30.8 C
Athens
Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΤουρκικό αμυντικό Βατερλώ: Ψάχνουν νέο κινητήρα για τα Τ129 που ήθελαν να...

Τουρκικό αμυντικό Βατερλώ: Ψάχνουν νέο κινητήρα για τα Τ129 που ήθελαν να εξάγουν…

- Advertisement -

Η Άγκυρα και το Ισλαμαμπάντ συμφώνησαν να αναζητήσουν κινητήρες αντικατάστασης για 30 τουρκικά επιθετικά ελικόπτερα που πρόκειται να αγοράσει το Πακιστάν , αφού οι ΗΠΑ όπως όλα δείχνουν, έχουν μπλοκάρει τις εξαγωγές αμυντικού υλικού εν όψει της προμήθειας του ρωσικού αντιαεροπορικού συστήματος S-400 από την Τουρκία.

Επιβεβαίωση Π&Δ! Έκθεση Πενταγώνου προς Κογκρέσο: «Η Τουρκία ρισκάρει να μείνει εκτός F-35 αν πάρει S-400»


Έτσι αναφέρει σε δημοσίευμά του το ρωσικό ειδησεογραφικό δίκτυο RT, επικαλούμενο δηλώσεις Τούρκου αξιωματούχου της SSM στο defensenews, ο οποίος τελικά επισήμανε ότι το πρόβλημα δεν είναι τεχνικής ή οικονομικής φύσης, αλλά καθαρά πολιτικό. Όμως και τουρκικά μέσα επιβεβαιώνουν το γεγονός.
Η συμφωνία, ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 30 ελικόπτερα του τύπου υπογράφτηκε τον Ιούλιο μετά από 4 χρόνια διαπραγματεύσεων μεταξύ των δυο χωρών. Το ελικόπτερο είναι βασισμένο στο ιταλικό Α129, αλλά αν και πλέον κατασκευάζεται στην Τουρκία που έχει καταφέρει να αντικαταστήσει τα περισσότερα υποσυστήματά του με τουρκικά, δεν έχει καταφέρει να αναπτύξει ακόμα εγχώριο κινητήρα, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί ακόμα τον LHTEC T800 που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ από κοινοπραξία της αμερικανικής Honeywell και της βρετανικής Rolls-Royce.
Τα προβλήματα με την αδειοδότηση δεν είναι βέβαια κάτι καινούριο, κι οι αναγνώστες της Π&Δ έχουν ενημερωθεί σχετικά αφού από την πρώτη στιγμή επισημάναμε το γεγονός ότι κάθε τουρκική εξαγωγική απόπειρα οπλικού συστήματος που δεν φέρει 100% τουρκικά υποσυστήματα, είναι επισφαλής και ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να πέσει θύμα εμπάργκο, δεδομένου προφανώς του διπλωματικού σκηνικού όπως εξελίχθηκε με την πρόθεση προμήθειας από την Τουρκία του S-400, αγνοώντας επιδεικτικά τις κυρώσεις εκ μέρους των ΗΠΑ σε βάρος της Ρωσίας.

