Αν και το Χιλιανό Ναυτικό έχει παρουσιάσει ολοκληρωμένη μελέτη για το πρόγραμμα κατασκευής νέων φρεγατών, ένα τέτοιο εγχείρημα δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν το 2023, οδηγώντας και μαθηματικά στην αγορά των Adelaide για την κάλυψη των άμεσων επιχειρησιακών αναγκών.
Το φιλόδοξο πρόγραμμα βασίζεται στη συνεργασία του ναυτικού με πανεπιστήμιο της χώρας και αφορά την εγχώρια κατασκευή πλοίων μεγέθους φρεγάτας, μήκους 132m και εκτοπίσματος 5.200t. Τα οφέλη θα είναι τεχνολογικά και οικονομικά και το έργο θα επιτρέψει την επένδυση του 30% του ποσού που απαιτείται στο εσωτερικό. Επιπλέον, η εγχώρια κατασκευή οκτώ φρεγατών θα επιφέρει μείωση 12% στο κόστος σε σχέση με την κατασκευή τους στο εξωτερικό, ξεκαθαρίζει το «Infodefensa».
Τί σχέση έχουν οι Adelaide; Η Χιλή διατηρεί σε υπηρεσία δύο Α/Α φρεγάτες L και μία ανθυποβρυχιακή φρεγάτα Type 22, που πρέπει να αντικαταστήσει στα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Τα ναυπηγεία που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο κατασκευής των νέων φρεγατών δεν είναι σε θέση να αρχίσουν το πρόγραμμα πριν το 2023 (τότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός παγοθραυστικού με εκτόπισμα τουλάχιστον 10.000t) και το πρώτο πλοίο δεν μπορεί μοιραία να παραδοθεί πριν το 2030. Οι Adelaide πωλούνται τώρα από την Αυστραλία και μπορούν να καταλήξουν άμεσα στο Χιλιανό Ναυτικό.
Πέρα από τις Adelaide, υπάρχουν συζητήσεις και για τις δύο ολλανδικές M. Ωστόσο είναι παρήγορο πως οι Μ δεν αναφέρονται τελευταία στην τοπική επικαιρότητα…
Χάνουμε και τις Adelaide; Η Χιλή μαζεύει τα πλοία που ενδιαφέρουν το ΠΝ κι εμείς απλά κοιτάμε…