14.8 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΈνα ελαφρύ υδροπλάνο με αναδιπλούμενες πτέρυγες στην Ελλάδα!

Ένα ελαφρύ υδροπλάνο με αναδιπλούμενες πτέρυγες στην Ελλάδα!

- Advertisement -

Στην όψη μοιάζει με ένα από τα gadgets που έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, στις περιπέτειές του, ο θρυλικός πράκτορας 007 ή με ένα από τα πρωτότυπα σχέδια για αεροχήματα που κατά καιρούς έχουν εμπνευστεί, αλλά δεν έχουν φτάσει ώς την κατασκευή τους, σχεδιαστές ανά τον πλανήτη. Αυτό που μοιάζει ουτοπικό γίνεται πραγματικότητα, τη στιγμή που βλέπει κανείς μπροστά στα μάτια του αυτό που, με ελάχιστο κόπο, βγάζει μέσα από ένα υπόστεγο, στην Πάχη Μεγάρων, ο Έλληνας πιλότος Κώστας Ρωσσίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων, και το ενεργοποιεί: ένα «διαστημικό» υδροπλάνο! 

Η συνέχεια τραβά τα βλέμματα όλων των υπόλοιπων χειριστών που βρίσκονται κοντά στο υπόστεγο, αφού μέσα σε λιγότερο από τρία λεπτά, ένα ολόκληρο αεροσκάφος με «μαζεμένα φτερά» μετατρέπεται σε υπερσύχρονο λευκό άλμπατρος, που «είναι έτοιμο να πετάξει με λίγα λίτρα ταπεινής βενζίνης σαν αυτή που χρησιμοποιούμε στα αυτοκίνητα μας» σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πλέον έμπειρος χειριστής υδροπλάνων στην Ελλάδα.

«Αυτό είναι εφικτό το 2021 πια, αφού πλέον τα υδροπλάνα έχουν φτάσει να χρησιμοποιούν τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες σε υλικά και σχεδίαση, κάτι που εκτοξεύει την ποιότητα για το “αρχαιότερο” αεροπορικό μέσο μετακίνησης της ανθρωπότητας», τονίζει ο κ. Ρωσσίδης.

«Είναι αλήθεια πως μόνο με ένα υδροπλάνο και δη ένα τέτοιου τύπου που διαθέτει τεχνολογία αιχμής, χώρο για δύο άτομα με αποσκευές κι εάν χρειαστεί θα… στριμωχτεί σε ένα γκαράζ σαν αυτά που όλοι έχουμε στα σπίτια μας, μπορούμε να πούμε πως πράγματι είναι εφικτό να πετάμε σε κάθε σημείο γης, σε κάθε υδάτινη περιοχή, σε κάθε λίμνη, λιμνοθάλασσα, ακτή και νησί. Πρόκειται για κάτι επαναστατικό, που δείχνει πόσο “ταιριάζει” ένα υδροπλάνο με την Ελλάδα», εξηγεί ο πολύπειρος πιλότος, κυβερνήτης στον χώρο της πολιτικής αεροπορίας επί τρεις δεκαετίες, που έχει χειριστεί από τα «τζάμπο» 747 αεροσκάφη μέχρι και τα υπερελαφρά με τα 300 κιλά βάρος.

Μετά το άπλωμα των φτερών του γοητευτικού υδροπλάνου, που «είναι το μόνο του τύπου σε όλη την Ευρώπη και είναι τιμή μας που πετά από ελληνικό έδαφος», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Ρωσσίδης, το πάτημα ενός κουμπιού αρκεί για να ενεργοποιηθεί ένα κόκπιτ που θυμίζει τα υπερ-αυτοκίνητα των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

«Είναι μέσο που μπορεί να πετά σε όλη τη χώρα, με έναν ήπιο κυματισμό και στη συνέχεια ο χειριστής και ο/η συνοδός του να κάνουν, μόλις προσθαλασσωθούν, τα πάντα! Να κολυμπήσουν, να χαρούν μια ακρογιαλιά, να… ψαρέψουν ή απλώς να βουτήξουν και μετά να απογειωθούν για να επιστρέψουν σε ένα υδατοδρόμιο, μόλις αυτά θα έχουν δημιουργηθεί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας μας», προσθέτει ο έμπειρος πιλότος.

