30.1 C
Athens
Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝBoeing: μετά τα 737 ΜΑΧ, προβληματικά και τα KC-46A;

Boeing: μετά τα 737 ΜΑΧ, προβληματικά και τα KC-46A;

- Advertisement -

Καθώς οι αποκαλύψεις σχετικά με τα προβλήματα του συστήματος ενίσχυσης της ευστάθειας MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) που κατηγορείται για τη συντριβή των δυο 737 MAX σε διάστημα πέντε μηνών, διασυνδεδεμένα γεγονότα που οδήγησαν, ως γνωστόν, στην καθήλωση του στόλου των αεροσκαφών του τύπου συνεχίζονται, το σύστημα εμφανίζεται να είναι τοποθετημένο και σε άλλα αεροπλάνα της Boeing.

Να θυμίσουμε ότι το MCAS εξελίχθηκε και τοποθετήθηκε στα 737 MAX κατ’ απαίτηση της FAA και στο πλαίσιο της πιστοποίησης του νέου τύπου (πρακτικά επέκτασης της πιστοποίησης του 737NG) ώστε να ελαχιστοποιηθεί η διαφοροποίηση της πτητικής συμπεριφοράς του νέου μοντέλου συγκριτικά με το προηγούμενο.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες το MCAS εξελίχθηκε από αντίστοιχη υποδομή που υπάρχει και σε άλλα αεροπλάνα, ανάμεσά τους και στα ιπτάμενα τάνκερ KC-767 όπως και στα νέα KC-46A της USAF.
Τόσο το KC-767 , που έχει πουληθεί στην Ιταλία και την Ιαπωνία, όσο και το KC-46A που παραλαμβάνει την περίοδο αυτή η Αμερικανική Αεροπορία βασίζονται στο αρχικό μοντέλο Boeing 767. Την δεκαετία του 80 η κατασκευάστρια εταιρία είχε εξετάσει την ενσωμάτωση υποδομής ενίσχυσης της ευστάθειας του επιβατικό στον άξονα της πρόνευσης (pitch augmentation), αλλά  τελικά η ιδέα εγκαταλείφθηκε.
Το θέμα όμως επανήλθε όταν το 767 υιοθετήθηκε για τον ρόλο του εναέριου ανεφοδιασμού και ένα τέτοιο σύστημα τοποθετήθηκε τελικά στα KC-767, τα οποία υπηρετούν σήμερα στην ΑΜΙ και την JASDF.  Το ίδιο σύστημα κατέληξε και στα KC-46A, όταν (τελικά) τα επέλεξε η USAF. Σύμφωνα με την Boeing η έκδοση του συστήματος στα ιπτάμενα τάνκερ είναι «ελαφρώς διαφορετική» συγκριτικά με το MCAS των 737 MAX. Μια ουσιαστική διαφορά είναι ότι το MCAS στα δικινητήρια επιβατικά τροφοδοτείται από έναν μόνο από τους δυο αισθητήρες AoA (οι οποίοι εναλλάσσονται μεταξύ τους ανάμεσα σε κύριο και εφεδρικό σε κάθε πτήση) ενώ στα τάνκερ τροφοδοτείται από δυο αισθητήρες. Η χρήση ενός αισθητήρα στα 737 ΜΑΧ φαίνεται ότι έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στη συντριβή του ινδονησιακού αεροσκάφους της Lion Air στις 29 Οκτωβρίου 2018 και εξετάζεται και ο ρόλος της διάταξης αυτής και στο περιστατικό της Ethiopian Airlines στις 10 Μαρτίου.
Εκτεταμένη αναφορά στο ζήτημα της Ασφάλειας Πτήσεων του Boeing 737 MAX υπάρχει φυσικά στο νέο μας τεύχος ΜΑΡΤΙΟΥ (ΠΤΗΣΗ 395), κοντά σας την 1η Απριλίου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πως η κατάρριψη του ινδικού Rafale σηματοδοτεί την εξέλιξη της εναέριας...

47
Η κατάρριψη ενός μαχητικού Rafale της Ινδίας από πακιστανικό -κινεζικής κατασκευής- J-10CE που αξιοποίησε τον πύραυλο αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς PL-15, αποτελεί ένα γεγονός που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Αυγούστου 2000: H βύθιση του ‘Kursk’

3
Το ρωσικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο πυραύλων cruise “Kursk” (K-141, κλάσης Antey/Oscar II) του Στόλου της Bόρειας Θάλασσας, βυθίζεται μετά από ισχυρή έκρηξη, κατά τη διάρκεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Στο Βερολίνο μεταβαίνει ο Β. Ζελένσκι για βιντεοδιάσκεψη με Φ. Μερτς και Ντ. Τραμπ

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι θα μεταβεί σήμερα στο Βερολίνο για να μετάσχει μαζί με τον καγκελάριο της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς σε βιντεοδιάσκεψη...

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: «Επιδείνωση» της κατάστασης ως προς τα «ανθρώπινα δικαιώματα» στην Ευρώπη

Η αμερικανική διπλωματία στηλίτευσε την «επιδείνωση» της κατάστασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ευρώπη, βάζοντας πάνω απ’ όλα στο στόχαστρο τους περιορισμούς στην «ελευθερία της...

Νετανιάχου: Θα επιτρέψουμε στους κατοίκους της Γάζας να ξεφύγουν από τον πόλεμο και να μεταναστεύσουν

Το Ισραήλ θα "επιτρέψει" τη μετανάστευση στο εξωτερικό των κατοίκων της Λωρίδας της Γάζας που θέλουν να ξεφύγουν από τον πόλεμο στον πολιορκούμενο παλαιστινιακό...