Ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα εξοπλισμών στην μακρυνή Αυστραλία είναι το πρόγραμμα LAND 400 που φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τα παλαίμαχα τεθωρακισμένα Μ-113 και τα τροχοφόρα τεθωρακισμένα ASLAV. Για τα τελευταία το πρόγραμμα επέλεξε ήδη το όχημα Boxer της γερμανικής Rheinmetall. Για την αντικατάσταση των Μ-113, ο διαγωνισμός διεξάγεται αυτή τη στιγμή μεταξύ δύο υποψηφίων, το ΤΟΜΑ KF-41 Lynx της Rheinmetall και το AS-21 Redback της νοτιοκορεατικής Hanwha.
Ωστόσο, μια σημαντική εξέλιξη ήρθε να συνταράξει το τοπίο των εξοπλισμών της αυστραλιανής υπηρεσίας εξοπλισμών και συντήρησης ικανότητας (CASG) με την αιφνιδιαστική απομάκρυνση του διευθυντή της, ταξιάρχου Greg McGlone. Ο τελευταίος ήταν επικεφαλής του προγράμματος LAND 400 τα τελευταία 5 χρόνια, διαχειριζόμενος κονδύλια πολλών δισεκατομμυρίων.
Καμία επίσημη ανακοίνωση ή εξήγηση δεν δόθηκε για την ξαφνική απομάκρυνση του ταξιάρχου McGlone ενώ το αυστραλιανό δίκτυο ADM επικοινώνησε με το υπουργείο Αμύνης, ο εκπρόσωπός του απλά επιβεβαίωσε την απομάκρυνση του ταξιάρχου από τη θέση του διευθυντή του τμήματος προμηθειών ταθωρακισμένων οχημάτων της υπηρεσίας.
Η απουσία οποιασδήποτε εξήγησης από το υπουργείο Αμύνης της Αυστραλίας ενός προσώπου-κλειδιού για το σημαντικότερο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Στρατού της χώρας αφήνει πολλά στη φαντασία των δημοσιογράφων. Το πρόγραμμα LAND 400 εξελίσσεται σε τρεις διακριτές φάσεις.
Στην πρώτη φάση έγινε μια εκτεταμένη αναβάθμιση των ικανοτήτων των παλιών τεθωρακισμένων Μ-113 στο επίπεδο Μ-113AS4 για να καλύψουν το επιχειρησιακό κενό μέχρι την επιλογή, ένταξη και αξιοποίηση των νέων οχημάτων μάχης. Η αναβάθμιση περιλάμβανε νέο ισχυρότερο κινητήρα, βελτιώσεις στη θωράκιση και στο σύστημα ανάρτησης ενώ σε πολλά οχήματα μεταφοράς προσωπικού υπήρξε επέκταση του σκάφους για μεγαλύτερη άνεση. Το πρόγραμμα δέχτηκε τα πυρά της πολιτικής και δημοσιογραφικής κοινότητας στο παρελθόν για το υπέρογκο κόστος της επένδυσης σε ένα παλιό και ακατάλληλο για το σύγχρονο πεδίο μάχης όχημα, όπως το περιέγραψε έκθεση του Αυστραλιανού Στρατού το 2002.
Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την επιλογή ενός τροχοφόρου τεθωρακισμένου με ισχυρή θωράκιση και οπλισμό που θα εξοπλίσει τα συντάγματα ιππικού αντικαθιστώντας τα οχήματα ASLAV, μια έκδοση του καναδικού LAV-25 που έγινε με την επιλογή των Boxer σε μια συμφωνία που περιλαμβάνει την συμπαραγωγή των οχημάτων στης Αυστραλία ζωογονώντας την βιομηχανική βάση της χώρας.
Η τρίτη και τελευταία φάση περιλαμβάνει την προμήθεια 450 ερπυστριοφόρων οχημάτων μάχης και 17 οχημάτων υποστήριξης με τις υποψηφιότητες να έχουν περιοριστεί στο γερμανικό KF-41 και στο κορεατικό AS-21 (αποτελεί εξέλιξη του Κ-21 που υπηρετεί ήδη με τον Στρατό της Νοτίου Κορέας). Το πρόγραμμα έχει κολλήσει στην απελευθέρωση 10-15 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την έκδοση της Λευκής Βίβλου το 2016 και δεν έχει πετύχει να εξελιχθεί -ως όφειλε- απελευθερώνοντας επιπλέον 18-23 δισεκατομμύρια με κίνδυνο να προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα.
Σύμφωνα με το ADM, προϊστάμενα κλιμάκια του υπουργείου Αμύνης επικοινώνησαν τηλεφωνικά με τις δύο ξένες βιομηχανίες που μετέχουν του διαγωνισμού λιγότερες από 24 ώρες πριν την απομάκρυνση του ταξιάρχου McGlone, όμως ούτε η Rheinmetall ούτε η Hanwha δέχτηκαν να επιβεβαιώσουν αυτόν τον ισχυρισμό.
Επίσημα, ο αυστραλιανός στρατός θα συνεχίσει να επιχειρεί με τα παλαίμαχα Μ-113AS4 μέχρι το νέο ΤΟΜΑ ενταχθεί πλήρως στις δομές και στο σύστημα υποστήριξης του Στρατού. Αυτό θα ξεκινήσει από την περίοδο 2023-25 και θα ολοκληρωθεί έως το 2030-31 αλλά πλέον, υπό τις νέες εξελίξεις, το διάστημα αυτό ενδέχεται να παραταθεί.