36.8 C
Athens
Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙAkinci C, η νέα ισχυρότερη έκδοση του τουρκικού μη επανδρωμένου κάνει την...

Akinci C, η νέα ισχυρότερη έκδοση του τουρκικού μη επανδρωμένου κάνει την πρώτη πτήση

- Advertisement -

Το δικινητήριο μη επανδρωμένο Akinci της τουρκικής εταιρίας Baykar είχε σχεδιαστεί από την αρχή με τη δυνατότητα εναλλαγής κινητήρων, ώστε να μπορεί να βγει σε εκδόσεις διαφορετικής ισχύος. Έτσι, το αρχικό σχέδιο, το Akinci A, είχε δύο ουκρανικούς κινητήρες τουρμποπροπ 450 ίππων Ivchenko-Progress AI-450S, για σύνολο 900 ίππων.

Στη συνέχεια δοκιμάστηκε και ζεύγος κινητήρων Pratt & Whitney Canada PT6 σε έκδοση 750 ίππων (135A), συνολικά 1.500 και όπως φαίνεται αυτό το μοντέλο, ως Akinci B, έχει κάνει και τις περισσότερες εξαγωγές. Mιας και o συγκεκριμένος καναδικός κινητήρας είναι από τους πιο διαδεδομένους στην πολιτική αεροπορία (τον χρησιμοποιούν πολλά μοντέλα της Cessna, της Beechcraft, της Air Tractor κ.α.), οπότε υπάρχει αφθονία ανταλλακτικών και κέντρων επισκευών, ενώ δεν υφίσταται εξάρτηση από την ουκρανική βιομηχανία η οποία είναι στη δίνη του πολέμου.

Στις 22 Φεβρουαρίου λοιπόν, είχαμε και την πρώτη πτήση του Akinci C, πλέον με 2 κινητήρες των 850 ίππων (σύνολο 1.700). Δεν ανακοινώθηκε ποιος κινήτηρας είναι ο συγκεκριμένος, αλλά μπορεί να είναι είτε μια ακόμη εκδοχή του PW TP6, ενώ ίσως να είναι και ο H-Series της General Electric, στην έκδοση 850 ίππων (Η85), επίσης γνωστός εμπορικός.

Το Akinci με τους ισχυρότερους κινητήρες μπορεί πλέον να μεταφέρει και μεγαλύτερο φορτίο, όπως και να παράγει περισσότερη ηλεκτρική ισχύ. Κάτι απαραίτητο για να μπορεί να φέρει το ραντάρ τεχνολογίας AESA, Murad της Aselsan, το οποίο στη συνέχεια θα εφαρμοστεί και σε αναβαθμισμένα F-16 της Τουρκικής Αεροπορίας. Το αντίτιμο των ισχυρότερων κινητήρων είναι βέβαια η αυξημένη κατανάλωση καυσίμων, αλλά αυτό δεν απασχολεί ιδιαίτερα την τουρκική πλευρά, καθώς το πιο “βαρύ” Akinci θα αξιοποιηθεί κυρίως σε αποστολές κρούσης, π.χ. φέροντας πυραύλους cruise και πυραύλους αέρος-αέρος, ή μεγαλύτερο φορτίο κατευθυνομένων βομβών. Οπότε εκεί η δυνατότητα παραμονής στον αέρα για 6-8 ώρες σε περιπολία είναι ήδη υπεραρκετή.

Σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ έγινε και δοκιμή στοχοποίησης ναυτικού στόχου (ενός μη επανδρωμένου επιφανείας Albatros) με χρήση του νέου πυργίσκου ηλεκτροοπτικών ASELFLIR-500 της Aselsan. Να θυμίσουμε εδώ πως η Baykar αρχικά είχε ενσωματώσει στα μη επανδρωμένα της, τύπου Bayraktar TB2, τον καναδική κατασκευής πυργίσκο Wescam MX-15D. Όταν όμως ο Καναδάς επέβαλλε εμπάργκο εξαγωγών στην Τουρκία, η τουρκική εταιρεία ηλεκτρονικών, Aselsan, είχε προχωρήσει σε ταχεία κατασκευή ενός εναλλακτικού μοντέλου, του CATS. Το συγκεκριμένο μάλλον δεν ικανοποίησε, οπότε τώρα η Aselsan εξέλιξε το ASELFLIR-500, που καθιερώνεται ως το νέο στάνταρ για τουρκικά μη επανδρωμένα.

Το συγκεκριμένο είναι πλήρως σταθεροποιημένο, έχει κάμερα ημέρας 8 Megapixels, κάμερα υπερύθρων δύο φασματικών περιοχών, αποστασιόμετρο και καταδείκτη laser, ανιχνευτή κατάδειξης laser και απόσβεση κραδασμών.

ASELFLIR-500 ένα νέο ηλεκτροοπτικό για τα τουρκικά μη επανδρωμένα

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ολλανδός διοικήτης της επιχείρησης Aspides: Ύμνοι για τη δράση της ΨΑΡΑ στην κατάρριψη drones

Το έγκυρο site για θέματα ναυτικού και άμυνας, Μarineschepen.nl έχει δηλώσεις του Ολλανδού Αρχιπλοιάρχου George Pastoor, ο οποίος έχει αυτή την περίοδο την διοίκηση...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πρώτη γαλλική Belh@arra: καθυστερημένη επισήμως ένα χρόνο, πως επηρεάζονται οι ελληνικές;

Για το εάν ήταν καθυστερημένη στο πρόγραμμα παράδοσης της στο Γαλλικό Ναυτικό, η  φρεγάτα Amiral Ronarc‘h, η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Ιουλίου 1822: Μάχη του Πέτα, η μεγάλη...

1
Ελληνικές δυνάμεις 3.000 ανδρών υπό την ηγεσία του Μαυροκορδάτου ηττώνται και υποχωρούν διαλυμένες και με μεγάλες απώλειες, ύστερα από μάχη κοντά στο χωριό Πέτα.Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Απάντηση ΥΠΕΘΑ στην ανακοίνωση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας

Όπως αναφέρει καυστικά το ΥΠΕΘΑ "Λυπούμαστε ειλικρινώς που ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κύπρο, παρέλειψε να «ευχαριστήσει»...

Προκλητική ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Άμυνας για τις δηλώσεις Δένδια στην Κύπρο

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της ΕΡΤ την αντίδραση του τουρκικού υπουργείου Άμυνας προκάλεσαν οι δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, κατά την επίσκεψή...

Σπουδές στην Αεροδιαστημική στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο: To επάγγελμα του σήμερα και του αύριο!

Το νέο τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (www.aerospace.uoa.gr) συμπληρώνει 5 χρόνια λειτουργίας και πλέον έχει βγάλει την πρώτη...