Η Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Αμυντικών Προγραμμάτων του Πενταγώνου (Defense Advanced Research Projects Agency – DARPA) ακύρωσε το ερευνητικό πρόγραμμα ARES που ανέπτυσσε σε συνεργασία με τις εταιρείες Lockheed Martin και Piasecki Aircraft αναφέροντας το υψηλό κόστος ως αιτία.
Το πρότζεκτ αποσκοπούσε στην ανάπτυξη ενός αεροσκάφους κατακόρυφης απο-προσγείωσης (VTOL) με δυο περιστρεφόμενους κεκαλυμμένους κύριους ρότορες για τη μεταφορά στρατιωτικού φορτίου.
Το ARES (Aerial Reconfigurable Embedded System – Εναέριο Διαμορφώσιμο Ολοκληρωμένο Σύστημα) θα έπρεπε να παραδίδει και να ανακτά αποσπώμενα φορτία, μεταξύ των οποίων κιβώτια φορτίου, κλωβούς διακομιδής τραυματιών και αισθητήρων πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR).
Χρηματοδοτήθηκε από το Σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών (USMC), το οποίο έχει δεδηλωμένο για αεροσκάφη της VTOL για την υποστήριξη των μονάδων του εκστρατείας. Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος ενδιαφέρεται για μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV) διοικητικής μέριμνας για τον εφοδιασμό των δυνάμεων του, επειδή οι φάλαγγες οχημάτων είναι ευάλωτες σε ενέδρες.
Παρ ‘όλα αυτά, το πρότζεκτ δεν ήταν αρκετά επιτακτικό για να συνεχιστεί, σύμφωνα με την DARPA: «Μετά από εκτεταμένες δοκιμές των εξαρτημάτων, υποσυστημάτων και επί του εδάφους του αεροχήματος ARES, η DARPA και οι Πεζοναύτες αποφάσισαν να τερματίσουν περαιτέρω επενδύσεις στο πρόγραμμα λόγω σημαντικής αύξησης του κόστους και καθυστερήσεων».
Η Υπηρεσία σημειώνει ωστόσο ότι «το πρότζεκτ ήταν μια ερευνητική προσπάθεια για τεχνικούς κινδύνους για μια μελλοντική πλατφόρμα VTOL που θα μπορούσε να πετάξει και ως όχημα σταθερής πτέρυγας. Η επένδυση προσέφερε μείωση τεχνικών κινδύνων σε δυνητικά μελλοντικά προγράμματα του υπουργείου αφού στα πλαίσιά του αναπτύχθηκε λογισμικό ελέγχου πτήσης για να διαχειριστεί πολύπλοκες διαμορφώσεις. ωριμάζοντας μια μοναδική προσέγγιση με περιστρεφόμενους ρότορες.»
Υπήρχε η προσδοκία ότι το πρότζεκτ ARES θα μπορούσε να αποδώσει ένα UAV με ωφέλιμο φορτίο 3.000 λίβρες (1.361 κιλά), το οποίο υποτίθεται ότι θα ήταν πάνω από το 40% του μέγιστου βάρους απογείωσης του αεροσκάφους.
Το αερόχημα θα έπρεπε να είναι σε θέση να προσγειωθεί σε απροετοίμαστους χώρους και πλοία σε μια επιφάνεια που θα ήταν περίπου το μισό της επιφάνειας που απαιτείται συνήθως από ένα συμβατικό ελικόπτερο παρόμοιας ανυψωτικής ικανότητας.
Η ακύρωση του ARES δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο για τους Πεζοναύτες αφού έχει κι άλλα ερευνητικά προτζεκτ σε εξέλιξη.
5 μη επανδρωμένα συστήματα ελικοπτέρων MQ-8C για το αμερικανικό Ναυτικό
Ξύλινο (!) drone διοικητικής μέριμνας δοκιμάζουν οι Αμερικανοί Πεζοναύτες