33.7 C
Athens
Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗCaproni Ca.331: η «ριπή ανέμου» που απέρριψε η Regia Aeronautica αλλά ενέκρινε...

Caproni Ca.331: η «ριπή ανέμου» που απέρριψε η Regia Aeronautica αλλά ενέκρινε η Luftwaffe

- Advertisement -

Το Ca.331 «Raffica», όπως ήταν το προσωνύμιό του, ήταν ένα ολομεταλλικό αεροσκάφος (άτρακτος και πτέρυγες) πολλαπλών ρόλων που κατασκευάστηκε από την ιταλική Caproni Aeronautica Bergamasca, ανταποκρινόμενη στον διαγωνισμό του υπουργείου Αεροπορίας το 1938 για ένα αναγνωριστικό με μαχητικά χαρακτηριστικά. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1939 από το μηχανικό αεροναυπηγικής Cesare Pallavicino.

Ο δημιουργός του Caproni Ca.331, Cesare Pallavicino

Το αναγνωριστικό-βομβαρδιστικό Ca.331A

Το πρώτο πρωτότυπο (MM.427) ετοιμάστηκε το καλοκαίρι του 1940 και η παρθενική του πτήση έλαβε χώρα στις 31 Αυγούστου του ιδίου έτους στο Ponte San Pietro, όπου βρίσκονταν τα εργοστάσια της εταιρίας. Οι τρίφυλλες μεταλλικές έλικες μεταβλητού βήματος της Piaggio απoδείχθηκαν νωρίς προβληματικές και αντικαταστάθηκαν από άλλες της Alfa Romeo, οι οποίες βελτίωσαν επιπλέον τις επιδόσεις του.

Ήταν ένα ελαφρύ αναγνωριστικό/βομβαρδιστικό με διαφανές ρύγχος τύπου Heinkel He 111 και δωδεκακύλινδρους αερόψυκτους Isotta-Fraschini Delta IV, ισχύος περίπου 800 ίππων. Το πλήρωμα αποτελούνταν από τον πιλότο, τον πλοηγό/πυροβολητή και το ραδιοχειριστή/πυροβολητή. Ο οπλισμός του ήταν τρία βαρέα πολυβόλα SAFAT (τα δύο στις πτέρυγες και ένα στο ραχιαίο πυργίσκο) καθώς και ένα αμυντικό των 7,7 χλστ. στο κάτω τμήμα της ατράκτου. Είχε επίσης τη δυνατότητα μεταφοράς βομβών συνολικού βάρους 1.000 κιλών.

Την άνοιξη του 1941 μεταφέρθηκε στη Guidonia, κοντά στη Ρώμη, για τις επίσημες στρατιωτικές δοκιμές, όπου αναδείχτηκαν οι υψηλές πτητικές και μαχητικές ικανότητές του. Ωστόσο, η διοίκηση της Regia Aeronautica δε συναίνεσε στη μαζική παραγωγή του, επικαλουμένη τον ασυνήθιστο, όπως ισχυρίσθηκε, σχεδιασμό του. Επιπρόσθετο μειονέκτημα θεώρησε το κόστος του, λόγω της εκτεταμένης χρήσεως ντουραλουμινίου για την κατασκευή, το οποίο εισάγετο κυρίως από τη Γερμανία. Άλλοι τοποθετούν τα αληθινά αίτια στην αντίθεση των ιδιοκτητών προς το φασιστικό καθεστώς, κάτι όχι απολύτως εξακριβωμένο.

Μετά την απροθυμία των Ιταλών να υπογράψουν συμφωνία, επεστράφη στο εργοστάσιο κατασκευής του και μεταφέρθηκε εν συνεχεία στο Reuchlin, στο κέντρο δοκιμών της Luftwaffe, όπου ζήτησε να το αξιολογήσει. Οι Γερμανοί εξήραν την απόδοσή του, περισσότερο μάλιστα από τους Ιταλούς, και σχεδίαζαν την παραγγελία 1.000 μονάδων σε έκδοση εκπαιδευτικού μάχης δύο θέσεων με την ονομασία Ca.331G. Τα πράγματα δεν ευόδωσαν και οι λόγοι παραμένουν ακόμη και σήμερα ασαφείς και διφορούμενοι. Ενδεχομένως έχουν να κάνουν με την απροθυμία της Caproni να συνεργαστεί με τους τότε συμμάχους της Ιταλίας, φοβουμένη την απώλεια της βιομηχανίας της σε περίπτωση πιθανούς επικρατήσεως των Ναζί στον πόλεμο.

Η συνέχεια στο Military History

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

O Μασκ “τεμαχίζει” τον γυμνό βασιλιά, Ντόναλντ τον 1ο

"Αν δεν μπορείς να δεις το αστείο, τότε μάλλον εσύ είσαι το αστείο". Αυτός ο απλουστευτικός αφορισμός βρίσκει την εφαρμογή του στις ΗΠΑ του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ο δρόμος προς την 4η ελληνική FDI – τι ισχύει...

Το άρθρο που ακολουθεί γράφηκε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024 και δημοσιεύτηκε στο τεύχος  Οκτωβρίου της «Πτήσης», αλλά το περιεχόμενό του ισχύει και σήμερα  μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6 Ιουνίου 1944: Ο Ιερός Λόχος χτυπά στη...

3
Τμήμα του Ιερού Λόχου αποτελούμενο από 13 αξιωματικούς και 36 οπλίτες, υπό τον Αντισυνταγματάρχη Ανδρέα Καλίνσκη, εκτελεί επιδρομή κατά των νεωρίων στο λιμάνι της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Convair XB-46, ο ξεχασμένος εκπρόσωπος των πρώτων τζετ βομβαρδιστικών

Η ανάπτυξη του XB-46 ξεκίνησε το 1944, όταν το Υπουργείο Πολέμου των ΗΠΑ, εντυπωσιασμένο από τις εξελίξεις στην αεροπορική τεχνολογία της ναζιστικής Γερμανίας, εξέδωσε...

Martin XB-68, μια άγνωστη πρόταση για υπερηχητικό βομβαρδιστικό

Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, η ανάγκη για προηγμένα στρατιωτικά αεροσκάφη οδήγησε σε πολλά προγράμματα ανάπτυξης, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιδιώκουν την...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 29 Μαΐου 1935: Πρώτη πτήση του Messerschmitt Bf 109

"Αυτό το αεροπλάνο δεν θα πετάξει ποτέ για τη Luftwaffe". Τα λόγια αυτά ήταν τα πρώτα που περιέγραψαν την εντύπωση που προκάλεσε η αρχική...