Σοβαρό κενό ασφαλείας στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας αποκάλυψε το ιαπωνικό μέσο Nikkei σε έρευνα του. Συγκεκριμένα USB sticks κινεζικής προέλευσης, μετέφεραν ιούς που είχαν δημιουργηθεί από Κινέζους χάκερ, σε κλειστά δίκτυα υπολογιστών του Ιαπωνικού Στρατού Ξηράς.
Τα στικάκια είχαν διανεμηθεί σε διάφορες μονάδες για να χρησιμοποιηθούν ως μέσα αποθήκευσης σε ανθρωπιστική επιχειρήση που έκανε ο Στρατός, μετά από πολύνεκρο σεισμό που είχε γίνει στη χώρα στις αρχές του 2024. Κανείς δεν τα ήλεγξε όμως για την ασφάλεια τους, παρά μόνο ένα χρόνο αργότερα, όταν ένας στρατιώτης ανέφερε πως ο υπολογιστής του, αργούσε στη λειτουργία του.
Από ότι καταγράφει το Nikkei, ο ιός που περιείχαν τα στικάκια ενεργοποιούταν αμέσως με τη σύνδεση τους σε υπολογιστή και μολύνθηκαν πάνω από 50 μηχανήματα, με τα μισά να διαχειρίζονται απόρρητα δεδομένα όπως μετακινήσεις μονάδων.
Τα στικάκια ήταν κινεζικά πλαστά, φθηνότερα από τα αυθεντικά, όπου αντί για κανονικά chips μνήμης, περιείχαν αργές κάρτες microSD με ενσωματωμένο κακόβουλο λογισμικό – πιθανότατα εγκατεστημένο από κατασκευής.
To περιστατικό προστίθεται σε μια μεγάλη σειρά από κινεζικές κυβερνοεπιθέσεις κάθε τύπου σε δυτικές χώρες, με διάφορα μέσα (π.χ. το 2018 είχαν ανακαλυφθεί μητρικές πλακέτες υπολογιστών, κατασκευασμένες στην Κίνα, που είχαν εξτρά τσιπ επάνω τους τοποθετημένα από το εργοστάσιο, τα οποία άνοιγαν “πόρτα” διαρροής δεδομένων).