7.2 C
Athens
Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΝα πώς το περίεργο σχέδιο stealth του αντιτορπιλικού Zumwalt συμπεριφέρεται στη θαλασσοταραχή

Να πώς το περίεργο σχέδιο stealth του αντιτορπιλικού Zumwalt συμπεριφέρεται στη θαλασσοταραχή

- Advertisement -

Μετά από χρόνια διχογνωμιών για τη σταθερότητα και πλοϊμότητα των σχεδίων της stealth κλάσης αντιτορπιλικών Zumwalt, ο κυβερνήτης του πρώτου πλοίου δηλώνει πέραν πάσης αμφιβολίας ικανοποιημένος: το πλοίο συμπεριφέρεται εξίσου καλά -αν όχι καλύτερα- σε ταραγμένη θάλασσα με προηγούμενες κλάσεις πολεμικών πλοίων.
To USS Zumwalt πέρασε από τα νερά της Αλάσκα την περασμένη Άνοιξη με μοναδικό σκοπό να δοκιμαστεί στις συνθήκες θαλασσοταραχής σε ανοιχτά νερά. Ο πλοίαρχος Andrew Carlson μίλησε κολακευτικά για τη συμπεριφορά του πλοίου σε κατάσταση θαλάσσης 6, που σημαίνει κύματα ύψους 4 ως 7 μέτρων.
Ο Carlson αναφέρει ότι ενώ ήταν στη γέφυρα επικοινώνησε με τον ύπαρχό του που βρισκόταν στην καμπίνα του χαμηλότερα στο πλοίο για να τον ενημερώσει πώς ήταν η αίσθηση της καταστάσεως θαλάσσης 6 στην οποία μόλις είχαν περιέλθει. Ο ύπαρχος απάντησε πως το πλοίο παρέμενε αρκετά σταθερό, σε βαθμό που αισθανόταν πως η θαλασσοταραχή δεν ήταν περισσότερο από κατάσταση 3 (κύματα μισού εώς ενός μέτρου).
Η σχεδίαση του πλοίου ευθύνεται για τη μεγαλύτερη σταθερότητά του. Η υπερκατασκευή του Zumwalt είναι τύπου πυραμίδας (tumblehome κατά τη ναυτική ορολογία) με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να εντοπίζεται αρκετά χαμηλά και η διατοίχιση, η ταλάντωση δηλαδή κατά τον εγκάρσιο άξονα από τους κυματισμούς, να είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αυτό επιδρά ευεργετικά τόσο στην προστασία του κύτους του πλοίου και στον κύκλο ζωής των υποσυστημάτων του όσο και στην κόπωση του πληρώματος που είναι πολύ μικρότερη από τα “συμβατικά” πλοία.

ο πλοίαρχος Andrew Carlson, κυβερνήτης του USS Zumwalt (DDG-1000), δίπλα στο πλοίο του στο ναύσταθμο του Pearl Harbor-Hickam στις 2/4/2019 στη Χαβάη (Craig T. Kojima/Honolulu Star-Advertiser via AP)

“Όποιος από εμάς έχει μπει σε κρουαζιερόπλοιο ξέρει τί εννοώ”, συμπληρώνει ο Carlson. “Μπαίνεις σε μια διατοίχιση 15 μοιρών κι αναρωτιέσαι αν θα ξαναβγείς. Δεν περιμέναμε τίποτα τέτοιο. Μόλις συνηθίσεις τη μικρότερη ταλάντωση, πηγαίνει πολύ καλά”.
Ένα άλλο σημείο που το Zumwalt διαφέρει ριζικά είναι ο τρόπος που στρίβει. Αντί να “κόβει” τη θάλασσα με την πλώρη του, το αντιτορπιλικό γλυστράει ουσιαστικά στις απότομες στροφές. Ο Carlson συγκρίνει την εμπειρία με την απότομη στροφή ενός αεροπλανοφόρου που έζησε ως ναύτης. “Πηγαίναμε με μεγάλη ταχύτητα και ξαφνικά ο αξιωματικός βάρδιας διέταξε πηδάλιο δεξιά. Έπρεπε να πιαστώ από κάπου για να μην πέσω”. Η διαφορά του σχεδίου του κύτους των Zumwalt, το μέγεθος των πηδαλίων και των προπελών αλλάζει τα πάντα. “Είναι περίεργο συναίσθημα την πρώτη φορά, αλλά το συνηθίζεις”. Θυμίζει περίπου το ‘Tokyo drift’, που μπορείς να βγάλεις μια απότομη στροφή με σκληρό πηδάλιο αλλά θα τη βγάλεις με απόλυτη σταθερότητα.
Ένα ακόμα σημείο διαφοράς είναι το τίναγμα και τράνταγμα που κάνει η πλώρη όταν μπαίνει μέσα σε ένα μεγάλο κύμα σε θαλασσοταραχή. Σε ένα κανονικό πλοίο το νερό καλύπτει την πλώρη και συγκλονίζει όλο το πλοίο αλλά στο Zumwalt το μόνο που γίνεται είναι πολύ πιο “κοφτό”. Όπως λέει ο Carlson “μπήγεσαι μέσα και βγαίνεις έξω. Αυτό είναι όλο. Είναι πιο εύκολη βόλτα”.
Πηγή: https://www.defensenews.com/naval/2020/01/23/heres-how-the-ddg-1000s-stealthy-hull-design-handles-stormy-seas/?fbclid=IwAR1brGH8bbr0m1oQKWUmLhthVFy0sUWs8VHnfVNfoe_9k2oYxJlHfyVsXSM

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Howard Bromberg της Lockheed Martin, τι κερδίζει η Ελλάδα από...

9
Οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS αποτελούν έναν από τους σημαντικούς πολλαπλασιαστές ισχύος του Ελληνικού Στρατού. Για να παραμείνουν όμως σε υπηρεσία με αξιώσεις, χρειάζεται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Φεβρουαρίου 1959: Σοβιετικά διηπειρωτικά “Επτάρια” στους ουρανούς

0
Η πρώτη μονάδα Διηπειρωτικών Βαλλιστικών Βλημάτων (Inter-Continental Ballistic Missiles-ICBM) τύπου R-7A Semyorka ("Επτά"), κηρύσσεται επιχειρησιακή από την ΕΣΣΔ, στην περιοχή του Plesetsk.https://youtu.be/7sO6U48u9d8Ο πύραυλος R-7A...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

SANTORY: Παρακολουθώντας τo υποθαλάσσιο ηφαίστειο Κολούμπο στη Σαντορίνη

Μία διεθνής ερευνητική ομάδα μελετά εδώ και μία 20ετία τη δραστηριότητα του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπο, ενός από τα πιο ενεργά υποθαλάσσια ηφαίστεια της Μεσογείου,...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 56, Φεβρουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 56, Φεβρουάριος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή....

Αναβάθμιση φρεγατών ΜΕΚΟ: Τώρα θυμηθήκαμε να κάνουμε οικονομία;

Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας (ΠΝ) αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπου ο αρχικός σχεδιασμός είχε ξεκινήσει πριν από το...