14.8 C
Athens
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΔεν «πετάει» το εκπαιδευτικό βασικού σταδίου της ΠΑ

Δεν «πετάει» το εκπαιδευτικό βασικού σταδίου της ΠΑ

- Advertisement -

 
Ο Α/ΓΕΑ μπορεί στην πρόσφατη συνέντευξή του «εφ’ όλης της ύλης» να αναφέρθηκε με ενθαρρυντικό τρόπο στην προοπτική αντικατάστασης των Τ-41 ως «ζήτημα που απασχολεί εδώ και καιρό την ηγεσία της ΠΑ» και  σημείωσε για το «πακέτο» της προμήθειας της τάξης των 7,5 εκ ευρώ διευκρινίζοντας ότι είναι ήδη προϋπολογισμένο από τα υφιστάμενα λειτουργικά κονδύλια της ΠΑ αλλά το σχετικό πρόγραμμα όχι μόνο δεν «πετάει» αλλά διαφαίνεται και αδιέξοδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο δεύτερος κατά σειρά διαγωνισμός που «έτρεχε» από το καλοκαίρι, μετά από μια μακρά περίοδο αξιολόγησης ακυρώθηκε και τα ενδιαφερόμενα μέρη κλήθηκαν σε… διαβουλεύσεις ενόψει τρίτης προσπάθειας (ελπίζουμε όχι και φαρμακερής…)
Να υπενθυμίσουμε βέβαια ότι η πρώτη προσπάθεια έπεσε θύμα της αστοχίας να υπολογιστεί (μέσω έρευνας αγοράς;) το δυνητικό κόστος και ο διαγωνισμός «βγήκε» με προϋπολογισμό κάτω από το μισό του (ρεαλιστικού) κόστους και φυσικά κανείς δεν προσήλθε.  Όταν  η «γκάφα» έγινε αντιληπτή άρχισε το κόψιμο και ράψιμο προκειμένου να προσαρμοστούν τα διαθέσιμα χρήματα στις ανάγκες. Κάπου εκεί όμως οι πληροφορίες έλεγαν ότι «κόπηκαν» και πολλές από τις θετικές αρχικές προβλέψεις του νέου εκπαιδευτικού (ανάμεσά τους και το glass cockpit) που όμως θα κληθεί να υπηρετήσει την ΠΑ για πολλές δεκαετίες. Γνώστες μάλιστα του θέματος ανέφεραν ότι οι περικοπές υποβάθμισαν σημαντικά τη δυνητική αξία των νέων εκπαιδευτικών.
Παρόλα αυτά ο νέος διαγωνισμός έγινε αλλά… τζίφος!
Το πρόβλημα όμως που ακυρώνει τους διαγωνισμούς και φαίνεται να οδηγεί το όλο θέμα σε αδιέξοδο είναι άλλο και είναι εγγενές μέσα στις ίδιες τις προδιαγραφές του. Πιο συγκεκριμένα η διαδικασία επιλογής  μέσω κριτηρίων προσπαθεί να γεφυρώσει δυο πολύ διαφορετικούς κόσμους στον συγκεκριμένο χώρο της αεροπορικής βιομηχανίας, τον έναν με παραδοσιακές μεταλλικές σχεδιάσεις και τον άλλο με κατασκευές από σύνθετα υλικά που βέβαια απέχουν μεταξύ τους παρασάγγας. Αρκετές προδιαγραφές  και κριτήρια που μπορούν να ισχύσουν για τις μεν αποκλείουν τις δε και το αντίστροφο. Επιπλέον, κανείς δεν λαμβάνει την απόφαση να πάει υπέρ της μιας ή της άλλης λύσης γιατί φυσικά φοβάται ότι κάποια στιγμή μπορεί να κατηγορηθεί για «στημένο» διαγωνισμό και «φωτογραφικές» διατάξεις. Ακόμη όμως και αν γίνει αυτό, υπάρχει ο φόβος προσφυγών που θα τινάξουν την όποια διαγωνιστική προσπάθεια στον αέρα.
Έτσι τώρα φαίνεται ότι το πράγμα πηγαίνει στην αντίθετη άκρη και μαγειρεύεται ένα πολύ γενικό πλαίσιο που θα επιτρέψει μεν την συμμετοχή όλων αλλά θα κάνει πολύ δύσκολη ή και αδύνατη την επιλογή με πραγματικά συγκριτικά κριτήρια και φυσικά ο κίνδυνος προσφυγών είναι όχι απλώς πιθανός αλλά σίγουρος.
Τι μέλει γενέσθαι;
Άγνωστο προς το παρόν και θα πρέπει να περιμένουμε τις διαβουλεύσεις και φυσικά οι Ίκαροι θα περιμένουν ακόμη περισσότερο τα νέα αεροπλάνα!
Το χειρότερο όμως είναι (και με την μέχρι τώρα εμπειρία από το πρόγραμμα των F-16V) ότι προγράμματα είναι πολύ δύσκολο να γίνουν…

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

84
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου 1996: Ίμια, ο “πόλεμος των σημαιών”...

14
Θορυβημένος από τις δηλώσεις του τουρκικού ΥΠΕΞ μετά την χριστουγεννιάτικη προσάραξη τουρκικού πλοίου στις βραχονησίδες Ίμια, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

FOAS, όταν η Βρετανία είδε το μέλλον της Αεροπορίας της, αλλά το εγκατέλειψε

Το FOAS (Future Offensive Air System) ήταν μια πρωτοβουλία της Βρετανικής κυβέρνησης, με στόχο την συνολική αντικατάσταση των δυνατοτήτων των αεροσκαφών Tornado GR4, όχι...

Γ. Γεραπετρίτης: Η ελληνική διπλωματία παραμένει σε εγρήγορση, είναι έτοιμη για όλα τα σενάρια

«Η ανάπτυξη ενός ειλικρινούς διαλόγου με την Τουρκία ως του μόνου βιώσιμου μέσου για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης συνιστά εθνική στρατηγική επιλογή», αναφέρει ο...

Απ. Τζιτζικώστας στο Ντάβος: για το μέλλον των αερομεταφορών, του τουρισμού, της ηλεκτροκίνησης

Στην ετήσια συνάντηση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ του Νταβός συμμετείχε ο Ευρωπαίος επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας. Είχε σειρά επαφών στο περιθώριο...