14.9 C
Athens
Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΙωάννης Αγοραστός, ο μεγαλύτερος Έλληνας άσσος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Ιωάννης Αγοραστός, ο μεγαλύτερος Έλληνας άσσος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

- Advertisement -

Ο Ιωάννης Αγοραστός ή John Plagis όπως ήταν γνωστός κατά την αεροπορική του καριέρα, γεννήθηκε στης βρετανική αποικία της Νότιας Ροδεσίας στις 10 Μαρτίου 1919. Ήταν παιδί Ελλήνων μεταναστών με καταγωγή από τη Λήμνο. Κατατάχθηκε ως εθελοντής αεροπόρος στην αεροπορία της Νότιας Ροδεσίας το 1940. Κατόπιν μετέβη στην Αγγλία για εκπαίδευση και ζήτησε και πέτυχε να μετατεθεί στη Μάλτα.

 Το 1942 η Μάλτα ήταν το μοναδικό προπύργιο των συμμάχων στη Μεσόγειο. Οι δυνάμεις του άξονα διέθεσαν μεγάλες ναυτικές και αεροπορικές δυνάμεις για να στραγγαλίσουν και εν τέλει να καταλάβουν το νησί. Σε διάρκεια 2 χρόνων εχθροπραξιών στη θάλασσα και στους αιθέρες πάνω από τη Μάλτα 700 συμμαχικά αεροσκάφη κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν 2000 γερμανικά και ιταλικά. Η πεισματική αντίσταση πέτυχε να κρατήσει το νησί σε συμμαχικά χέρια καθόλα τη διάρκεια του πολέμου. Συνολικά 2300 αεροπόροι σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν. Ο Αγοραστός πετώντας με Spitfire V και IX πέτυχε συνολικά 13 καταρρίψεις. Η αποστολές του αφορούσαν κυρίως την αναχαίτιση εχθρικών βομβαρδιστικών και των μαχητικών που τα συνόδευαν. Στις 1 Απριλίου 1942, επικεφαλής σμήνους 4 αεροσκαφών κλήθηκε να αναχαιτίσει εχθρικό σχηματισμό 260 αεροσκαφών. Στην επακολουθούμενη μάχη κατέρριψε 4 αεροσκάφη πριν αναγκαστεί να απαγκιστρωθεί. Για το συγκεκριμένο κατόρθωμά του παρασημοφορήθηκε.

 Μετά το πέρας της θητείας του στη Μεσόγειο, επέστρεψε στην Αγγλία όπου προάχθηκε σε διοικητή Μοίρας το 1943. Συνέχισε να πετάει σε πολεμικές αποστολές πάνω από τη δυτική Ευρώπη όπου και πέτυχε 6 ακόμη εναέριες νίκες. Το Σεπτέμβριο του ’44 καταρρίπτεται πάνω από την Ολλανδία, αλλά καταφέρνει να γλιτώσει με μικρά τραύματα. Με το τέλος του πολέμου επιστρέφει στη Ροδεσία και 2 χρόνια αργότερα ανακαλείτε σε ενεργό υπηρεσία και επιστρέφει στην Αγγλία. Εκεί θα πετάξει με τα πρώτα αεριωθούμενα αεροσκάφη όπως το Gloster Meteor και το 1948 θα αποστρατευθεί οριστικά.

 Επιστρέφοντας στη Ροδεσία ο Αγοραστός θα ασχοληθεί με διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του είναι σχετικά άγνωστα. Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι το 1974 αυτοκτόνησε για άγνωστο λόγο. Ο Αγοραστός, αν και δεν πολέμησε με τα Ελληνικά χρώματα, είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας άσσος με 19 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις.

Πρώτη δημοσίευση 8/10/2017

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Καλή Χρονιά – χαρούμενο το 2025!

Με τις ευχαριστίες μας για την υποστήριξή σας όλα αυτά τα χρόνια και την υπόσχεση να συνεχίσουμε όσο μπορούμε. 

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οι εξελίξεις στο πρόγραμμα ηλεκτρονικού πολέμου για τα F-16V της...

29
Η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε διαρκείς συζητήσεις για τη σημαντική βελτίωση των μαχητικών αεροσκαφών F-16V, με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Ιανουαρίου 1945: “Bodenplatte” – η τελευταία μεγάλη...

3
Η Luftwaffe εξαπολύει επίθεση καταστροφής των συμμαχικών αεροδρομίων στο Δυτικό μέτωπο. Πρόκειται για το εναέριο σκέλος της γερμανικής επιθετικής πρωτοβουλίας "Βόρειος Άνεμος", που είχε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Ιανουαρίου 1945: “Bodenplatte” – η τελευταία μεγάλη επιχείρηση της Luftwaffe

Η Luftwaffe εξαπολύει επίθεση καταστροφής των συμμαχικών αεροδρομίων στο Δυτικό μέτωπο. Πρόκειται για το εναέριο σκέλος της γερμανικής επιθετικής πρωτοβουλίας "Βόρειος Άνεμος", που είχε...

Σαν σήμερα: η συντριβή της AdamAir, Πτήση 574

Το μακρινό πλέον 2007 ξεκίνησε με μια δυσάρεστη είδηση για την πολιτική αεροπορία: την απώλεια ενός αεροσκάφους στην Ινδονησία και του συνόλου των επιβαινόντων.Η...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Ιανουαρίου 1822: Το πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδος

Τίθεται σε ισχύ το πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδας, το «Προσωρινόν Πολίτευμα», όπως ονομάστηκε, που συγκέντρωνε σε 110 παραγράφους τις πιο δημοκρατικές και φιλελεύθερες θέσεις...