Έκανε θόρυβο σαν θυμωμένο έντομο αλλά αυτό ελάχιστα ένοιαζε το Βασιλικό Ναυτικό. Αυτό που έκανε το Wessex τόσο δημοφιλές ήταν η ικανότητα προσαρμογής του σε διάφορους ρόλους: Ελικόπτερο επιφυλακής (plane guard helo) κατά τις από-προσνηώσεις αεροσκαφών από τα βρετανικά αεροπλανοφόρα, ανθυποβρυχιακό, μεταφορικό Commando, έρευνας και διάσωσης, το «μεγάλο» Wessex ήταν πραγματικά ανεκτίμητο. Το ίδιο πίστευε και η RAF η οποία επίσης πέταξε με αυτά για πολλά χρόνια. Δείτε στο ακόλουθο βίντεο εποχής τον τύπο να καθίσταται επιχειρησιακός τον Ιούλιο του 1961.
Βασισμένο στο αμερικανικό Η-34 (Sikorsky S.58) και κατασκευασμένο κατόπιν αδείας από την Westland Aircraft, αντί εμβολοφόρου κινητήρα έφερε τον βρετανικό turboshaft Napier Gazelle –οι μετέπειτα εκδόσεις είχαν δίδυμους de Havilland Gnome H.1200 Mk.110/111 που απέδιδαν 1.350 hp έκαστος. Σε ρόλο ‘commando assault’ έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις εναντίον ανταρτών στις ζούγκλες του Βόρνεο ενώ στα Φώκλαντς, εκτός από την ανάπτυξη ανδρών των SAS και SBS, o ‘Humphrey’, το Wessex HAS.3 (XP142) του αντιτορπιλλικού HMS Antrim έγραψε ιστορία εκτελώντας την αποστολή για την οποία σχεδιάστηκε επιτιθέμενο κατά του υποβρυχίου των Αργεντινών ARA Santa Fe. Ακόμη έχει στην άτρακτό του το ‘kill mark’…
Αλέξανδρος Θεολόγου