16.1 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕρωτήματα δημιουργεί η πρόθεση του Αμερικανικού Ναυτικού να αντικαταστήσει πρόωρα τα ATFLIR...

Ερωτήματα δημιουργεί η πρόθεση του Αμερικανικού Ναυτικού να αντικαταστήσει πρόωρα τα ATFLIR στα F-18

- Advertisement -

Το Αμερικανικό Ναυτικό αναζητά επιλογές για τη βελτίωση ή ακόμα την πρόωρη αντικατάσταση των ατρακτιδίων ναυτιλίας / στοχοποίησης AN/ASQ-228 ATFLIR στα μαχητικά του αεροσκάφη κι ηλεκτρονικού πολέμου F/A-18E/F Super Hornet και EA-18G Growler της Boeing. Η πρόθεση αυτή εκφράζεται εν μέσω ανησυχίας για την κατάσταση ετοιμότητας του υπάρχοντος υλικού τρέχοντος υλικού και το κόστος υποστήριξης.

Ο κλάδος ανάρτηση μία προκήρυξη στην επίσημη σελίδα του βάση της οποίας αναζητά προτάσεις βελτίωσης ή και αντικατάστασης των ατρακτιδίων αυτών με άλλα ατρακτίδια που υπάρχουν ήδη στο αμερικανικό οπλοστάσιο. Τα ATFLIR κατασκευάζονται από την Raytheon.
Οι υποψήφιοι ανάδοχοι πρέπει να έχουν μια ενεργή γραμμή παραγωγής ή την ικανότητα να δημιουργήσουν μία εκ νέου με περιορισμένο κόστος εκκίνησης και ικανότητα να υποστηρίξουν την παραγωγή 250 ατρακτιδίων των οικονομικών ετών 2022 και 2029.
Το αμερικανικό Ναυτικό θέλει ένα ατρακτίδιο που θα διαρκέσει μέχρι το τέλος της προβλεπόμενης επιχειρησιακής ζωής του F/A-18E/F, το οποίο υπολογίζεται ότι θα είναι μέχρι το 2045. Ο κλάδος λέει ότι κάθε ατρακτίδιο πιθανότατα θα «γράψει» κατά μέσο όρο 660 ώρες πτήσης ετησίως. Ωστόσο δεν διευκρινίζει συγκεκριμένα τι αναμένεται να υποβαθμίσει την ετοιμότητα των ATFLIR ή τι θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση του κόστους υποστήριξης τους.

Οι αισθητήρες των ATFLIR εντοπίζουν και ιχνηλατούν στόχους στο έδαφος ΚΑΙ στον αέρα και μπορούν να κατευθύνουν όπλα σε συνθήκες μέρας και νύχτας. Η Raytheon αναφέρει ότι το σύστημα μπορεί να εντοπίσει και να ιχνηλατίσει στόχους σε εμβέλειες άνω των 40 ναυτικών μιλίων (74 χιλιόμετρα) και σε υψόμετρα άνω των 50.000 ποδών.
Υπενθυμίζουμε ότι η Boeing την προηγούμενη δεκαετία είχε επιχειρήσει μία επιθετική προώθηση του μαχητικού της στην Πολεμική Αεροπορία για την κάλυψη της ανάγκης προμήθειας νέου μαχητικού αεροσκάφους για την αντικατάσταση παλαιότερων αεροσκαφών όπως τα Α-7 και τα F-4E.
Στο επίκεντρο της καμπάνιας της ήταν οι ισχυροί αισθητήρες του αεροσκάφους, το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) AN/APG-79 και βέβαια και το ATFLIR και οι διαμορφώσεις του αέρος-αέρος. Η εταιρεία υποστήριζε ότι με τον συνδυασμό των δυο αυτών συστημάτων, το Super Hornet θα μπορούσε να αποτελέσει αντίπαλο δέος στα μελλοντικά τουρκικά F-35 παρά το χαμηλό τους ίχνος στα ραντάρ.
Προφανώς ακολούθησε μία παρατεταμένη οικονομική κρίση και έτσι συνεχίστηκε ακόμα πιο άγρια ή ήδη παρατεταμένη περίοδος αυτό-αφοπλισμού των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, κι έτσι ούτε η Πολεμική Αεροπορία μπόρεσε να προχωρήσει με τις δικές της προμήθειες.
Αν όμως είχε προχωρήσει τότε τουλάχιστον (2009) μία ενδεχόμενη προμήθεια Super Hornet, η Πολεμική Αεροπορία που σήμερα πια δεν θα είχε προλάβει καλά-καλά να σχηματίσει τις πρώτες πολεμικές μοίρες, βλέπουμε ότι θα βρισκόταν μπροστά στην πραγματικότητα ο βασικός χρήστης του τύπου να εγκαταλείπει τον έναν από τους δυο κύριους αισθητήρες του αεροσκάφους, για τις ξεχωριστές ικανότητες του οποίου υποτίθεται ότι το απέκτησε.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΒ: Μπορεί να αναγεννηθεί μέσω ιδιωτικοποίησης και συμμετοχής στην παραγωγή των F-35;

Του Γιώργου Αντωναρά, Αεροναυπηγού Μηχανικού, πρώην διευθυντή Εκτιμήσεων, Συμβάσεων & Διοίκησης Προγραμμάτων της ΕΑΒ (1978-1997)Σήμερα, μετά από 47 χρόνια λειτουργίας, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Απριλίου 1915: Συμμαχική απόβαση στην Καλλίπολη, το...

0
Πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στην χερσόνησο της Καλλίπολης η πρώτη αποβίβαση συμμαχικών στρατευμάτων από ANZAC (Australian and New Zealand Army...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ηγέτες 18 χωρών κάνουν έκκληση στη Χαμάς για απελευθέρωση των ομήρων

Οι ηγέτες 18 χωρών, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Βρετανία και η Βραζιλία, απευθύνουν έκκληση σήμερα σε ένα κοινό κείμενο για...

Η Τουρκία έχει βάλει εμπρός για αεροπλανοφόρο 60.000 τόνων, διπλάσιο του Anadolu!

Ενημέρωση των ΜΜΕ έκανε το Τουρκικό Ναυτικό για τις εξελίξεις στις ναυπηγήσεις του, εστιάζοντας ειδικά στο πρόγραμμα για ένα δεύτερο ελικοπτεροφόρο/αεροπλανοφόρο, το οποίο υπόσχεται...

Κεφαλογιάννης: Μίλησε για τα ΜΟΕ, τη στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία και τις αλλαγές στη θητεία

"Τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης εντάσσονται σε ένα πλαίσιο ανοιχτού διαλόγου και κυρίως κατανόησης, αλλά όταν φτάνουμε πραγματικά στα ζητήματα τα οποία είναι, αν θέλετε,...