25.6 C
Athens
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗGoofy's back! Το θρυλικό Albatross θα κατασκευάζεται και πάλι στην Αυστραλία

Goofy’s back! Το θρυλικό Albatross θα κατασκευάζεται και πάλι στην Αυστραλία

- Advertisement -

Μετά από μια θρυλική καριέρα με 28 χρήστες για μισό αιώνα, η αεράκατος Albatross G-111 αναγεννάται από την τέφρα της και ετοιμάζεται να ανοίξει και πάλι τα φτερά της πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Μια νέα έκδοση του Albatross αναμένεται σύντομα να βγει από γραμμή παραγωγής σε εργοστάσιο του Darwin της Αυστραλίας, με νέο σύνολο ψηφιακών ηλεκτρονικών συστημάτων πτήσης και ενισχυμένους κινητήρες turboprop από την Pratt & Whitney.

Κινητήριος δύναμη πίσω από αυτήν την ιδέα είναι η βιομηχανία Amphibian Aerospace Industries (AAI). Η εταιρεία δικαιολόγησε την απόφασή της να επανεκκινήσει την κατασκευή ενός παλιού σχεδίου εξαιτίας της ευκολίας κατασκευής, της αξιοπιστίας του και της αποδεδειγμένα ευρείας χρήσης σε πολλά καθήκοντα, μεταξύ τους την Έρευνα και Διάσωση και την εναέρια περιπολία για τον έλεγχο των θαλασσών και την επιτήρηση των ακτών.

Η κρυφή ζωή των μαύρων Albatross

Κατά τον 2ο Παγκόσμιο οι Συμμαχικές χώρες χρησιμοποίησαν ευρέως αερακάτους, αεροπλάνα με ικανότητα πτήσης σε χαμηλά ύψη ερευνώντας για κινήσεις του εχθρικού στόλου, διασώζοντας με προσθαλάσσωση ναυαγούς και πιλότους που είχαν καταρριφθεί και ανεφοδιάζοντας απομονωμένες φρουρές. Η αεράκατος G-111 κατασκευάστηκε μεταξύ 1947 και 1961 και χρησιμοποιήθηκε εκτενέστατα από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ τόσο στον πόλεμο της Κορέας όσο και του Βιετνάμ.

Το πρωτότυπο του HU-16 Albatross απογειώνεται το 1947

Η αυστραλιανή AAI αποκάλυψε ότι σχεδιάζει να αποκτήσει την πιστοποίηση της αεροπορικής βιομηχανίας CASA για το αεροσκάφος εντός 18 μηνών και να ξεκινήσει την παραγωγή του από το 2025. Ο πρόεδρός της, κ. Khoa Hoang,  “Πάει καιρός που έχει να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου ένα μεγάλο αεροσκάφος στο αυστραλιανό έδαφος και είναι νομίζω καιρός να το θεωρήσουμε ως βιώσιμη επένδυση για την Αυστραλία”.

“Η σημερινή ανακοίνωση είναι μόνο η αρχή καθώς ήδη επεξεργαζόμαστε τεχνολογίες νέας γενιάς για την παραγωγή νέων εκδόσεων, όπως ένα Albatross με υβριδικούς κινητήρες μηδενικών ρύπων και ακόμα μια επιμηκυμένη έκδοση 44 θέσεων”, πρόσθεσε.

SA-16A Albatross στη διάρκεια του πολέμου στην Κορέα

Η AAI εξαγόρασε τα δικαιώματα παραγωγής και χρήσης του Albatross πριν αρκετά χρόνια και με τον καιρό ανέπτυξε μια ικανή ομάδα ειδικών για να υποστηρίξει την ανάπτυξη της διαδικασίας παραγωγής του. Η τελική συμφωνία λέγεται πως υπήρξε προϊόν  συνεργασίας μεταξύ της AAI και της τοπικής κυβέρνησης της Βόρειας Επικράτειας της Αυστραλίας.

Ελληνικά HU-16B Albatross: «Τρίαινες» πάνω από το Αρχιπέλαγος  

Ο κ. Hoang αποκάλυψε πως η ΑΑΙ ανέπτυξε μια αλυσίδα συνεργατών σε τοπικό επίπεδο, όπως η Heat Treatment Australia και ο όμιλος Nupress, που συμμετέχουν σε τρέχοντα προγράμματα παραγωγής όπως στα σκέλη προσγείωσης του μαχητικού F-35 για να μετάσχουν στην παραγωγή του συστήματος προσγείωσης του Albatross, ενώ η θυγατρική της, 5 Rings Aerospace, συνεργάζεται με τις Australian Stroke Alliance και το πανεπιστήμιο RMIT για την ανάπτυξη και παραγωγή ενός σύγχρονου συνόλου αποστολής εναέριου ασθενοφόρου.

“Υπάρχει τεράστια ανάγκη σε παγκόσμιο επίπεδο για ένα αεροσκάφος σαν το Albatross G-111T και το σχέδιο αναμένεται να αποτελέσει μονοπώλιο στη συγκεκριμένη κατηγορία”, λέει ο κ. Hoang. “Το αεροσκάφος δεν κόβει ανταγωνιστικά τις πωλήσεις άλλων, μεγαλύτερων αεροσκαφών αλλά αντίθετα συμπληρώνει ένα μεγάλο κενό και αυτός είναι ο λόγος που αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για να κατασκευαστεί στην Αυστραλία και να νεκραναστήσει την χαμένη μας αεροπορική βιομηχανία”.

Ας σημειωθεί πως το τελευταίο Albatross παγκοσμίως που πέταξε στην ανθυποβρυχιακή του έκδοση αποσύρθηκε το 1995 από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Ανθυποβρυχιακά HU-16B: Κυνηγώντας «σκιές» στο Αιγαίο

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε τα λεφτά;

H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΛΒΟ: διακυβεύεται η τύχη της εταιρείας σε «ύποπτους» προεκλογικούς καιρούς;  

Συνήθως διεργασίες που δεν αντέχουν ή πρέπει να μείνουν μακριά από δημόσιο έλεγχο και κριτική, εξελίσσονται σε περιόδους που η κοινή γνώμη έχει στραμμένη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιουνίου 1982: Φώκλαντ, αυλαία χωρίς πάθος και...

0
Ο Πόλεμος των Φώκλαντ λήγει με τη συμφωνία παύσης πυρός μετά την κατάληψη του Πορτ Στάνλεϋ και την υπογραφή την ίδια μέρα της -υπό...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Dendias: NATO is not only a military alliance but an alliance of values and principles

NATO is not only a military alliance, but an alliance of values and principles, National Defence Minister Nikos Dendias said on Friday in his...

Ολλανδία: Το πρώτο μεταγωγικό C-390 θα έρθει το 2027

Το αρχικό ολλανδικό μεταγωγικό C-390M Millennium αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του 2027 και ο προϋπολογισμός του προγράμματος των 5 αεροσκαφών του τύπου είναι...

Έως 136 χιλιάδες νεκροί οι ρωσικές απώλειες στο πόλεμο στην Ουκρανία

Με βάση στοιχεία από ανοιχτές πηγές που συλλέγουν δημοσιογράφοι της ρωσικής υπηρεσίας του BBC σε συνεργασία με τον ιστότοπο Mediazona και ομάδα εθελοντών, από...