30 T129 ATAK για το Πακιστάν


Παρά τις περί του αντιθέτου φωνές που εξέφραζαν απόλυτη σιγουριά ότι κάτι τέτοιο δεν θα συνέβαινε αλλά χωρίς κανένα στοιχείο στήριξης – πέρα από το κλασικό «να δείτε που στο τέλος θα τα πάρουν. Αφού όλοι το ξέρουν» – φαίνεται ότι για ακόμα μία φορά η Π&Δ επιβεβαιώνεται, όχι για τις μαντικές μας ικανότητες, αλλά για την απλή παράθεση ψυχρών δεδομένων που νομοτελειακά μπορούσαν να οδηγήσουν μόνο σε ένα συμπέρασμα. .
Σύμφωνα δε με την τουρκική εφημερίδα Χουριέτ σε χθεσινό της δημοσίευμα, το Πακιστάν και η Τουρκία συμφώνησαν να αναζητήσουν τα σενάρια αντικατάστασης για τους κινητήρες. Γαλλικοί και πολωνικοί κινητήρες θεωρούνται δυνητικοί προμηθευτές, υπό τον όρο όμως ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν στο ελικόπτερο, να γίνουν νέες δοκιμές για να πιστοποιηθούν οι επιδόσεις σε μεγάλο υψόμετρο και υπό κακές καιρικές συνθήκες.
Οι υπάρχοντες κινητήρες δοκιμάστηκαν στο T129 για να επιβεβαιωθεί ότι ανταποκρίνονται στις πακιστανικές απαιτήσεις το 2016. Η TAI ελπίζει τώρα ότι θα μπορέσει να ολοκληρώσει τη σύμβαση σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα.
«Έπεσε σύρμα» από τις ΗΠΑ στην κερδοφόρα αγορά όπλων προκειμένου να τιμωρήσουν την Άγκυρα για την επιλογή της να αγοράσει ρωσικά όπλα παρά τις υφιστάμενες κυρώσεις και προειδοποιήσεις της Ουάσινγκτον, δήλωσε ανώτατος αξιωματούχος της SSM στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης όπλων IDEAS 2018 στο Καράτσι του Πακιστάν. Ανέφερε μάλιστα ότι εξετάζεται η περίπτωση προμήθειας ακόμα και κινέζικου κινητήρα
Όπως αντιλαμβανόμαστε, πρόκειται για ένα χειροπιαστό δείγμα των συνεπειών της σύγκρουσης ΗΠΑ-Τουρκίας. Όλες οι εξαγωγικές προσπάθειες της Τουρκίας ξαφνικά πάνε πολλά χρόνια πίσω. Ακόμα κι αν ο πελάτης είναι πρόθυμος να επιμείνει στα τουρκικά προϊόντα, θα πρέπει να ανεχτεί καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους προκειμένου να παραλάβει τελικά ένα κατώτερο ή διαφορετικό προϊόν από αυτό που ήθελε κι είχε συμφωνήσει αρχικά.
Πολύτιμο συνάλλαγμα που θα ήταν κρίσιμο όχι μόνο για την τουρκική οικονομία αλλά και για την στήριξη άλλων υφιστάμενων προγραμμάτων ανάπτυξης δεν θα εισρεύσει ποτέ στα κρατικά ταμεία, ή θα αργήσει πολλά χρόνια.
Η φήμη της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας αμαυρώνεται ανεπανόρθωτα, αφού πλέον είναι ανίκανη να εγγυηθεί την υποστήριξη των προϊόντων που προσπαθεί να πουλήσει ή έχει ήδη πουλήσει εφόσον για τον σκοπό αυτό χρειάζεται απάρτια που δεν κατασκευάζει η ίδια και στα οποία δεν έχει πλέον πρόσβαση.
Ακόμα και φερόμενες ως «κλεισμένες δουλειές» όπως η πρόσφατη επιτυχία με την επιλογή του Τ129 και από τις Φιλιππίνες, πλέον πέφτουν στο κενό. Συνεργασίες με ξένες εταιρείες πλέον παγώνουν, αφού δεν μπορούν να υλοποιηθούν οι συμβατικές υποχρεώσεις από τις Τουρκικές επιχειρήσεις.

Τι θα σημάνει η απόκτηση των S-400 από την Τουρκία σύμφωνα με το αμερικανικό Πεντάγωνο (έγγραφο)


Οι εξελίξεις έχουν πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας, ενώ πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται ξεκάθαρα σε πολιτικές επιλογές και ελιγμούς της Τουρκίας, οι συνέπειες των οποίων θα είναι ορατές για πολλά χρόνια στο ορατό μέλλον.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

15 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΑΣ και Ελληνικός Στρατός: Αλήθειες και ψέματα για τα πυρομαχικά των 155 mm

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΤον τελευταίο χρόνο, όλοι ασχολούνται, τοποθετούμενοι κυρίως αρνητικά, για τo σχεδιαζόμενο και τελικά συμφωνηθέν σχέδιο σύστασης κοινοπραξίας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πολεμική Αεροπορία: Αεροπορικό ισοζύγιο μετά το 2030

62
Αφορμή για τα όσα ακολουθούν είναι τα όσα είπε ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, στην συνέντευξη που του πήρε ο Σωτήρης Κυριακίδης του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Σεπτεμβρίου 490 π.Χ.: Μάχη του Μαραθώνα, η...

5
Οι δυνάμεις των πόλεων των Αθηνών και των Πλαταιών νικούν το περσικό εκστρατευτικό σώμα στην πεδιάδα του Μαραθώνα.Η ιστορία ξεκίνησε με την επέκταση των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ, η “ελληνική” εκδοχή

Του Πάνου ΣπαγόπουλουΕνόψει της έναρξης του εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ, ανασύραμε από το αρχείο μας την παρουσίαση του πλοίου, όπως είχε δημοσιευτεί...

Στρατιωτικές μοτοσικλέτες στον Α΄και Β΄ΠΠ: Πόλεμοι σε 2 τροχούς (A’ Μέρος)

Η ιδέα της μοτοσικλέτας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια της ελευθερίας και της περιπέτειας. Είναι ευρέως γνωστό ότι με μια μοτοσικλέτα μπορεί να...

M-346 Master, πως το νέο ελληνικό εκπαιδευτικό έχει… σοβιετικές ρίζες – μέρος Β’

Δημοσιεύθηκε στην "ΠΤΗΣΗ" Μαϊου 2023. Αναδημοσιεύεται λόγω επετείου των 20 ετών από την πρώτη πτήση του πρωτότυπου Μ-346, της ιταλικής σχεδίασης. Β' Μέρος.https://flight.com.gr/yak-130-to-m-346-masters-part-a/Οι...