12 C
Athens
Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΝα πώς το περίεργο σχέδιο stealth του αντιτορπιλικού Zumwalt συμπεριφέρεται στη θαλασσοταραχή

Να πώς το περίεργο σχέδιο stealth του αντιτορπιλικού Zumwalt συμπεριφέρεται στη θαλασσοταραχή

- Advertisement -

Μετά από χρόνια διχογνωμιών για τη σταθερότητα και πλοϊμότητα των σχεδίων της stealth κλάσης αντιτορπιλικών Zumwalt, ο κυβερνήτης του πρώτου πλοίου δηλώνει πέραν πάσης αμφιβολίας ικανοποιημένος: το πλοίο συμπεριφέρεται εξίσου καλά -αν όχι καλύτερα- σε ταραγμένη θάλασσα με προηγούμενες κλάσεις πολεμικών πλοίων.
To USS Zumwalt πέρασε από τα νερά της Αλάσκα την περασμένη Άνοιξη με μοναδικό σκοπό να δοκιμαστεί στις συνθήκες θαλασσοταραχής σε ανοιχτά νερά. Ο πλοίαρχος Andrew Carlson μίλησε κολακευτικά για τη συμπεριφορά του πλοίου σε κατάσταση θαλάσσης 6, που σημαίνει κύματα ύψους 4 ως 7 μέτρων.
Ο Carlson αναφέρει ότι ενώ ήταν στη γέφυρα επικοινώνησε με τον ύπαρχό του που βρισκόταν στην καμπίνα του χαμηλότερα στο πλοίο για να τον ενημερώσει πώς ήταν η αίσθηση της καταστάσεως θαλάσσης 6 στην οποία μόλις είχαν περιέλθει. Ο ύπαρχος απάντησε πως το πλοίο παρέμενε αρκετά σταθερό, σε βαθμό που αισθανόταν πως η θαλασσοταραχή δεν ήταν περισσότερο από κατάσταση 3 (κύματα μισού εώς ενός μέτρου).
Η σχεδίαση του πλοίου ευθύνεται για τη μεγαλύτερη σταθερότητά του. Η υπερκατασκευή του Zumwalt είναι τύπου πυραμίδας (tumblehome κατά τη ναυτική ορολογία) με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να εντοπίζεται αρκετά χαμηλά και η διατοίχιση, η ταλάντωση δηλαδή κατά τον εγκάρσιο άξονα από τους κυματισμούς, να είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αυτό επιδρά ευεργετικά τόσο στην προστασία του κύτους του πλοίου και στον κύκλο ζωής των υποσυστημάτων του όσο και στην κόπωση του πληρώματος που είναι πολύ μικρότερη από τα “συμβατικά” πλοία.

ο πλοίαρχος Andrew Carlson, κυβερνήτης του USS Zumwalt (DDG-1000), δίπλα στο πλοίο του στο ναύσταθμο του Pearl Harbor-Hickam στις 2/4/2019 στη Χαβάη (Craig T. Kojima/Honolulu Star-Advertiser via AP)

“Όποιος από εμάς έχει μπει σε κρουαζιερόπλοιο ξέρει τί εννοώ”, συμπληρώνει ο Carlson. “Μπαίνεις σε μια διατοίχιση 15 μοιρών κι αναρωτιέσαι αν θα ξαναβγείς. Δεν περιμέναμε τίποτα τέτοιο. Μόλις συνηθίσεις τη μικρότερη ταλάντωση, πηγαίνει πολύ καλά”.
Ένα άλλο σημείο που το Zumwalt διαφέρει ριζικά είναι ο τρόπος που στρίβει. Αντί να “κόβει” τη θάλασσα με την πλώρη του, το αντιτορπιλικό γλυστράει ουσιαστικά στις απότομες στροφές. Ο Carlson συγκρίνει την εμπειρία με την απότομη στροφή ενός αεροπλανοφόρου που έζησε ως ναύτης. “Πηγαίναμε με μεγάλη ταχύτητα και ξαφνικά ο αξιωματικός βάρδιας διέταξε πηδάλιο δεξιά. Έπρεπε να πιαστώ από κάπου για να μην πέσω”. Η διαφορά του σχεδίου του κύτους των Zumwalt, το μέγεθος των πηδαλίων και των προπελών αλλάζει τα πάντα. “Είναι περίεργο συναίσθημα την πρώτη φορά, αλλά το συνηθίζεις”. Θυμίζει περίπου το ‘Tokyo drift’, που μπορείς να βγάλεις μια απότομη στροφή με σκληρό πηδάλιο αλλά θα τη βγάλεις με απόλυτη σταθερότητα.
Ένα ακόμα σημείο διαφοράς είναι το τίναγμα και τράνταγμα που κάνει η πλώρη όταν μπαίνει μέσα σε ένα μεγάλο κύμα σε θαλασσοταραχή. Σε ένα κανονικό πλοίο το νερό καλύπτει την πλώρη και συγκλονίζει όλο το πλοίο αλλά στο Zumwalt το μόνο που γίνεται είναι πολύ πιο “κοφτό”. Όπως λέει ο Carlson “μπήγεσαι μέσα και βγαίνεις έξω. Αυτό είναι όλο. Είναι πιο εύκολη βόλτα”.
Πηγή: https://www.defensenews.com/naval/2020/01/23/heres-how-the-ddg-1000s-stealthy-hull-design-handles-stormy-seas/?fbclid=IwAR1brGH8bbr0m1oQKWUmLhthVFy0sUWs8VHnfVNfoe_9k2oYxJlHfyVsXSM

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Starlink για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ως game changer

Το σημερινό Out of The Box δεν θα προτείνει κάτι "διαφορετικό" ή αναπάντεχο, αλλά με κάτι που θα έπρεπε να έχει ήδη εφαρμοστεί. Αν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

3
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 18 Νοεμβρίου 1943: «Μάχη του Βερολίνου», η RAF...

3
Η RAF εξαπολύει τα στρατηγικά βομβαρδιστικά της εναντίον της γερμανικής πρωτεύουσας: Στις 18 Νοεμβρίου 1943, 440 Lancasters και 4 Mosquitos αφήνουν το φορτίο τους...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ThinkOutOfTheBox: Starlink για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ως game changer

Το σημερινό Out of The Box δεν θα προτείνει κάτι "διαφορετικό" ή αναπάντεχο, αλλά με κάτι που θα έπρεπε να έχει ήδη εφαρμοστεί. Αν...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 53, Νοέμβριος 2024 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 53, Νοέμβριος 2024, θα είναι στα περίπτερα την Τετάρτη 06-11-2024, με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά...

Εγγύς συνοδεία: Φωτογραφία της Ημέρας

Καλημέρα! Φωτογραφία που αποδέσμευσε η διοίκηση της επιχείρησης  EUNAVFOR ASPIDES με την Φ/Γ ΣΠΕΤΣΕΣ (F453) και τη συνεχή συμβολή της σε αυτή με εγγύς συνοδείες...