Σε μια παράλληλη εξέλιξη με την είδηση αγοράς 4 ελικοπτέρων MH-60R για τις ανάγκες του ΠΝ, ενημερωθήκαμε πως επίκειται άμεση υπογραφή σύμβασης (ή και συμβάσεων) Follow On Support για τα ελικόπτερα τύπου S-70B6 που υπηρετούν στο ήδη στο ΠΝ. Τα ελικόπτερα S-70B6 προσφέρουν και σε αποστολές SAR ή μεταφοράς εκτάκτων περιστατικών, γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με την παύση αγοράς απαραίτητων ανταλλακτικών, έχει οδηγήσει αριθμό τους σε καθήλωση στο έδαφος.
https://www.ptisidiastima.com/aegean-hawk-support/
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές κινήσεις αγοράς ανταλλακτικών και απαραίτητων υπηρεσιών συντήρησης, και η κατάσταση βαίνει βελτιούμενη. Αλλά αν δεν υπογραφεί FOS σύμβαση, μεγάλος αριθμός των υπερπολύτιμων ελικοπτέρων δεν θα μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες των όταν χρειαστεί.
https://www.ptisidiastima.com/greek-navy-wants-to-buy-2-mh-60r-helicopters/
Δεν γνωρίζουμε από που θα χρηματοδοτηθεί η σύμβαση αυτή, αλλά έχουμε βάσιμες υποψίες που θα προέλθει κι αυτή από τα περισσευούμενα κονδύλια της σύμβασης αναβάθμισης των Ρ-3Β Orion. Επίσης δεν γνωρίζουμε αν τα ελικόπτερα αυτά θα υποστούν μιας μικρής έκτασης αναβάθμιση, καθώς έχει συζητηθεί πολλές φορές η πιθανότητας αντικατάστασης του -παρωχημένου- υπολογιστή αποστολής με αυτόν που θα “φορέσουν” τα “νέα” Ρ-3Β, της ISI Hellas.
https://www.ptisidiastima.com/4-mh-60r-for-greek-navy-in-a-250-mil-euros-deal/
‘Οπως γράψαμε και σε άλλο άρθρο μας σήμερα, το ΠΝ επενδύει σημαντικά στον ανθυποβρυχιακό αγώνα, καθώς ο κίνδυνος από τον αυξανόμενο αριθμητικά τουρκικό υποβρύχιο στόλο χρήζει αντιμετώπισης. Έχει αποδειχτεί πως η καλύτερη λύση είναι τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα, καθώς τα S-70B6 έχουν πολλάκις “ξετρυπώσει” ελληνικά και ΝΑΤΟϊκά υποβρύχια από τα πιο απίθανα σημεία στο Αιγαίο. Αντίθετα, άλλα μέσα, όπως τα συστήματα MAD ή τα συρόμενα sonar δεν έχουν ικανοποιήσει το ΠΝ στο ανθυποβρυχιακό “κυνήγι” κάτω από το Αιγαίο.