Έως 32 σκάφη προγραμμάτιζε το Αμερικανικό Ναυτικό να προμηθευθεί στο πρόγραμμα κατασκευής μικρών αποβατικών Landing Craft Utility (LCU) 1700, για να αντικαταστήσει ισάριθμα σκάφη κλάσης 1610, που έχουν φθάσει ή και ξεπεράσει τα 50 χρόνια υπηρεσίας, καθώς είναι εποχής Βιετνάμ.
Τα σκάφη αυτά είναι μικρά, ανοιχτά, μεγίστης ταχύτητας 11 κόμβων, κάπου 200 τόνων εκτοπίσματων άδεια, και έως 400 έμφορτα, τα οποία χρησίμευαν για να μεταφέρουν στρατεύματα και οχήματα, από τα μεγάλα αποβατικά έως την ακτή. Το φορτίο τους που εξυπηρετούνταν από ράμπα αποβίβασης εμπρός και πίσω θύρες εισόδου, ήταν π.χ. 2 άρματα μάχης, ή μερικά τζιπ και φορτηγά, ή εως 350 στρατιώτες με τον εξοπλισμό τους.
Ομως, χθες το Αμερικανικό Ναυτικό προχώρησε σε ακύρωση της σύμβασης που είχε σχετικά με τα νέα σκάφη, με το ναυπηγείο Swiftships στη Λουισιάνα, το οποίο είχε κερδίσει τον αντίστοιχο διαγωνισμό το 2018. Το ναυπηγείο είχε ήδη λάβει κοντά 90 εκατομμύρια δολάρια για να σχεδιάσει το νέο αποβατικό και να ξεκινήσει την παραγωγή για τα πρώτα 3, αλλά ήταν τόσες πολλές οι διαφωνίες με το Αμερικανικό Ναυτικό και τόσες οι συνεχείς αλλαγές, που οδήγησαν σε ρήξη τις δύο πλευρές.
Πάντως πέρυσι δόθηκε και δεύτερο συμβόλαιο, στο ναυπηγείο της Austal στην Αλαμπάμα, για ανάλογα σκάφη. Οπότε μάλλον το Αμερικανικό Ναυτικό θα συνεχίσει εκεί το πρόγραμμα, έχοντας απογοητευθεί από τον αρχικό εργολάβο.