότερων κρατών στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ευρωπαϊκού...

Υπάρχει χώρος για τη συμμετοχή περισσότερων κρατών στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ευρωπαϊκού μαχητικού επόμενης γενιάς;

- Advertisement -

Το μελλοντικό ευρωπαϊκό μαχητικό αντιμετωπίζει ένα δίλημμα: Ποιος άλλος μπορεί να πάρει μέρος στην ανάπτυξή του;
 
Με τις μεγαλύτερες χώρες της ηπειρωτικής Ευρώπης και το Ηνωμένο Βασίλειο να τρέχουν τα δικά τους ξεχωριστά προγράμματα μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς, έχουν αρχίσει να αναδύονται διαφορετικές απόψεις αναφορικά με το πόσα κράτη θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην προσπάθεια της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Σύμφωνα με το «Defense News», το κύριο ερώτημα είναι αν η Ευρώπη αντέχει μακροπρόθεσμα τόσο το Tempest όσο το FCAS. Στο τελευταίο παίρνουν τώρα μέρος η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία.

Η Dassault δεν θέλει περισσότερες χώρες στο πρόγραμμα FCAS


«Η Ευρώπη δεν μπορεί να αντέξει δύο καινούργια συστήματα», ανέφερε σε πρόσφατη εκδήλωση της γερμανικής βιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Defence & Space, Dirk Hoke. Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι ζήτημα προϋπολογισμού. Νωρίτερα φέτος Γερμανοί αξιωματούχοι τόνισαν σε Γερμανούς βουλευτές πως πρέπει να ενταχτεί «νέο αίμα» στο FCAS, καθώς οι Βρετανοί συνεχίζουν την προσπάθεια προσέλκυσης καινούργιων μελών στο δικό τους πρόγραμμα.
Ωστόσο, η γερμανική και η γαλλική πλευρά δεν μοιάζουν να μοιράζονται την ίδια άποψη. Ενώ το Βερολίνο θα ήθελε να δει περισσότερα κράτη να συνεισφέρουν στο FCAS, ένα πρόγραμμα όπου η γαλλική βιομηχανία έχει αναλάβει τα ηνία, το Παρίσι πιστεύει πως τα πιθανά νέα μέλη θα μπορούσαν να προξενήσουν καθυστερήσεις. «Αν αλλάζουμε εταίρους κάθε έξι μήνες, μπορώ να σας πω ότι δεν θα φτάσουμε το 2040», σημείωσε χαρακτηριστικά τον προηγούμενο μήνα ο επικεφαλής της Dassault Aviation, Eric Trappier. Προς ώρας στο FCAS έχει γίνει δεκτή μόνο η Ισπανία και αυτή με το πρόγραμμα να είναι ακόμα σε εμβρυακό επίπεδο.

Η Dassault φοβάται ότι οι πολλοί εμπλεκόμενοι θα μετατρέψουν το FCAS σε… Eurofighter 2.0


Μπορούν τα προγράμματα Tempest και FCAS να συγχωνευτούν; Η εύρεση ενός τρόπου να συμβεί αυτό θα πρέπει να γίνει κορυφαία προτεραιότητα, ο Hoke υποστηρίζει. Μέχρι τότε όμως, ο ίδιος καταλήγει, «είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε υπομονή».
 

Η νέα «Πτήση» ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2020

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...