Η ισραηλινή Αεροπορία προήγαγε τιμητικά τον Γιόρα Επστάιν, 80 χρονών σήμερα, με τον βαθμό του ταξίαρχου σε αναγνώριση της μάχιμης προσφοράς του στην χώρα κατά την διάρκεια των αραβoϊσραηλινών πολέμων.
Ο Επστάιν κατά την διάρκεια των πολέμων αυτών είχε 17 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις με μαχητικά αεροσκάφη, γεγονός που τον καθιστά τον άσο με τις περισσότερες εναέριες νίκες στην μετά Β’ ΠΠ εποχή των σύγχρονων μαχητικών τζετ υψηλών επιδόσεων.
Το αξιοσημείωτο της μακράς του σταδιοδρομίας ήταν η αρχική του απόρριψη ως πιλότος αεροσκαφών για ιατρικούς λόγους. Ωστόσο ένας παράγοντας που έκανε ανέκαθεν τις ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις να ξεχωρίζουν – και να κερδίζουν πολέμους – ήταν ότι έδιναν ευκαιρίες στους άξιους να ξεχωρίσουν και να εξελιχθούν.
Ο Επστάιν μπήκε στον ισραηλινό Στρατό το 1956 απορρίφθηκε από την αεροπορική ακαδημία ως πιλότος, αλλά έγινε δεκτός ως οπλουργός. Έπειτα έκανε αίτηση για ειδική μονάδα αλεξιπτωτιστών όπου έγινε δεκτός και εξελίχθηκε μέχρι εκπαιδευτής.
Έπειτα έκανε έφεση για την απόρριψή του από την ακαδημία και τελικά έγινε δεκτός. Αποφοίτησε το 1963 ως πιλότος ελικοπτέρων. Έπειτα μετά από νέα αίτηση έγινε δεκτός ως πιλότος μαχητικών.
Η πρώτη του νίκη σε αερομαχία ήταν εναντίον ενός αιγυπτιακού Sukhoi Su-7 κατά τη διάρκεια του πολέμου έξι ημερών το 1967.
Κατά τη διάρκεια του πολέμου φθοράς , ο Επστέιν υπηρέτησε ως υπδιοικητής Μοίρας μαχητικών της Αεροπορίας και κατέρριψε αεροσκάφη. Αλλά οι μεγαλύτερες του επιτυχίες ήταν κατά τη διάρκεια του πολέμου του Γιομ Κιπούρ, όπου κατέρριψε 12 αεροσκάφη.
Το 1977 ο Επστάιν αποστρατεύτηκε, αλλά κατά την πάγια τακτική στο Ισραήλ, παρέμεινε εν ενεργεία έφεδρος πιλότος όπου ήταν διοικητής της 254 Μοίρας Εφεδρείας. Έπειτα μετά από την απαραίτητη εκπαίδευση, πιστοποιήθηκε ως πιλότος και στα νέα τότε F-16!
Συνολικά σε όλη του την σταδιοδρομία συμπλήρωσε περί τις 9.000 ώρες πτήσης, κάτι περισσότερο από έναν ολόκληρο χρόνο.
Προαγωγή σε ταξίαρχο για τον άσο των αραβοϊσραηλινών πολέμων
- Advertisement -

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
WSJ: Πόσο κινδυνεύει η ουκρανική άμυνα από την αμερικανική απόσυρση –...
Σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην άμυνα της Ουκρανίας θα προκαλέσει το πάγωμα της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας που βρίσκεται σε ισχύ από την περασμένη εβδομάδα με...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Μαρτίου 1978: Κάνει την πρώτη του πτήση...
Στις 10 Μαρτίου 1978 πρωτοπέταξε το δελταπτέρυγο Mirage 2000, ένα αεροσκάφος που θα υπηρετούσε πρώτα ως αναχαιτιστικό άρνησης εχθρικής εναέριας κυριαρχίας και αργότερα ως...
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...