Οι εξετάσεις έχουν πάντα στρες για τον εξεταζόμενο, ιδίως όταν δίνει για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρο! Εδώ αν δεν κάνεις κάτι σωστά «κόβεσαι» –στην καλύτερη περίπτωση. Στην χειρότερη καραδοκεί ο ωκεανός ή ακόμη χειρότερα, ramp strike…
Η Ανθυποπλοίαρχος Έμιλυ Ντέιβιντσον έχει ήδη μερικές προσνηώσεις με C-2A Greyhound στο ενεργητικό της όμως για να πιστοποιηθεί ότι είναι ικανή να εκτελεί αποστολές COD (Carrier Onboard Delivery) σε αεροπλανοφόρο εν πλω πρέπει να εκτελέσει δέκα ασφαλείς «traps» μόνη της, χωρίς λάθη. Είναι πιο δύσκολο απ’ ότι φαίνεται, αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που δεν περνούν όλοι την δοκιμασία του carrier qualification.
Το C-2A είναι ένα αεροπλάνο χωρίς ιδιαίτερα βίτσια που υπηρετεί πιστά πέντε και πλέον δεκαετίες. Όμως το να κατεβάσεις ένας δικινητήριο 23 τόννων σε ένα «γραμματόσημο» στην μέση του ωκεανού και το οποίο μάλιστα… κουνιέται, σίγουρα δεν είναι εκδρομή.
Με την ένταση εμφανή στα χαρακτηριστικά της και το βλέμμα στο οπτικό βοήθημα (the ‘meatball’) στην αριστερή πλευρά του αεροπλανοφόρου που δείχνει στον πιλότο αν βρίσκεται στο σωστό ίχνος καθόδου, η Ανθυποπλοίαρχος προσεγγίζει για προσνήωση στο USS George Washington (CVN 73) με το ένα χέρι στις μανέτες και το άλλο στο χειριστήριο για συνεχείς διορθώσεις. Την πρώτη φορά πέφτει «μακρύς» και χρειάζεται να εκτελέσει go around: ισχύ στους κινητήρες, το κατάστρωμα φεύγει σε δευτερόλεπτα κάτω από το Greyhound και επανακύκλωση για μια ακόμη προσπάθεια.
Ο εκπαιδευτής δίπλα της παρακολουθεί προσεκτικά και παρέχει συμβουλές ήρεμα για να μην την αγχώσει. Η Έμιλυ πετά το αεροπλάνο σαν να είναι προέκτασή της, ‘calls the ball’ και έρχεται αποφασιστικά για προσνήωση. Αυτή την φορά το C-2A «σκάει» σωστά στο κατάστρωμα πιάνοντας το συρματόσχοινο No 3. H δέκατη ασφαλής προσνήωση που απαιτείται είναι γεγονός και η Ανθυποπλοίαρχος Ντέιβιντσον μπορεί πλέον να πετά το αεροπλάνο με φορτίο και επιβάτες στα αεροπλανοφόρα του Στόλου.
Η ικανοποίησή της είναι έκδηλη. Πέρασε τις εξετάσεις και πλέον είναι «Q’ed» (qualified). Δεν είναι εύκολο και δεν τα καταφέρνουν όλοι. Κανείς όμως δεν είπε ότι είναι. Ίσως αυτό να εξηγεί γιατί οι πιλότοι του Ναυτικού φορούν χρυσά διακριτικά ιπταμένου!
Αλέξανδρος Θεολόγου
C-2A CQ: Η Ανθυποπλοίαρχος Έμιλυ δίνει εξετάσεις
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Ιταλική πρόταση για φρεγάτα PPA EVO, “πάνοπλη” με 64 κελιά εκτόξευσης...
Όπως μεταδίδει το ιταλικό site RID, η Fincantieri παρουσίασε μια πρόταση στην έκθεση Euronaval 2024, για μια εξελιγμένη φρεγάτα κλάσης PPA, αλλά με την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Νοεμβρίου 1941: Η βύθιση του “Αρμενία”, τραγωδία...
Κατά τη διάρκεια της εκκένωσης της Κριμαίας, γερμανικά Heinkel He-111 τορπιλίζουν το σοβιετικό πλοίο-νοσοκομείο MV "Αρμενία".Το πλοίο ήταν ένα επιβατηγό/μεταφορικό, εκτοπίσματος 5.000 τόνων που...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...