Στις 3 Φεβρουαρίου 2025 έγινε ένα σημαντικό τεστ για την ικανότητα μεγάλων μη επανδρωμένων αεροσκαφών να κινούνται εντός ορίων και ρυθμίσεων Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα ένα Heron TP των γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων (κατασκευής της ισραηλινής ΙΑΙ, μεγάλου μεγέθους με εκπέτασμα 26 μέτρων και μέγιστου βάρους απογείωσης τα 5.700 κιλά), απογειώθηκε από το Schleswig στην Νότια Γερμανία και μέσω ελέγχου του Eurocontrol (δηλαδή του πανευρωπαϊκού οργανισμού εναέριας κυκλοφορίας) έφθασε μέχρι την Ολλανδία σε υψόμετρο 8.500 μέτρων. Το αεροσκάφος στην πτήση του δέχθηκε εντολές τόσο από Γερμανούς όσο και Ολλανδούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Η όλη δοκιμή έγινε με συνεργασία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (EDA), του German Aerospace Center και του Netherlands Aerospace Center, όπως και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), με στόχο την, μέσω δοκιμών, σταδιακή ενσωμάτωση των μη επανδρωμένων στην πολιτική εναέρια κυκλοφορία.
Καθώς μέχρι τώρα τα μη επανδρωμένα, ανάλογα την κατηγορία τους είτε κινούνται σε πολύ χαμηλά ύψη, εκτός δηλαδή τυπικών αεροδιαδρόμων (και με πολλές απαγορεύσεις ανάλογα την περιοχή), ενώ για να κινηθούν σε μεγάλα ύψη, δηλαδή σχετικά “κοντά” σε πολιτικές πτήσεις, ακολουθούν τελείως ξεχωριστές διαδρομές από τα επιβατηγά αεροσκάφη, και ανάλογα την περίπτωση συνοδεύονται από επανδρωμένα αεροσκάφη. Αν όμως ο έλεγχος της πτήσης τους αποδειχθεί πως μπορεί να ενταχθεί ομαλά εντός πολιτικής εναέριας κυκλοφορίας, τότε θα έχουμε “κανονικές” τέτοιες πτήσεις, με πιο πιθανό πρώτο ρόλο την μεταφορά φορτίων.