H τουρκική ναυπηγική φιλοδοξία σε ότι αφορά το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας δεν σταματά. Έτσι μετά το πρόγραμμα MILGEM (“εθνικό πλοίο”) που απέδωσε 4 κορβέτες κλάσης Ada, αλλά και τις φρεγάτες κλάσης Istanbul (που κατασκευάζονται μαζικά), όπως και την έναρξη ναυπήγησης του 1ου αντιτορπιλικού TF-2000, το αντίστοιχο πρόγραμμα για υποβρύχια, το MILDEN (“εθνικό υποβρύχιο”), κάνει και αυτό τα πρώτα βήματα.
Έτσι όπως ανακοινώθηκε, στα ναυπηγεία του Γκολτσούκ, άρχισε η ναυπήγηση του πρώτου μπλοκ του κύτους για το πρωτότυπο σκάφος της κλάσης. Η έναρξη ναυπήγησης είχε ανακοινωθεί νωρίτερα φέτος, περίπου από την αρχή του χρόνου, αλλά αυτό αφορούσε την προεργασία συλλογής υλικών, προετοιμασίας του ναυπηγείου κ.ο.κ., ενώ τώρα μιλάμε για τις εργασίες πάνω στο μελλοντικό πρώτο σκάφος.
Το MILDEN στοχεύει να παράγει ένα συμβατικής πρόωσης υποβρύχιο της τάξης των 2.500-3.000 τόνων εκτοπίσματος, και με ικανότητα εξαπόλυσης πυραύλων cruise, μέσω κελιών κατακόρυφης εκτόξευσης. Η κατασκευή και ο εξοπλισμός του θα είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος τουρκικής παραγωγής και σχεδίασης, ενώ θα περιλαμβάνει και σύστημα αναερόβιας πρόωσης.
Ως κύρια όπλα θα χρησιμοποιηθούν οι βαρέες τορπίλες AKYA και οι υποβρύχια εκτοξευόμενοι πύραυλοι cruise, sub-Atmaca, ενώ από τα κελιά κάθετης εκτόξευσης θα εξαπολύονται οι -υπό εξέλιξη- μεγάλου βεληνεκούς πύραυλοι Gezgin.
O τουρκικός πύραυλος Atmaca δοκιμάστηκε και από υποβρύχιο – βίντεο
Η κατασκευή του πρώτου υποβρυχίου MILDEN αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030 (αν και αυτό είναι αρκετά αισιόδοξο). Η Τουρκία πάντως έχει συσσωρεύσει τεχνογνωσία από την κατασκευή των γερμανικής σχεδίασης Type 214TN που συνεχίζεται (6 σκάφη στην κλάση), όπως και από την αναβάθμιση των παλαιότερων Type 209, ενώ παράλληλα “τρέχει” και ένα ακόμη πρόγραμμα ναυπήγησης υποβρυχίων: Αυτό τoυ σχεδίου STM 500 για ένα μίνι-υποβρύχιο εκτόπίσματος 500 τόνων, παράκτιων επιχειρήσεων.









