15.4 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: KC-130J Harvest HAWK, το "μάχιμο βυτιοφόρο" των Αμερικανών Πεζοναυτών

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: KC-130J Harvest HAWK, το “μάχιμο βυτιοφόρο” των Αμερικανών Πεζοναυτών

- Advertisement -

Το C-130, σε όλες τις εκδόσεις του, από την -Α μέχρι την ψηφιακή -J, είναι αναμφίβολα ένα στρατιωτικό αεροσκάφος με τεράστια ιστορία, που έχει γραφτεί με δράση και προσγειώσεις σε όλο τον πλανήτη, ακόμη και προσνήωση σε αεροπλανοφόρο!

Το “φιλήσυχο” μεταγωγικό όμως έβγαλε την προβιά και ντύθηκε λύκος το 1968, όταν το πρώτο “ιπτάμενο πυροβολείο” AC-130A άρχισε να ψεκάζει τις ζούγκλες του Βιετνάμ. Και το επόμενο έτος εμφανίστηκε η έκδοση AC-130H, με το πυροβόλο των 105 χιλιοστών (!), το 40αρι πυροβόλο Bofors και τα 2 Μ61 Vulcan. Σήμερα, στο ίδιο ρόλο συνεχίζει το AC-130J, έχοντας και πολλά ψηφιακά βοηθήματα.

A U.S. Marine Corps KC-130J Super Hercules is staged on the flight-line at Marine Corps Air Station Miramar, California, Feb. 27th, 2019. Marine Aerial Refueler Transport Squadron (VMGR) 252 is expanding its mission capabilities by providing close air support and surveillance for ground forces. VMGR-252 is a subordinate unit of Marine Aircraft Group 14, 2nd Marine Aircraft Wing. (U.S. Marine Corps photo by Cpl. Paige C. Stade)

Η αλήθεια είναι, πως θέλει πολλή ψυχραιμία να πετάς πάνω και παράλληλα από εχθρικές δυνάμεις σε χαμηλό ύψος, με τα όπλα να βάλλουν από το πλάι του αεροσκάφους. Όμως, οι Αμερικανοί Πεζοναύτες είχαν μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο θέμα “επιθετικό” C-130 καθώς έφτιαξαν τη δική τους εκδοχή, τo KC-130J Harvest HAWK με ικανότητες και βομβαρδισμού!

Από βυτιοφόρο σε βομβαρδιστικό-αναγνωριστικό

Η ρίψη βομβών από μεταγωγικά αεροπλάνα υπήρξε συχνά μια απελπισμένη λύση για υποεξοπλισμένες πολεμικές αεροπορίες αλλά και ως δράση από μισθοφόρους πιλότους. Ωστόσο, το 2009 το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ βρήκε έναν τρόπο να ενσωματώσει αυτή την επιλογή αναπτύσσοντας το Hercules Airborne Weapons Kit (HAWK). Το τελευταίο είναι κιτ που επέτρεπε στα νέα αεροσκάφη εναέριου εφοδιασμού KC-130J να λειτουργούν με περισσότερους ρόλους, και ως οπλισμένα και ως πλατφόρμες αεροπορικής επιτήρησης.

A U.S. Marine Corps KC-130J Super Hercules is staged on the flight-line at Marine Corps Air Station Miramar, California, Feb. 27th, 2019. Marine Aerial Refueler Transport Squadron (VMGR) 252 is expanding its mission capabilities by providing close air support and surveillance for ground forces. VMGR-252 is a subordinate unit of Marine Aircraft Group 14, 2nd Marine Aircraft Wing. (U.S. Marine Corps photo by Cpl. Paige C. Stade)

Το KC-130J μπορεί να ανεφοδιάσει ελικόπτερα και αεροσκάφη Osprey καθώς και μαχητικά F-35B & F/A-18E/F. Η χωρητικότητα του είναι συνολικά 61.000 λίβρες καυσίμου με χρήση και εξωτερικών δεξαμενών.

A U.S. Marine Corps Hell Fire is displayed on a KC-130J Super Hercules at Marine Corps Air Station Miramar, California, Feb. 27th, 2019. Marine Aerial Refueler Transport Squadron (VMGR) 252 is expanding its mission capabilities by providing close air support and surveillance for ground forces. VMGR-252 is a subordinate unit of Marine Aircraft Group 14, 2nd Marine Aircraft Wing. (U.S. Marine Corps photo by Cpl. Paige C. Stade)

Οι Πεζοναύτες λοιπόν, αγόρασαν αρχικά έξι κιτ HAWK αξίας 22 εκατομμυρίων δολαρίων, και τροποποίησαν δέκα KC-130J για να τα δεχτούν. Τα κιτ περιλαμβάνουν ένα σύστημα εντοπισμού και στοχοποίησης AAQ-30, με ηλεκτροοπτικά και καταδείκτη laser, κάτω από τη δεξαμενή καυσίμου της αριστερής πτέρυγας, το οποίο είναι τόσο ισχυρό που μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο σε απόσταση έως και δέκα μιλίων (16 χιλιόμετρα).

Επιπλέον, προστέθηκε ένας εκτοξευτής M299, ικανός να μεταφέρει τέσσερις πυραύλους AGM-114P2 Hellfire II στη δεξιά πτέρυγα. Τέλος, ένας εκτοξευτής, φορτωμένος με δέκα μικρότερους πυραύλους AGM-176 Griffon, καθοδηγούμενους από GPS, τοποθετήθηκε στη ράμπα φορτίου. Σε αυτή την επιλογή το Harvest HAWK έπρεπε να κατεβάσει τη οπίσθια θύρα εν πτήσει για να εκτοξεύσει τους Griffon.

