21 C
Athens
Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑJetPack: Η αεροκίνηση Ειδικών Δυνάμεων περνά στο επόμενο επίπεδο

JetPack: Η αεροκίνηση Ειδικών Δυνάμεων περνά στο επόμενο επίπεδο

- Advertisement -

Με αυτό το gadget οι αλεξιπτωτιστές θα δείχνουν… ξεπερασμένοι: η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του αμερικανικού Στρατού (USSOCOM) ετοιμάζεται να δοκιμάσει την ελαφρά αυτόνομη συσκευή άντωσης που ανέπτυξε η JetPack Aviation σε συνεργασία με την SOCOM. Όπως αναφέρει ο ιστότοπος Star & Stripes, η εταιρία θα έχει έτοιμη μια πρωτότυπη συσκευή ILD (Individual Lift Device) για δοκιμές μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού.

Οι άνθρωποι της εταιρίας έχουν δουλέψει χρόνια για μια λειτουργική αεριωθούμενη συσκευή και σύμφωνα με την Stars & Stripes τουλάχιστον ένας SEAL του αμερικανικού Ναυτικού έχει εκπαιδευτεί για να πετάξει με την JB-10. Η συσκευή επιτρέπει στον χρήστη που την «φοράει» πτήση με ταχύτητες 200 και πλέον μιλίων την ώρα για ένα διάστημα περίπου 10΄ την φορά. Μάλιστα ο πρόεδρος της JetPack Aviation, Ντέιβιντ Μέιμαν, αποκάλυψε ότι πέραν της βελτιωμένης έκδοσης JB-11 η εταιρία σκοπεύει να δοκιμάσει και μια «πολυκινητήρια, πλήρως αυτόνομη μη επανδρωμένη πλατφόρμα».

Οι ιπτάμενοι στρατιώτες ήταν κάτι που ανέκαθεν εξήπτε την φαντασία των σχεδιαστών στρατιωτικών επιχειρήσεων αλλά και του κοινού –την δεκαετία του ’50 ο αμερικανικός Στρατός είχε πειραματιστεί με διάφορα αυτόνομα εναέρια οχήματα χωρίς ωστόσο να υιοθετήσει κάποιο. Η διαφορά με τις ατομικές πτητικές συσκευές με ρουκέτες που πρωταγωνιστούσαν σε ταινίες και σειρές επιστημονικής φαντασίας την δεκαετία του ’60 ή στην ταινία του Τζέιμς Μποντ «Thunderball» (1965) όπου ο θρυλικός ‘007’ φορά την Bell Rocket Belt για να ξεφύγει από τους κακούς, είναι ότι ο χρόνος πτήσης τους μετριόταν σε δευτερόλεπτα ενώ το καύσιμό τους ήταν εξωτικό.

Το jetpack που θα δοκιμάσει η SOCOM είναι υπαρκτό και αληθινό. Και το κυριότερο, καίει κοινή κηροζίνη υψηλών οκτανίων (Jet-A fuel) και όχι υπεροξείδιο του υδρογόνου το οποίο παρείχε σύντομες «ριπές» ώσης εξαιρετικά υψηλής ισχύος. Το παγκόσμιο ρεκόρ πτήσης συσκευών με τέτοιο καύσιμο είναι μόλις 31 δευτερόλεπτα, υπενθυμίζει ο πρόεδρος της JetPack Aviation.

Η ζήτηση για drones υψηλής ταχύτητας άνοιξε τον δρόμο στις τουρμπίνες μικρού βάρους, κατασκευασμένες με χρήση προηγμένων κραμάτων. Τα βελτιωμένα κράματα νικελίου κατέστησαν τους κινητήρες ισχυρότερους και πιο ανθεκτικούς στις μεγάλες θερμοκρασίες. Οι δε πρόοδοι στην σμίκρυνση ηλεκτρονικών απαρτίων έκαναν την τεχνολογία των ILD εφικτή, αφήνοντας τα «ιπτάμενα παπούτσια», τις πλατφόρμες ducted-fan και τις ζώνες-τζετ στην φιλμογραφία της επιστημονικής φαντασίας. Βεβαίως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Για την ακρίβεια είναι εξαιρετικά πολύπλοκα.

