14 C
Athens
Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣυντριβή F-5E: Η Αεροπορία της Ταϊβάν αποσύρει τα ‘Tiger’

Συντριβή F-5E: Η Αεροπορία της Ταϊβάν αποσύρει τα ‘Tiger’

- Advertisement -

Το πρόσφατο ατύχημα με μονοθέσιο F-5E ανοικτά των ανατολικών ακτών της Ταϊβάν έδωσε την χαριστική βολή στον τύπο, ανοίγοντας τον δρόμο για την απόσυρση των F-5E/F Tiger II μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η Αεροπορία θα αντικαταστήσει τα 33 τζετ που επιχειρούν από την βάση Τσίχάν στην επαρχία Τάϊτούνγκ με 66 εγχώριας παραγωγής προηγμένα εκπαιδευτικά T-5 Brave Eagle AJT τα οποία κατασκευάζει η κρατική Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC) δήλωσε ο υπουργός Άμυνας, Γιέν Ντο-φα, μόλις μια ημέρα μετά την συντριβή του μαχητικού.

Προτεραιότητα θα δοθεί στην απόσυρση των F-5 της Τάϊτούνγκ και κατόπιν θα ακολουθήσουν τα αεροσκάφη τα οποία επιχειρούν από την αεροπορική βάση Γκάνγκσέν, είπε. Οι δηλώσεις του υπουργού πριν την έκδοση πορίσματος για το τί οδήγησε στην απώλεια του μαχητικού έγιναν μετά την επίσκεψή του στην οικογένεια του άτυχου πιλότου η οποία θεωρεί ότι η ηλικία των συγκεκριμένων αεροσκαφών ενδεχομένως έπαιξε ρόλο στο ατύχημα.

Ο χειριστής του ‘5261’, Σμηναγός Τσου Κουάν-μόν, ανέφερε «αστοχία στον δεξιό κινητήρα» λίγο μετά την απογείωσή του στις 07:29 πμ από το Τσίχάν μαζί με ένα άλλο αεροσκάφος του ιδίου τύπου για εκπαίδευση σε βασικούς ελιγμούς μάχης. Αν και κατάφερε να εκτιναχθεί, ανασύρθηκε αναίσθητος από την θάλασσα στις 08:17 πμ. Το ελικόπτερο UH-60M που τον περισυνέλλεξε προσγειώθηκε στο Τσίχάν στις 08:44 πμ και από εκεί ο πιλότος διακομίσθηκε στο νοσοκομείο Mackay Memorial Hospital της Τάϊτούνγκ όπου υπέκυψε στις 09:27 πμ δίχως να καταστεί δυνατή η ανάνηψή του.

Στα δικινητήρια F-5E/F η απώλεια ενός κινητήρα δεν οδηγεί απαραιτήτως σε συντριβή, επηρεάζει όμως την ευελιξία του, επεσήμανε στους δημοσιογράφους ο Αρχηγός του Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Χουάνγκ Τσί-γουέϊ. Η επιτυχής εγκατάλειψη ενός αεροσκάφους εξαρτάται από την στάση του χειριστή κατά την εκτίναξή του, την κλίση και την ταχύτητα που έχει το αεροσκάφος καθώς και τις δυνάμεις που ασκούνται στον θόλο του αλεξιπτώτου, θυμίζει.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Άμυνας της Ταϊβάν, τα F-5E/F της RoCAF το διάστημα 1994-2000 πέρασαν ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού από την κατασκευάστρια εταιρία το οποίο επέκτεινε το όριο της επιχειρησιακής ζωής τους στις 14.779 ώρες πτήσης. Ο μέσος όρος για τα αεροσκάφη του στόλου είναι 7.825 ώρες και με την σωστή συντήρηση μπορούν να συνεχίσουν να πετούν με ασφάλεια, επεσήμανε ο υπουργός.

Το F-5E που πετούσε ο Σμηναγός Τσου, κατασκευής του 1980, είχε συνολικά 6.260 ώρες και είχε περάσει από περιοδική συντήρηση από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο πέρυσι. Έκτοτε είχε βάλει 266 ώρες πτήσης. Προς το παρόν, τα αίτια του ατυχήματος παραμένουν άγνωστα μέχρι να περισυλλεγεί το τζετ. Ήδη ένα ναρκοθηρικό του Ναυτικού και ιδιώτης εργολάβος εργάζονται για την ανέλκυση των συντριμμιών.

Τοπικά ΜΜΕ υπενθυμίζουν ότι από το 2006 έχουν σημειωθεί πέντε θανατηφόρα ατυχήματα (ένα με μονοθέσιο F-5E και τέσσερα με διθέσια F-5F) στα οποία έχασαν την ζωή τους εννέα χειριστές. Σε ένα ακόμη ατύχημα με F-5F το 2001 το διμελές πλήρωμά του φέρεται ακόμη αγνοούμενο.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

31
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Νοεμβρίου 1943: Μάχη της Λέρου, η τελευταία...

1
Ξεκινά η Μάχη της Λέρου με την απόβαση γερμανικών στρατευμάτων στο νησί.Η Λέρος είχε καταληφθεί από τους Ιταλούς στον ιταλοτουρκικό πόλεμο το 1912, μαζί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Υποστηρίζοντας το F-35: Ελληνο-ολλανδική ημερίδα με κρίσιμα διδάγματα για εμάς

Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ημερίδα που διοργανώθηκε από την Ένωση Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας & Άμυνας (Ε.ΕΛ.Ε.Α.Α.) σε συνεργασία με τον Ολλανδικό κρατικό...

Πρώτη πτήση του δεύτερου πρωτότυπου Hurjet-βίντεο

Την παρθενική του πτήση πραγματοποίησε το δεύτερο πρωτότυπο του Hurjet της TAI/TUSAS, διάρκειας 26 λεπτών κατά την οποία έφτασε σε ύψος 10.000 ποδών και...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: J-20 Mighty Dragon, η κινεζική άποψη για “βαρύ” stealth μαχητικό

Το μαχητικό stealth 5ης γενιάς, J-20 Mighty Dragon, δεν είναι μόνο μια τεχνολογική πρόκληση αλλά και μια έκφραση της φιλοδοξίας της Κίνας, να επιδείξει...