Καθώς το ρωσικό υπουργείο Άμυνας συνεχίζει να εξετάζει επιλογές για νέες σχεδιάσεις αεροπλανοφόρων, με επικρατεστερες δύο σχεδιάσεις ελαφρών αεροπλανοφορων περίπου 22.000 τόνων που θα ολοκληρωθούν φέτος καθώς και μιας φιλόδοξης σχεδιασης που θα εκτοπίζει περίπου 100.000 τόνους, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, ένα νέο
πρωτοποριακό ημι-καταμαράν σχεδιο έχει παρουσιαστεί για να καλύψει τουλάχιστον μέρος των απαιτήσεων του ρωσικού Ναυτικού.
Ένας εκπρόσωπος του γνωστού πια επιστημονικού σχεδιαστικού γραφείου Krylov o οποίος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του, δήλωσε σχετικά με αυτή τη νέα κλάση αεροπλανοφορων: «Το έργο διακρίνεται από το υποβρύχιο τμήμα μιας ημι-καταμαράν σχεδιασης … Το καταμαράν σημαίνει πρακτικά δύο κύτη που ενώνουν μια πλατφόρμα. Έχει ένα ιδιαίτερα ευρύ κατάστρωμα που είναι σημαντικό για ένα αεροπλανοφόρο. Ο σχεδιασμός προσθέτει χώρο στο καταστρωμα από το οποίο εξαρτάται ο αριθμός των αεροσκαφών. Ως αποτέλεσμα, ένα πλοίο ακόμα και μεσου εκτοπισματος μπορεί να φέρει μια πλήρη αεροπορική πτέρυγα … Η αξία του αεροπλανοφόρου αυτού λοιπόν είναι κάτω από την ίσαλο γραμμή. “
Το νέο ρωσικό αεροπλανοφόρο υποτίθεται ότι θα εκτοπιζει μεταξύ 40.000 και 45.000 τόνους και θα έχει αυτονομια 60 ημερών – σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τα προτεινόμενα υπερελαφρά αεροπλανοφορα ή ακόμα και το συμβατικό σχεδιο Lamantin των 80.000 τόνων.
Το θέμα ωστόσο παραμένει ότι, καθώς η Ρωσία επιδιώκει δύο παράλληλες κλάσεις αεροπλανοφόρου / αμφιβιου επιθετικού πλοίου επιθέσεων, είναι πιθανο
να επιδιώξει την ανάπτυξη και δεύτερης
κλάσης βαρύτερου αεροπλανοφόρου παράλληλα με το πρόγραμμα καταμαράν. Το σχέδιο καταμαράν θα διαθέτει μια αεροπορική πτέρυγα αποτελούμενη από πάνω από 30 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και μαχητικών αεροσκαφών – παρόλο που ο τυπος ναυτικού μαχητικού δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
Οι πιθανότερες περιπτώσεις είναι ναυτικές εκδόσεις των Su-57 και MiG-35 ή κάποιας νέας σχεδιασης κάθετης αποπροσνήωσης στα χναρια του Yak-141.
Παραμένει αβέβαιο αν ο σχεδιασμός θα χρησιμοποιήσει ένα σύστημα απονησωσης με κεκλιμένη ράμπα ή αν θα ενσωματώσει ηλεκτρομαγνητικά συστήματα καταπέλτη τα οποία αναπτύσσονται μεν στη Ρωσία αλλά σαφώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακομα.
Από την άλλη πλευρά, ένα σχέδιο καταμαράν περιλαμβάνει σημαντικούς κινδύνους – δηλαδή ότι θα είναι λιγότερο σταθερό σε άσχημο καιρο, γεγονός που το καθιστά κάθε άλλο παρα ιδανικό ως πλατφόρμα για ανοιχτές θαλασσες. Για την παροχή υποστήριξης σε επιχειρήσεις ενάντια σε απειλές πλησιέστερα στις ρωσικές ακτές ωστόσο, ο σχεδιασμός θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ιδανικός – και θα ακολουθούσε μια αυξανόμενη έμφαση σε τέτοιες αμυντικές ναυτικές ικανότητες.
Πλεονεκτήματα του σχεδιασμού θα ήταν το χαμηλότερο κόστος και η μειωμένη οπισθέλκουσα – γεγονος που θα του επέτρεπ να πετυχει ταχύτητες που τα συμβατικά σχέδια αεροπλανοφόρων θα δυσκολευονταν να πετύχουν χωρίς να ενσωματώσουν πολύ μεγαλύτερες, πιο καυσιμοβορες και πιο ακριβές διατάξεις προωσης.
Παρόλαυτα, δεν παύει να πρόκειται για μια σχεδίαση που σε τέτοια κλίμακα τουλάχιστον δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ και πουθενά. Και παρά τα αρνητικά σχόλια όπως ότι «αποκλειεται να είναι χειρότερο από αυτό που έχουν τωρα» το γεγονός είναι ότι μια τέτοια σχεδίαση περιλαμβάνει μάλλον απαράδεκτο ρίσκο τεχνολογικό και οικονομικό για τα δεδομένα της Ρωσίας.
Διαβάστε περισσότερα:
https://www.ptisidiastima.com/russia-needs-four-carriers/
https://www.ptisidiastima.com/200000-tons-of-diplomacy/
https://www.ptisidiastima.com/%ce%b7-%cf%81%cf%89%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%b8%ce%ad%ce%bb%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%cf%83%cf%87%ce%b5%ce%b4%ce%b9%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9-%ce%b1%ce%b5%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bb%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%86/
https://www.ptisidiastima.com/new-russian-carrier-design/
https://www.ptisidiastima.com/nevskoye-carrier/
https://www.ptisidiastima.com/new-russian-carrier/
https://www.ptisidiastima.com/kuznetsov-on-fire/