 Άφιξη στη Θεσσαλονίκη και κατευθείαν για… καφέ

Πρόκειται για ένα αμφίβιο υδροπλάνο που ανήκει στην κατηγορία Light sport Aircraft, και έχει σχεδιαστεί και παράγεται από την ICON AIRCRAFT στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Τέτοια μέσα «ταιριάζουν γάντι» σε χώρες με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας, αφού φτιάχτηκαν όχι για να ανταγωνιστούν άλλα αεροπλάνα σε ταχύτητα, αλλά με γνώμονα «να αποτελούν απόλυτα εργαλεία αναψυχής και τουριστικής αξιοποίησης, να «ανταγωνιστούν» στην ουσία περισσότερο τα ταχύπλοα σκάφη, τις μοτοσυκλέτες κ.ά. ως εργαλεία «διάδρασης» με τον κόσμο μας και το περιβάλλον μιας περιοχής.

Ποια μπορεί, όμως, να είναι η ενδεικτική χρήση, στην Ελλάδα, ενός τέτοιου μέσου; «Το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 685 κιλά, το πτυσσόμενο υδροπλάνο χωράει δύο επιβάτες, έχει δεξαμενή στα 75 λίτρα, καίει αμόλυβδη βενζίνη αυτοκινήτου με μέση ωριαία κατανάλωση 12-14 λίτρα -όσο ένα… SUV!- και ταξιδεύει με 160-170 χλμ/ώρα μέχρι και 800 χιλιόμετρα. Ας σκεφτούμε πως σε μια πτήση Αθήνα- Θεσσαλονίκη, η απόσταση είναι 285 χιλιόμετρα, η πτήση διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά και θα “καούν” 33 λίτρα. Συγκρίνετέ το με ένα αυτοκίνητο και με όλα τα έξοδα -καύσιμα, διόδια κλπ- και σκεφτείτε πως το υδροπλάνο θα σηκωθεί από το νερό, π.χ στο Φάληρο, και θα προσθαλασσωθεί κατευθείαν στην Καλαμαριά για… καφέ, ενώ οι άλλοι θα περιμένουν στα διόδια. Γίνεται κάπως έτσι αντιληπτό πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει συνήθειες στις μετακινήσεις και να δώσει μια ακόμη επιλογή. Μήπως τελικά ένα τέτοιο μέσο δεν είναι και τόσο αργό;», διερωτάται χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων.

Με το εσωτερικό να έχει σχεδιαστεί από μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, το εξωτερικό από αρχισχεδιαστή ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έναν κινητήρα ψεκασμού 100 ίππων με διατάξη pusher, ενσωματωμένο αλεξίπτωτο για να «πέσει» με απόλυτη ασφάλεια στο έδαφος, εάν κάτι συμβεί, και τη δημιουργό εταιρεία «να αναφέρει ότι 35% των πελατών της δεν είναι χειριστές», το λευκό, με τα πανάλαφρα carbon υλικά, υδροπλάνο, που διπλώνει, «δίνει την αίσθηση στον χειριστή ότι βρίσκεται στο εσωτερικό ενός σπορ αυτοκινήτου».

«Για την ευστάθεια στο νερό έχει δανειστεί αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από τη θρυλική Dornier, όπως οι υδροπτέρυγες (waterwings) και η όλη σχεδίαση έχει δοκιμαστεί για περιβάλλοντα όπως η Ελλάδα», εξηγεί ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων.

«Αξίζει να δούμε λοιπόν τι μπορεί να κάνει αυτή η μικρή αεράκατος σε ένα περιβάλλον, όπως η Ελλάδα, με ένα σύμπλεγμα χιλιάδων νησιών, ατέλειωτες παραλίες, λίμνες, αλλά και ταυτόχρονα μεγάλους ορεινούς όγκους!», καταλήγει ο κ. Ρωσσίδης.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Απριλίου 1986: Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ

0
Ο αντιδραστήρας Νο 4 του πυρηνικού εργοστασίου του Τσερνομπίλ στην Ουκρανία αστοχεί με αποτέλεσμα το χειρότερο πυρηνικό ατύχημα στην ιστορία. Αυτό συνέβη στη 01:23...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

FM Gerapetritis responds in parliament to opposition question on Western Balkans issues

Greece is the country primarily "with a strategic relationship with countries of the Western Balkans," Foreign Affairs Minister George Gerapetritis said in parliament on...

Deputy FM Papadopoulou visits Korea, meets with counterpart Chung Byung-won

Deputy Foreign Affairs Minister Alexandra Papadopoulou visited the Republic of Korea, where she met with her counterpart, Chung Byung-won, from April 23 to 26.They...

Dendias: Greece would consent to a written request by France for dispatch of Crotale system for Olympics

"If France expresses in writing the verbal request for the supply of Crotale for the protection of Paris during the Olympic Games, Greece will...