Η σχεδίαση ενός λειτουργικού συστήματος εγκατάλειψης μικρού βάρους για την περίπτωση βλάβης της συσκευής είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση. Η εταιρία επεξεργάζεται ένα τριπλό σύστημα ανάκτησης το οποίο θα ενσωματώνει αερόσακους για πτώση από σχετικά μικρό ύψος. Επίσης διερευνούν την χρήση αλεξιπτώτων που θα αναπτύσσονται πάρα πολύ γρήγορα. Το πρόβλημα είναι ότι σε ύψη χαμηλότερα των 120-150 ποδών ( 36,5 – 46 μ) δεν είναι και πολύ χρήσιμα, αναλόγως πάντα της πρόσθιας ταχύτητας την δεδομένη στιγμή.

Όλα αυτά βεβαίως προσθέτουν βάρος και κανείς δεν θέλει να καταλήξουν με ένα εκτινασσόμενο κάθισμα τύπου Martin-Baker που θα προσέθετε 150 λίβρες βάρος, μεγαλύτερο από αυτό ολόκληρης της συσκευής. Οι μηχανικοί της εταιρίας φλερτάρουν τώρα με την ιδέα ενός συστήματος εγκατάλειψης ‘zero-zero’, ικανό να εκτοξεύει τον χειριστή από μηδενικό ύψος και ταχύτητα σε ύψος που να μπορεί να χρησιμοποιήσει αλεξίπτωτο με ασφάλεια.

Όμως φανταστείτε, άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων που θα πετούν –κυριολεκτικά. Τα jetpacks υπόσχονται επανάσταση στον τομέα των Ειδικών Επιχειρήσεων καθώς η αεροκίνηση στο πεδίο της μάχης περνά πλέον σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο, υπονομεύοντας την αντιαεροπορική άμυνα του αντιπάλου και αυξάνοντας την ταχυκινησία επίλεκτων ομάδων για την επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού σε ένα πολύπλοκο επιχειρησιακό περιβάλλον.

Πώς θα χρησιμοποιηθεί το jetpack στην πράξη είναι ένα άλλο θέμα. Η πιθανή χρήση του βρίσκεται ακόμη υπό αξιολόγηση, λένε αξιωματούχοι της SOCOM στην Stars & Stripes. Άλλωστε η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων «δεν συζητά συγκεκριμένες λεπτομέρειες ή πιθανές εφαρμογές της εν λόγω τεχνολογίας». Και όχι, αυτό το wunder-gadget δεν πωλείται σε ιδιώτες.
Αλέξανδρος Θεολόγου
 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

//TODO ADD MDGID BY admanager

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τελικά ποιος είχε πει πως η Ρωσία μπορεί να καταλάβει την Ουκρανία σε «3 μέρες»;

Η φράση «η Ουκρανία θα καταληφθεί σε 3 μέρες» (ή παραλλαγές της) κυκλοφορεί εδώ και χρόνια και ανάλογα το ποια πλευρά παρακολουθεί κανείς, αποδίδεται πότε...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους...

32
Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Οκτωβρίου 1956: Operation “Musketeer”, το κύκνειο άσμα...

6
Βρετανία και Γαλλία ξεκινούν να βομβαρδίζουν στόχους στην Αίγυπτο προσπαθώντας να εκβιάσουν το εκ νέου άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ. Σε συνεργασία με τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ντόναλντ Τραμπ: Εγώ σχεδίασα την πλώρη της φρεγάτας Constellation!

Με την προεκλογική εκστρατεία στις ΗΠΑ να είναι στο ζενίθ, είναι... απόλαυση (αμφιλεγόμενη όμως), να παρακολουθείς τις καμπάνιες των 2 υποψηφίων, Τραμπ και Χάρις:...

Οι ρωσικές δυνάμεις επιτέθηκαν σε γέφυρα στην Οδησσό κατά τη διάρκεια της νύχτας

Οι ρωσικές δυνάμεις επιτέθηκαν σε στρατηγικής σημασίας γέφυρα στο Μπιλχορόντ-Ντνιστρόβσκι, στις εκβολές του Δνείστερου, στην περιοχή της Οδησσού στη νότια Ουκρανία κατά τη διάρκεια...

Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάιερ από την Κάνδανο: Ζητώ συγχώρεση στο όνομα της Γερμανίας για τα βαριά εγκλήματα

«Η βαρβρότητα και η απανθρωπιά των Γερμανών κατακτητών στην Κάνδανο μου κόβει ακόμα και σήμερα την ανάσα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Γερμανίας Φρανκ...