Ο εκτοξευτής πυραύλων Griffin στη ράμπα του KC-130J Harvest HAWK

Το πλήρωμα αποτελείται από επτά άτομα: κυβερνήτης και συγκυβερνήτης, δύο αξιωματικοί ελέγχου πυρός (το σχετικό σύστημα τοποθετείται πάνω σε μια παλέτα φορτίου), έναν αρχιμηχανικό και δύο υπεύθυνους φορτίου, που έχουν παράλληλα καθήκοντα χειριστών των πυραύλων Griffon.

A U.S. Marine Corps KC-130J Super Hercules assigned to Marine Aerial Refueler Transport Squadron (VMGR) 252, taxis across the flight-line at Marine Corps Air Station Miramar, California, Feb. 25th, 2019. VMGR-252 is expanding its mission capabilities by providing close air support and surveillance for ground forces. VMGR-252 is a subordinate unit of Marine Aircraft Group 14, 2nd Marine Aircraft Wing. (U.S. Marine Corps photo by Cpl. Paige C. Stade)

Η επιχειρησιακή αξιοποίηση ξεκίνησε όταν ένα Harvest HΑWK αναπτύχθηκε από το Marine Air Refueling Squadron 352 στο Αφγανιστάν τον Οκτώβριο του 2010 και είδε για πρώτη φορά δράση στο Sangin στις 4 Νοεμβρίου υποστηρίζοντας το 5ο Σύνταγμα Πεζοναυτών. Τότε, εξουδετέρωσε πέντε Ταλιμπάν με έναν πύραυλο Hellfire.

Με την πάροδο του χρόνου, τα Harvest HΑWK βελτιώθηκαν. Οι πύραυλοι Griffon σπάνια χρησιμοποιούνταν επειδή η αποσυμπίεση του χώρου φορτίου για να πυροδοτηθούν ήταν προβληματική. Έτσι αναπτύχθηκε ένας νέος εκτοξευτήρας που προσαρμόστηκε στην θύρα των αλεξιπτωτιστών, και λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται αποσυμπίεση της ατράκτου. Το νέο σύστημα μπορεί επίσης να εκτοξεύσει τις μικρού μεγέθους κατευθυνόμενες βόμβες ολίσθησης GBU-44/B Viper Strike, βάρους 20 κιλών με εκρηκτική κεφαλή 1 κιλού, εμβελείας έως 10 χιλιόμετρα, με υψηλή ακρίβεια (CEP κάτω από ένα μέτρο).

U.S. Marine Lance Cpl. Jared L. Bristow an ordnance technician assigned to Marine Aerial Refueler Transport Squadron (VMGR) 252, load AGM-176 Griffin missiles on to a KC-130J Super Hercules at Marine Corps Air Station Miramar, California, Feb. 26, 2019. VMGR-252 is expanding its mission capabilities by providing close air support and surveillance for ground forces. VMGR-252 is a subordinate unit of Marine Aircraft Group 14, 2nd Marine Aircraft Wing. (U.S. Marine Corps photo by Cpl. Paige C. Stade)

Το νέο στάδιο εξέλιξης ονομάζεται πλέον HAWK+, περιλαμβάνει και ατρακτίδια ηλεκτρονικού πολέμου Intrepid Tiger ΙΙ, για παρεμβολή εχθρικών ραδιοσημάτων, π.χ. που θα πυροδοτήσουν ένα αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχάνισμό κοντά σε κάποια μονάδα Πεζοναυτών. Επίσης η μονάδα επιτήρησης  AAQ-30 αντικαταστάθηκε από ένα πυργίσκο ηλεκτροοπτικών Wescam MX-20 που είναι πλέον στο ρύγχος. Μια ακόμη προσθήκη στο πεδίο, ήταν η εγκατάσταση στο χώρο φόρτωσης ενός δέκτη βίντεο, που συλλέγει δεδομένα και ροές από άλλα αεροσκάφη και μη επανδρωμένα, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθούν αυτά για ενημέρωση όλων των παρακείμενων μονάδων.

To κοκπιτ των Harvest HAWK διαθέτει HUD, ενώ στη φωτο φαίνεται η εκτόξευση βλήματος Hellfire

Δεν πρέπει να αμελήσουμε να αναφέρουμε πως το Harvest HAWK λειτουργεί με ασφάλεια και αποτελεσματικά μόνο αν πετά σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα και πεδία μάχης, όπου οι αντίπαλοι στερούνται αντιαεροπορικών όπλων για να ανταποδώσουν αποτελεσματικά.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Migration Min Panagiotopoulos meets with Interior Ministers of Turkiye and Armenia

Migration and Asylum Minister Nikos Panagiotopoulos met with the Interior Minister of Turkiye Ali Yerlikaya on the sidelines of the 7th Ministerial Conference of...

Dendias: New Armed Forces Structure with mergers of units and formations and anti-drone dome

We should move quickly to close 137 military camps. By 2025 this should be over...We must also enter the age of drones. Every unit...

Νέα δομή Ενόπλων Δυνάμεων, η φιλοσοφία των αλλαγών και οι στόχοι δεκαετίας

Παρακάτω ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, σήμερα, στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων...