38 C
Athens
Τρίτη, 22 Ιουλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝBoeing: μετά τα 737 ΜΑΧ, προβληματικά και τα KC-46A;

Boeing: μετά τα 737 ΜΑΧ, προβληματικά και τα KC-46A;

- Advertisement -

Καθώς οι αποκαλύψεις σχετικά με τα προβλήματα του συστήματος ενίσχυσης της ευστάθειας MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) που κατηγορείται για τη συντριβή των δυο 737 MAX σε διάστημα πέντε μηνών, διασυνδεδεμένα γεγονότα που οδήγησαν, ως γνωστόν, στην καθήλωση του στόλου των αεροσκαφών του τύπου συνεχίζονται, το σύστημα εμφανίζεται να είναι τοποθετημένο και σε άλλα αεροπλάνα της Boeing.

Να θυμίσουμε ότι το MCAS εξελίχθηκε και τοποθετήθηκε στα 737 MAX κατ’ απαίτηση της FAA και στο πλαίσιο της πιστοποίησης του νέου τύπου (πρακτικά επέκτασης της πιστοποίησης του 737NG) ώστε να ελαχιστοποιηθεί η διαφοροποίηση της πτητικής συμπεριφοράς του νέου μοντέλου συγκριτικά με το προηγούμενο.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες το MCAS εξελίχθηκε από αντίστοιχη υποδομή που υπάρχει και σε άλλα αεροπλάνα, ανάμεσά τους και στα ιπτάμενα τάνκερ KC-767 όπως και στα νέα KC-46A της USAF.
Τόσο το KC-767 , που έχει πουληθεί στην Ιταλία και την Ιαπωνία, όσο και το KC-46A που παραλαμβάνει την περίοδο αυτή η Αμερικανική Αεροπορία βασίζονται στο αρχικό μοντέλο Boeing 767. Την δεκαετία του 80 η κατασκευάστρια εταιρία είχε εξετάσει την ενσωμάτωση υποδομής ενίσχυσης της ευστάθειας του επιβατικό στον άξονα της πρόνευσης (pitch augmentation), αλλά  τελικά η ιδέα εγκαταλείφθηκε.
Το θέμα όμως επανήλθε όταν το 767 υιοθετήθηκε για τον ρόλο του εναέριου ανεφοδιασμού και ένα τέτοιο σύστημα τοποθετήθηκε τελικά στα KC-767, τα οποία υπηρετούν σήμερα στην ΑΜΙ και την JASDF.  Το ίδιο σύστημα κατέληξε και στα KC-46A, όταν (τελικά) τα επέλεξε η USAF. Σύμφωνα με την Boeing η έκδοση του συστήματος στα ιπτάμενα τάνκερ είναι «ελαφρώς διαφορετική» συγκριτικά με το MCAS των 737 MAX. Μια ουσιαστική διαφορά είναι ότι το MCAS στα δικινητήρια επιβατικά τροφοδοτείται από έναν μόνο από τους δυο αισθητήρες AoA (οι οποίοι εναλλάσσονται μεταξύ τους ανάμεσα σε κύριο και εφεδρικό σε κάθε πτήση) ενώ στα τάνκερ τροφοδοτείται από δυο αισθητήρες. Η χρήση ενός αισθητήρα στα 737 ΜΑΧ φαίνεται ότι έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στη συντριβή του ινδονησιακού αεροσκάφους της Lion Air στις 29 Οκτωβρίου 2018 και εξετάζεται και ο ρόλος της διάταξης αυτής και στο περιστατικό της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου.
Εκτεταμένη αναφορά στο ζήτημα της Ασφάλειας Πτήσεων του Boeing 737 MAX υπάρχει φυσικά στο νέο μας τεύχος ΜΑΡΤΙΟΥ (ΠΤΗΣΗ 395), κοντά σας την 1η Απριλίου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Καμπανάκι από την Ουκρανία, “ή κατανοείτε τι φέρνουν τα drone ή θα χάσετε τον επόμενο πόλεμο”

Στην αμυντική έκθεση/συνέδριο LANDEURO 2025 που έγινε στις 16-17 Ιουλίου στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ήταν αυτή του Robert...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: F-15EX, η νέα γενιά ενός Αετού που δεν λέει να...

19
Το F-15EX Eagle II αποτελεί την πιο πρόσφατη εξέλιξη της οικογένειας μαχητικών αεροσκαφών F-15, ενός σχεδιασμού που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του 1970 και συνεχίζει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 21 Ιουλίου 1974: Βύθιση του αντιτορπιλικού Kocatepe, η...

51
Κάθε 20η Ιουλίου η Τουρκία εορτάζει την "επιχείρηση ειρήνης" (για τους Τούρκους), ή όπως την γνωρίζουμε εμείς, ως τη βάρβαρη εισβολή στην Κύπρο. Οι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αναγκαστική προσθαλάσσωση πυροσβεστικού ελικοπτέρου στον Κόλπο της Ελευσίνας

Αναγκαστική προσθαλάσσωση πραγματοποίησε σύμφωνα με πληροφορίες  πυροσβεστικό ελικόπτερο, όπως λένε κάποιες πηγές τύπου S-64, από τα μισθωμένα στην Πολιτική Προστασία.Το ελικόπτερο με τριμελές πλήρωμα...

Κρεμλίνο: Μην περιμένετε θαύματα στις ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία

Το Κρεμλίνο δήλωσε σήμερα ότι δεν υπάρχει λόγος να περιμένει κανείς θαύματα από τον προτεινόμενο τρίτο γύρο απευθείας ειρηνευτικών συνομιλιών μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας...

Σύνοδος ηγετών 4 χωρών της νότιας Αμερικής και της Ισπανίας: «Η δημοκρατία υφίσταται “επίθεση”»

Οι ηγέτες τεσσάρων χωρών της νότιας Αμερικής και της Ισπανίας, που συμμετείχαν σε σύνοδο στη Χιλή χθες Δευτέρα, προειδοποίησαν πως η δημοκρατία υφίσταται «επίθεση»,...